آخرین اخبار

3. مرداد 1393 - 17:13   |   کد مطلب: 14671
هر کدام از رسانه های جهانی بر اساس سیاست های خود گوشه ای از این حضور را منعکس کردند که در هر حال هیچ یک نتوانستند از این حضور چشم‌پوشی کنند.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، حضور گسترده ایرانیان در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر ایران از دوربین رسانه های جهانی پنهان نماند.

هر کدام  از این رسانه ها بر اساس سیاست های خود گوشه ای از این حضور را منعکس کردند که در هر حال هیچ یک نتوانستند از این حضور چشم‌پوشی کنند.

سی ان ان: قدس امسال شور و هیجان بیشتری داشت

خبرنگار شبکه خبری سی ان ان در گزارشی از تهران درباره راهپیمایی روز قدس در ایران نوشت: مردم سراسر ایران با حضور در خیابان‌ها از مردم فلسطین حمایت کرده و همبستگی خود را با مردم غزه نشان دادند.

وی افزود: تظاهرات کنندگان همچنین علیه اشغالگری اسرائیل و رهبران آن شعار سر دادند.

این گزارش اضافه کرد: دهها هزار نفر از مردم تهران با حضور در خیابانها شعار "مرگ بر آمریکا" و همچنین "مرگ بر اسرائیل" سر دادند.

این گزارش افزود: تظاهرات امسال با درگیری‌هایی که تاکنون به کشته شدن 700 فلسطینی که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند و 30 اسرائیلی مصادف شده است و همین امر باعث می‌شود تا امروز شور و حرارت بیشتری را در میان تظاهرات کنندگان تهرانی شاهد باشیم.

خبرگزاری فرانسه: ایرانیان از مردم فلسطین خواستند که مقامت کنند

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با موضوع راهپیمایی روز قدس، نوشت مردم ایران در بیش از 700 شهر در سرتاسر این کشور با حضور در راهپیمایی خواستار مقاومت فلسطینی‌ها در برابر «اسرائیل» شدند.

این گزارش اشاره کرده است که مردم در تهران، با پلاکاردهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در راهپیمایی شرکت کرده بودند. خبرگزاری فرانسه همچنین به همزمانی راهپیمایی امسال با هجدهمین روز حمله رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه، اشاره کرده است.

 

آرکی نیوز: در مقابل سکوت اعراب، مسلمانان جهان از غزه حمایت کردند

پایگاه خبری هندی در گزارشی نوشت: همزمان با سکوت اعراب درباره حمله به غزه میلیون‌ها نفر از مردم جهان حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری آر کی نیوز، میلیونها نفر از مردم در کشورهای مختلف جهان تظاهرات گسترده ای در حمایت از مردم فلسطین و در مخالفت با تهاجم اسرائیل به غزه برگزار کردند.

این پایگاه خبری افزود: در حالیکه اعراب درباره جنایت علیه غزه همچنان سکوت اختیار کرده اند شمار قربانیان در این منطقه رو به افزایش است.

 

خبرگزاری اسرائیلی: ایرانی ها شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند

پایگاه صهیونیستی «عاروتص‌شوع» در گزارشی در مورد روز قدس، نوشته است که ایرانی‌ها در سرتاسر کشور با شعار «مرگ بر اسرائیل» به خیابان‌ها آمدند.

این پایگاه با اشاره به عدم به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی از سوی ایران، تهران را متحد اصلی حماس دانسته است.

عاروتص‌شوع همچنین به عملیات اخیر ارتش اسرائیل در غزه اشاره و نوشته است که «تعدادی» از قربانیان غیرنظامی بوده‌اند. این در حالی است که بیش از 600 تن از 800 فلسطینی‌ای که در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند، غیرنظامی بوده‌اند.

 

برناما: تدابیر شدید امنیتی در تل آویو

به نقل از برناما، همزمان با برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس توسط مسلمانان در آخرین جمعه ماه رمضان، صدها نیروی امنیتی تایلند در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در بانکوک مستقر شدند.

براساس این گزارش روز جهانی قدس توسط ایران در سال 1979 بنیانگذاری شد و طی آن مسلمانان جهان با مردم فلسطین ابراز همبستگی و با اشغالگری اسرائیل مخالفت میکنند.

یک فرمانده پلیس تایلند گفت: ما با چندین گروه از جمله یک گروه سرباز، یک گروه ضدشورش، 2 گروه واکنش سریع و یک گروه اطلاعاتی در حال تامین امنیت منطقه اطراف سفارت هستیم.

 

روزنامه کویتی «الرای العام» در مقاله‌ای با عنوان «روز جهانی قدس روز تجلی همبستگی اسلامی» نوشت که امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب اسلامی در ایران با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، به خوبی به بزرگی خطر رژیم اشغالگر قدس در سایه توافقنامه‌های ننگین سازش به امضا رسیده با این دشمن صهیونیستی برای امت اسلامی واقف بود.

امام خمینی حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یعنی زمانی که در خارج از ایران در تبعید به سر می‌برد بخش اعظمی از توجه خود را به قضیه فلسطین اختصاص داده بود و مواضع انقلابی خود را با شجاعت تمام ابراز داشته و در برابر جنایات سریالی صهیونیست‌ها در حق برادران دینی و مسلمان خود در فلسطین ساکت ننشست و با فریاد خود به گوش جهانیان خواستار برچیدن ظلم و رنجی شد که صهیونیست‌های اشغالگر بر ملت مسلمان و مظلوم فلسطین وارد می کنند.

به نوشته الرای العام با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران امام خمینی قضیه فلسطین را در راس امور قرار داده و از امت اسلامی خواست با قبول مسئولیت خطر صهیونیسم را که با پشتیبانی استکبار جهانی، قدس را تهدید می‌کند درک کنند.

با اعلام روز جهانی قدس حضرت امام خمینی به طور علنی جانبداری انقلاب اسلامی از فلسطین و قدس را اعلام کرد و جمهوری اسلامی ایران طرف اصلی و راهبردی در معادله مناقشه با قدرت‌های‌ متخاصم با اسلام و بخصوص صهیونیست ها دشمن نخست امت عربی و اسلامی قرار گرفت

این مقاله تاکید کرد: بنابراین پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بیش‌تر از یک انقلاب بود و بلکه تحولی جهانی و نقطه عطفی تاریخی در حد فاصل دوره انحطاط و دوره بیداری و ما بین حق و باطل بود.

به نوشته الرای العالم حضرت امام خمینی تنها یک روحانی دینی نبود و بلکه با تجربه و درایت خود توانست مهم‌ترین محور استکبار جهانی و ابزار دست آنها در ایران را نابود کند و دولت اسلامی نوینی را بنا کند و قضیه فلسطین را در صدر اولویت‌های ایران قرار بدهد.

بنا بر این گزارش، هدف حضرت امام خمینی از اعلام روز جهانی قدس این است که مسلمانان جهان را که در قبله نخست خود با یکدیگر مشترک هستند زیر پرچم اسلام برای مقابله با قدرت های صهیونیستی و همه حامیان آن گرد هم آورد.

این روزنامه کویتی تاکید کرد: اعلام روز جهانی قدس، تشکیل ائتلاف اسلامی موازی با ائتلاف استکبار جهانی در مقابله با توطئه‌ها و خطرات دشمنان در منطقه که مقاومت امت اسلامی را هدف گرفته است، ضروری می کند تا امت اسلامی با تحکیم وحدت خود غده سرطانی اسرائیل را از قلب منطقه در فلسطین ریشه کن کرده و سرزمین های عربی و اسلامی هم به طور کامل از شر وجود صهیونیست ها خلاص شود و  به حول الهی کشور فلسطین به مرکزیت قدس شریف تشکیل شود.

الرای العام در پایان مقاله خود آورد: در روز جهانی قدس مردم ایران با برپایی تظاهرات و راهپیمایی‌های میلیونی خشم و انزجار از دشمن اصلی خود یعنی رژیم اشغالگر اسرائیل را به نمایش می‌گذارند و ملت‌های مسلمان در اقصی نقاط جهان هم با ملت ایران همراه شده و صدای خود را به گوش ملت فلسطین می‌رسانند و حقیقتا باید گفت که روز قدس روز پیروزی مستضعفین بر استکبارگران است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان