آخرین اخبار

6. مهر 1393 - 21:28   |   کد مطلب: 16010
روز چهار شنبه هفته گذشته کریستینا فرناندز کرچنر، رئیس جمهوری آرژانتین سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل داشت که از طرف اکثر رسانه های غربی و اروپایی بایکوت شد فقط یک رسانه خارجی متعلق به کشور صربستان سخنان رئیس جمهور آرژانتین را پوشش داد

به گزارش رودآور به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا، روز چهار شنبه هفته گذشته کریستینا فرناندز کرچنر، رئیس جمهوری آرژانتین سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل داشت که از طرف اکثر رسانه های غربی و اروپایی بایکوت شد و فقط یک رسانه خارجی متعلق به کشور صربستان سخنان رئیس جمهور آرژانتین را پوشش داد و این گونه اعلام کرد که نطق روسای جمهور آرژانتین،برزیل و مکزیک جبهه گیری آمریکای لاتین علیه آمریکا بود،این افراد ضمن محکوم کردن حمله آمریکا به مواضع داعش در سوریه،خواستار تحقیق درمورد حامیان مالی و نظامی داعش شدند.

گفتی است هنگام پخش  سخنرانی از بسیاری از شبکه های ماهواره ای نیز قطع شد که باعث تعجب بسیاری از بینندگان این شبکه ها شد.

این اقدام خصمانه دولت های غربی و اروپایی کاملا بر همگان روشن است که هر کسی بخواهد واقعیت های دنیا را بیان کند این کشور ها که خود را مدعی حقوق بشر می دانند با آنها برخورد می کنند.

رئیس جمهور آرژانتین در سخنرانی خود درمجمع عمومی سازمان ملل ضمن اعلام حمایت از یک دولت مستقل فلسطینی، رویکرد کشورهایی همچون  ایالات متحده در حمله به داعشی که پیشتر و برضد سوریه مورد حمایت واشنگتن بوده است را زیر سئوال برد.

 

 

کرچنر در این سخنان گفت: "قدرت‌های بزرگ مفهوم دوست و دشمن را به صورتی بسیار آسان تغییر می‌دهند."
وی با انتقاد از رویکرد خشن در پیش گرفته شده برای مبارزه با تروریست‌ها گفت: "با کوبیدن بر طبل جنگ نمی‌توان با تروریسم جنگید ... بلکه باید پیام صلح را انتشار داد."
رئیس جمهوری آرژانتین در ادامه با بیان این سئوال که "داعش و القاعده سلاح‌های خود را از کجا آورده‌اند؟ مبارزان آزادی‌خواه دیروز، تروریست‌های امروز هستند" سیاست‌های بین‌المللی ایالات متحده را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
وی افزود: "ما باید راهی برای مبارزه با تروریسم بدون فراموش کردن حقوق بشر بیابیم. سازمان ملل بایستی بار دیگر رهبری خود را در این موضوع به دست آورد. این تنها راهی است که ما می‌توانیم جهانی بهتر را برای فرزندانمان به جای بگذاریم."
 فرناندز رئیس جمهور آرژانتین وقتی بایکوت سخنرانی خود را در سازمان ملل در  رسانه های غربی دید، متن این سخنرانی را در صفحه فیسبوک خویش قرار داده است.

رئیس جمهور آرژانتین علاوه بر اعتراض خود در صفحه فیسبوک در سایت شخصی خود نیز به این اقدام رسانه های غربی در سانسور سخنرانی خود در سازمان ملل اعتراض کرد.

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان