آخرین اخبار

5. شهريور 1393 - 16:08   |   کد مطلب: 15240
انتخاب عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات که دو هفته نیز عقب افتاده بود در صحن علنی مجلس مطرح شد که با حواشی فراوانی نیز همراه بود.

به گزارش رودآور  به نقل از خانه ملت، درجریان انتخاب عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات رئیس مجلس برای رفع ابهام در این خصوص و احترام به نظر اکثریت نمایندگان ملت خواستار رای مشورتی نمایندگان شد. اما متاسفانه عده قلیلی با بکاری گیری لفظ دیکتاتور به این تصمیم رئیس پارلمان به جایگاه مجلس شورای اسلامی هتک حرمت کردند.

الفاظ توهین‌آمیز علیه رئیس‌مجلس در شأن یک مسلمان نیست

حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه برخی مدعیان جریان اصولگرایی، خیلی از اصول به‌ویژه اصول اخلاقی را زیر پای می‌گذارند، گفت: طرح الفاظ توهین‌آمیز علیه رئیس‌مجلس در شأن یک مسلمان نیست.

وی با تأکید براینکه قطعا این افراد باید با اصلاح رفتارهای خود، شأن مجلس را حفظ کنند افزود: آن‌هایی که ادعای مسلمان بودن و داعیه اصولگرایی دارند، باید خیلی از اصول به‌ویژه اصول اخلاقی را رعایت کنند.

منصورحقیقت‌پور تصریح کرد:‌ خوشبختانه عملکرد دکتر لاریجانی در مدیریت موضوعات و اتفاقات بسیار مناسب بوده است و اقدامات غیراخلاقی نظیر اقدامات امروز مجلس تنها به مجلس آسیب وارد می‌کند.

استفاده ازالفاظ نابجا برعلیه مسئولان نظام خطرناک است

ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با بیان اینکه استفاده ازالفاظ برعلیه مسئولان نظام خطرناک است گفت: راست و چپ افراطی به دنبال کسب کرسی های مجلس دهم هستند.

به گفته وی افرادی که درمجلس به دنبال پخش شبنامه علیه رئیس جمهور بوده و در داخل مجلس رئیس قوه مقننه را دیکتاتور خطاب می کنند باید برای تمام مباحث خود تعریف مشخصی داشته باشند چرا که تعریف اخلاق در ارتباطات اصل ضروری است، از این رو استفاده از چنین عناوینی خطرناک بوده و باید گفت که اگر ارکان قوا را با این الفاظ خطاب کنیم شان مجلس مورد سوال قرارمی گیرد.

وی تاکید کرد: حفظ شان هیات رئیسه و رئیس مجلس وظیفه تک تک نمایندگان است و برخی از رفتارهای توهین آمیز توسط عدع قلیلی از افراد سزاوارنیست، بنابراین تمام این موارد برای جامعه خطرناک است.

ندیمی با تاکید براینکه جامعه با توجه به شرایط حال حاضر نیازمند آرامش است افزود:‌ هرچه جامعه ناآرام باشد با خطرات بیشتری دربعد داخلی و خارجی روبه رو می شویم؛ طبیعی است که راست و چپ افراطی در مقابل نظرات مسئولان نظام به دنبال دو هدف هستند برخی به دنبال برنامه ریزی برای حضور درمجلس دهم و گروه دیگر هم دولت را قبول ندارند، بنابراین هر دو تفکرغلط بوده و براندازی و اتهام زنی جز وظیفه هیچ انسانی نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره عملکرد رئیس مجلس درخصوص رأی‌گیری ازنمایندگان برای تعیین تکلیف موضوع انتخاب ناظران بر مطبوعات و صداوسیما، گفت: بحثی درحال حاضر درمیان نمایندگان مطرح شده که آیا از واژه حداقل می توان برای معرفی کف تعداد ناظران درصدا و سیما ومطبوعات استفاده کرد یا اینکه کمیسیون فرهنگی باید دراین زمینه پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: البته نکته دیگری که مطرح بود این است که آیا کمیسیون فرهنگی می تواند به دلیل ارتباط با اعضا تنها ازمیان اعضای این کمیسیون ناظران را انتخاب کند یا اینکه این شانس را به دیگر نمایندگان را نیز بدهد.

ندیمی گفت:‌ نمایندگان در اجرای آیین نامه از هیات رئیسه مجلس به ویژه رئیس مجلس می خواهند که وجهی را انتخاب کند که از ذهن قانونگذار دورتر نباشد، بنابراین وقتی می گوییم که ناظران می توانند ازمیان اعضای غیر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس انتخاب شوند، یعنی اینکه برای آن نمایندگان نیز حق قائل شدیم؛ همچنین کمیسیون فرهنگی هم می تواند نظر خود را اعلام کند هم اینکه حداقل را ازمیان اعضا معرفی کند.

لاریجانی مقابل دیکتاتوری در مجلس ایستاد

کمال الدین پیرموذن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیزبا اشاره به حواشی امروز صحن گفت: دکترلاریجانی جلسه امروز را با سعه و شرح صدر، متانت و با تدبیر و شجاعانه مدیریت کرد.

وی با اشاره به حواشی امروز صحن علنی مجلس در مورد انتخاب عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر مطبوعات و صدا و سیما گفت: رئیس مجلس با کیاست از ماجراجویی و حاشیه سازی اقلیتی مستبد، خودرای، طلبکارکه ادب را خیلی رعایت نمی کنند و دیکتاتوری را در مجلس کلید زدند ایستاد.

پیرموذن بابیان اینکه اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس در جهت کانالیزه کردن انتخاب فرد مورد نظرعده معدودی برای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات صورت گرفته است افزود: امیدوارم فردی که جامع الشرایط، با اخلاق، معتدل و مورد پسند همه گروه های سیاسی است از سوی نمایندگان برای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی باید از اختلاف، خودتک پنداری و رفتارهای جناحی دست بردارد، ادامه داد: کمیسیون نباید حق انتخاب را از نمایندگان مجلس بگیرد.

نمایندگان به نظر اکثریت مجلس تمکین کنند

محمد مهدی مفتح عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با بیان اینکه هم اعضای کمیسیون فرهنگی و هم سایر نمایندگانی که نظرشان با نظر رییس مجلس و بیشتر نمایندگان یکی نیست باید به نظر مجلس تمکین کنند و دلیلی برای ادامه یافتن بحث ها وجود ندارد گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس طبق برداشتی که از آِیین نامه داشت دو نفر از اعضای کمیسیون را برای انتخاب نهایی به صحن مجلس معرفی کرد و این اقدام کمیسیون خلاف آیین نامه نبود.

mofateh5 اهانت به رئیس مجلس شان خانه ملت را متزلزل می‌کند

وی ادامه داد:‌ بین کسانی که کمیسیون فرهنگی انتخاب کرده است می تواند عضو ناظر را انتخاب کند اما عده ای نیز معتقد بودند که هرکدام از نمایندگان می توانند کاندیدا شوند که دکتر لاریجانی با توجه به ابهامی که در برداشت از آیین نامه بود تصمیم بر رای گیری از مجلس گرفت و در نهایت مجلس تصمیم گرفت که هرکسی که خواهان حضور در هیات نظارت بر مطبوعات باشد می تواند در صحن مجلس کاندید شود.

مفتح با اشاره به اختلاف نظرهایی که در این موضوع وجود دارد گفت: ممکن است نظر فرد و یا گروهی از نمایندگان با رییس جلسه یکی نباشد اما در هر صورتی باید تمکین کنند مخصوصا آنکه دکتر لاریجانی تصمیم به رای گیری از کل مجلس گرفت .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: باید هم اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و هم سایر نمایندگانی که نظرشان با نظر رییس مجلس و بیشتر نمایندگان یکی نیست به نظر اکثریت مجلس تمکین کنند و دلیلی برای ادامه یافتن بحث ها وجود ندارد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان