آخرین اخبار

27. تير 1393 - 1:51   |   کد مطلب: 14518
در جریان رایزنی ها در وین به نظر می رسد طرفین درباره تمدید و اینکه این تمدید باید طبق توافق ژنو باید ٢٤ نىامبر باشد تفاهم دارند اما نحوه این تمدید درباره زمان دور آتی و ورود طرفین به مذاکرات موضوع اصلی بحث است.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، اخبار در وین حاکی از آن است که در جریان مذاکراتی که از صبح امروز درباره تمدید توافق مطرح شده است طرفین بر این موضوع که این تمدید باید صورت گیرد و مبنای آن نیز همان توافق ژنو - تاریخ ٣ آذر یا ٢٤ نوامبر - است اتفاق نظر دارند.

بر این اساس در حال حاضر برای ادامه مذاکرات ٤ ماه زمان وجود دارد که طرفین در مورد این زمان بحثی ندارند اما نکته اصلی درباره نحوه مذاکرات در طول این مدت است .
به هر حال توافق جامع انطور که پیش از این اعلام شده بود تا حدود ٦٥ درصد جلو رفته است و اختلافات موجود به تصمیم های سیاسی طرفین منوط شده و در حال حاضر نیز موضوع اصلی برای تمدید تعیین دور آتی مذاکرات و این موضوع است که طرفین باید در خصوص چه موضوعات محتوایی تا دور آتی تصمیم گیری کرده باشند، در حقیقت این موضوع مسئله اصلی است که دور آتی بدون دستاورد باقی نماند و به ویژه آمریکایی ها خود را برای تصمیم گیری آماده کرده باشند.
بر این اساس تصمیمی گیری در خصوص نحوه تمدید به این مفهوم است که فرصت بازگشت به پایتخت ها تبدیل به زمان از دست رفته نشود.
در حال حاضر مسائل ریز مرتبط با نحوه تمدید مورد مذاکره است
از سوی دیگر مبحث دیگری که مطرح است بحث نحوه تمدید توافق ژنو است که البته گفته می شود اقدامات اجرایی در توافق ژنو بر اساس توافق باید در ٤ ماه آینده نیز ادامه داشته باشد ، البته موضوع تعلیق تحریم های اتحادیه اروپا نیز موضوع دیگری است که به نظر می رسد باید در یک تصمیم داخلی اتحادیه اروپا ادامه تعلیق تحریم ها را مد نظر قرار دهد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان