آخرین اخبار

2. مرداد 1393 - 10:08   |   کد مطلب: 14656
فلسطين پاره تن اسلام و کانون فرهنگ‌ها و تمدن‌هاي ديني و الهي است که امروز در چنگال صهيونيسم غاصب با نقشه‌هاي شوم استکبار جهاني گرفتار آمده اما آنچه پرده از مظلوميت فلسطين در جهان امروز برداشته همانا همراهي وجدان هاي آزاده و حمايت آنها از آرمان فلسطين است که اوج اين حمايت ها در روز جهاني قدس متبلور مي شود.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، رژيم صهيونيستي با آگاهي از اين بيداري عظيم هر ساله در آستانه روز قدس در اقداماتي غير انساني و ديوانه وار اقدام به نسل کشي فلسطيني ها با حمله همه جانبه به غزه و کرانه باختري مي کند و جاي بسي تاسف است که مدعيان دروغين حقوق بشر به جاي محکوميت اين اقدامات ددمنشانه با تمام قوا به حمايت از رژيم تروريستي و فاشيستي صهيونيست مي روند و کودک کشي اين رژيم وحشي را حق اين غده سرطاني اعلام مي کنند.

شرايط خاورميانه حکايت از  خواب هاي شوم استکبار جهاني براي مسلمانان در تقويت صهيونيسم دارد و استکبار مي کوشد با ايجاد تفرقه در منطقه و کمک به تروريست هاي نامسلماني که ادعاي تشکيل دولت اسلامي دارند و ايجاد آشوب در کشورهايي که در خط مقدم مقاومت هستند، شرايط  اقدامات غير انساني رژيم صهيونيستي را فراهم آورد غافل از اينکه امت اسلامي با آگاهي از اين توطئه ها مانع موفقيت استکبار و ايادي آن در منطقه خواهد شد.

آنچه مسلم است بیت المقدس به عنوان مهم ‏ترین شهر فلسطین از نظر اسلامی اهمیت ویژه ‏ای دارد زیرا مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان در این شهر تاریخی است و از آغاز هجرت پیامبر اسلام به مدینه تا سال دوم هجری، قبله پیامبر در هنگام نماز و نیایش، بیت ‏المقدس بود و از این رو این شهر قبله نخستین، بلدالامین و حرم امن شناخته می ‏ شود.

حضرت امام خمینی(ره) در پیام خود در سال 1358 با تدبیر الهی خویش و نام‏گذاری روز قدس، مبارزه با اسرائیل و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین را به عنوان تکلیفی اسلامی به همه مسلمانان از فرقه‏ ها و ملیت‏ ها و زبان‏ های گوناگون گوشزد کرد و اعلام داشت که حمایت از اسرائیل، خیانت به اسلام است.

بی ‏شک یکی از اثرات کلیدی انقلاب اسلامی، ایجاد حس جمعی و وحدت اسلامی میان مسلمانان جهان بود و در حقیقت، عملکرد فرافرقه ‏ای و جهانی حضرت امام خمینی(ره)‏ در سطح جهانی اسلام به ویژه مسئله قدس، موجب وحدت و هم‏دلی مسلمانان بر محور اسلام و آرمان‏های بلند اسلامی شد.

در این میان مسئله فلسطین و آزادی قدس، از جمله نقاط اشتراکی است که می‏تواند محور وحدت و انسجام اسلامی باشد از این رو به روز قدس باید به دیده دیگری نگریسته شود چراکه بی ‏توجهی یا کم ‏توجهی به آرمان فلسطین به عنوان قلب جهان اسلام ضربه جبران‏ ناپذیری به جهان اسلام وارد خواهد آورد.

از این رو بر همه ملت‏های مسلمان باید فراتر از شعارها و اقدامات معمولی، این روز بزرگ را که در حقیقت روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، گرامی بدارند و در شرایطی که خطر اسرائیل متوجه همه خاورمیانه و سرزمین‏های اسلامی است، انسجام و وحدت مسلمانان درباره موضوع فلسطین و مقابله با خوی تجاوزگرانه اسرائیل را اولویت بدانند.

امام خمینی(ره) اسلام را از پستوی خانه ها، کتابخانه ها و مساجد به عرصه اجرا درآوردند

در همین راستا مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر لزوم شرکت در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبارزه با استکبار و خلاقیتی است که امام خمینی(ره) در این راستا انجام دادند و اسلام را از پستوی خانه ها، کتابخانه ها و مساجد به عرصه اجرا درآوردند و آن را عمومی کردند.

حجت الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه در این رهگذر و در رابطه با مسائل اساسی اسلام امروز شاهد هستیم که جبهه باطل همیشه در حال چالش است، افزود: امروز در رویارویی جبهه کفر و باطل که در هر موقعیتی صورت گرفته، جبهه کفر یک قدم به نفع اسلام و مسلمین عقب نشینی کرده است.

وی بیان داشت: در برخی مسائل اساسی پس از رویارویی هایی که اتفاق افتاده جبهه کفر، استعمار و استکبار همیشه عقب نشینی کرده و این عقب نشینی صهیونیست ها به برکت دفاع انقلاب اسلامی از مردم مظلوم فلسطین بوده که این امر موجب شده تا آن ها به نوعی عقده ای شوند و این عقده بزرگ در دل صهیونیست ها موجب می شود که هر از چند گاهی عقده های خود را بر سر مردم فلسطین خصوصا زنان و کودکان خالی کنند.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه امروز همان روز است که صهیونیست ها عقده های خود را بر سر مردم مظلوم و بی دفاع خالی می کنند، اضافه کرد: آنان امروز مردم را مورد آماج حمله های غیر انسانی خود قرار داده اند و به طور کلی اسرائیل در منطقه به عنوان یک غده سرطانی است و استراتژی اسلام در مقابل اینگونه فرقه ها و گروه ها مشخص است و امام خمینی(ره) اسرائیل را در همان جمله معروف خود غده سرطانی نامیدند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان داشت: مقام معظم رهبری نیز بارها این جمله را تکرار کردند و برای عملیاتی شدن این امر و ریشه کن شدن اسرائیل موثری برداشتند.

وی در ادامه گفت: بحث انتفاضه و تشکیل حزب الله و حمایت از گروه های فعال انقلابی لبنان، فلسطین و سوریه از جمله این حمایت ها بوده است.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه تمامی اینها اقداماتی است که حرکت های عمومی می شود، ابراز داشت: امام خمینی(ره) برای ایجاد این حرکت با یک ابتکار و تدبیر هوشمندانه آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند و فرمودند روز قدس، روز اسلام و متعلق به مردم ایران یا یک ملت نیست.

اوج مواجهه جبهه کفر و اسلام در روز قدس است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه اوج مواجهه جبهه کفر و اسلام در روز قدس است، اذعان داشت: اوج عدالت خواهی و مبارزه با استکبار و دفاع از مستضعفین در روز قدس است.

وی اظهار داشت: هر انسان مسلمان و هر انسان آزادیخواه و هر انسانی که به شرف و حیثیت انسانی اعتقاد دارد باید در این روز فریاد نابودی اسرائیل و فریاد انزجار و تنفر خود از اسرائیل را که نماد ظلم و بی عدالتی است، نشان دهند.

حجت الاسلام دشتکی افزود: روز قدس و مبارزه با اسرائیل باید به عنوان یک الگو در بین تمامی ملت های مسلمان و غیر مسلمان در راستای مبارزه با استکبار و ظلم نهادینه و فرهنگ شود تا ملت ها در برابر هر حرکت غیر انسانی و غیر منطقی بایستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان داشت: اتفاقات امروز در منطقه و غزه همه ملت ها و مسلمانان و خصوصا ملت ایران را در برابر ایستادگی در مقابل ظلم منسجم تر می کند و افراد در جمعه آخر ماه رمضان با انگیزه بیشتری در راهپیمایی شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل باید از بین برود و این به یک خواست عمومی تبدیل شده است، اضافه کرد: با توجه به این امر و جنایت های صورت گرفته در غزه رسانه ها نقش موثری دارند و باید این اتفاقات را تحلیل و تبیین و همچنین به اطلاع مردم برسانند و تمامی ملت ها و رسانه ها باید برای برداشتن این غده سرطانی و دمل چرکین در منطقه اقدام کنند.

مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهر فرسفج تویسرکان نیز در این زمینه در گفتگو با مهر گفت: روز جهانی قدس، نماد اتحاد مسلمانان جهان در مقابل استکبار جهانی است.

حجت‌الاسلام محمد رضیئی با اشاره به اهمیت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، بر لزوم حضور گسترده و همگانی مردم در راهپیمایی این روز جهانی تاکید کرد و افزود: راهپیمایی روز قدس نماد اتحاد و همدلی مسلمانان جهان در مقابل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است که همواره توانسته توطئه‌ها و دسیسه‌های نظام سلطه به ‌ویژه اسرائیل غاصب را درهم شکند و مکر آنان را به خودشان بازگرداند و ما باید به ‌عنوان یک وظیفه با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت خود را از مرم مظلوم فلسطین اعلام کنیم.

اعلام همدردی با ملت مظلوم فلسطین یک وظیفه شرعی و دینی است.

حجت‌الاسلام رضیئی با اشاره به قداست سرزمین بیت المقدس اضافه کرد: قدس و بیت المقدس سرزمین مبارکی است زیرا همه ادیان توحید الهی از این سرزمین گسترش یافته و از این مکان بهره مند شدند.

مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهرفرسفج عنوان داشت: امروزه مسئله فلسطین و جنایات اسرائیل علیه مردم بی دفاع آن وارد حساس ترین مرحله خود شده است.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب در ادامه گفت: امام خمینی(ره) گفتند روز قدس روزیست که باید تمام ملت های اسلام با هم توجه کنند و این روز را زنده نگاه دارند.

مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهرفرسفج اذعان داشت: اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) تصمیم قاطعی برای اتحاد مسلمانان و حرکت به سمت قبله نخست مسلمانان و سرزمین بود و مسلمانان هر سال در آخرین جمعه ماه رمضان این حرکت را آموزش می بینند.

وی افزود: قدس سرزمین خداست و اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) برای نجات ملت فلسطین و آزادی سرزمین مقدس بود که امروز تبدیل به رمز عظمت اسلام و مسلمانان در سراسر جهان شده است.

کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان نیز در این خصوص گفت: روز قدس روز تحقق آرمانها و اهداف مقدس جهان اسلام است.

رضا شریفی راد با بیان اینکه روز جهانی قدس فرصتی برای قیام یکپارچه ملت های مسلمان علیه استکبار جهانی است، ابراز داشت: انقلاب سنگ فلسطین سر سازشگران بی آبرور را می شکند و سکوت سنگینشان را به کام مرگ می کشاند.

وی روز قدس را یادگار حضرت امام راحل دانست که فرمود: با اطمینان می‌گویم که اسلام ابرقدرت ها را به خاک مذلت می کشاند.

شرکت در راهپیمایی روز قدس یک تکلیف شرعی، عقیدتی، اخلاقی و سیاسی است

شریفی راد شرکت در راهپیمایی روز قدس را یک تکلیف شرعی، عقیدتی، اخلاقی و سیاسی دانست و اذعان داشت: بر ایران اسلامی بیش از همه کشورها واجب است که حمایت خود را از مسلمانان مظلوم اعلام کند.

کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان اظهار داشت: روز قدس که در آخرین جمعه ماه رمضان به فرمان بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی شکل گرفت، روز حیات مجدد اسلام است.

وی با اشاره به اینکه در روز قدس، مسلمانان جهان اسلام برای حمایت از فلسطین که قطعه‌ای از سرزمین اسلامی و مهد انبیا و اولیا خدا است قیام می‌کنند و در حمایت از مظلومین آن منطقه به پا می‌خیزند، افزود: بیش از 66 سال است که رژیم سفاک و منحوس صهیونیستی و کودک‌کش آن دیار را غصب کرده است.

شریفی راد با اشاره به اینکه استکبار همواره بر مسلمانان جنایات و ظلم‌های خود را روا داشته، بیان داشت: امسال هم در اوج ماه رمضان آن غاصبان کافر، قیام مردم مظلوم فلسطین را سرکوب کردند و بدون ترس از مجامع بین‌المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر، با حملات زمینی و هوایی کودکان و زنان و مردان غزه را قتل عام کردند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان نیز در بيانيه مشترکي با استاندار همدان تاکيد کردند: امت اسلامي در روز قدس امسال نيز گوشه اي از استقامت و يکپارچگي خود را به نمايش خواهد گذاشت تا خواب هاي غرب و رژيم صهيونيستي در شکل دهي خاورميانه غير اسلامي باز هم آشفته شده و اين نقشه ها نقش بر آب شود.

در این بیانیه آمده است: امروز مردم مسلمان ايران و آزادگان جهان بيش از هر زمان ديگري اهميت اقدام ابتکاري، بي نظير و ماندگار  و هوشمندانه حضرت امام خميني(ره) در نامگذاري جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس را درک مي کنند و به خوبي بر تاثير اين نامگذاري براي انسجام بخشي و ايجاد همگرايي در امت مسلمان و ملت هاي آزاده جهان در دفاع از آرمان فلسطين وقوف دارند.

این بیانیه تاکید دارد: با محکوميت نسل کشي رژيم صهيونيستي و حاميان اين رژيم در نوار غزه و کرانه باختري بار ديگر بر حمايت خود از آرمان فلسطين و رهايي قدس از دست غاصبان تاکيد کرده و همراه با همه مردم مسلمان و روزه دار استان و در لبيک به امام و رهبري انقلاب در راهپيمايي روز جهاني قدس شرکت خواهيم کرد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان