آخرین اخبار

13. مهر 1393 - 12:25   |   کد مطلب: 16108
امام جمعه موقت تویسرکان گفت: به واسطه انجام حج، ایمان ها استوار، رزق و روزی زیاد و تن ها سالم می شود.

به گزارش رودآور، حجت الاسلام باقر شیخ الاسلامی در خطبه های نماز عید قربان ضمن تبریک به به مناسبت این عید بزرگ؛ عید بندگی، با اشاره به آیات و احادیث اظهار کرد: اعمال و عبادات زمانی  مقبول خدا واقع و موجب تقرب الهی می شوند که تنها برای رضای خدا باشند.

وی تصریح کرد: تقوا و خلوص نیت علاوه بر آنکه موجب پذیرش اعمال و عبادات از سوی خداوند می شود دوستی و محبت خدا را نیز به دنبال دارد و انسان با تقوا تحت سرپرستی ولایت خدا به قرب الهی دست می یابد.

امام جمعه موقت تویسرکان فرا رسیدن موسم حج را عید بزرگ امت اسلامی و فرصتی برای تقرب الهی عنوان کرد و افزود: بنا به روایات بی تفاوتی به ادای حج جایز نیست چرا که حج جزء فروع دین است.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی با بیان اینکه در روایات آمده است هر کس حج را به تأخیر اندازد، در قیامت به صورت یهودی و نصرانی محشور می شود، عنوان کرد: به واسطه حج ایمان ها افزایش، تقوای الهی بیشتر، رزق و روزی فراوان و تن ها سالم می ماند و فقر از جامعه ریشه کن می شود.

وی با تأکید بر اینکه باید یاد امام زمان(عج) در اعیاد قربان و غدیر را در اولویت عبادات خودمان قرار دهیم، افزود: اولویت دادن عبادات به واسطه تفکر درباره امام عصر(عج) ما را به سعادت حقیقی نزدیک می کند.

امام جمعه موقت تویسرکان همچنین به عللی که سبب کاهش باریدن باران شده است، اشاره کرد و افزود: نزول باران در حقیقت رحمت الهی است و افزایش گناهان ما در جامعه و کاهش تقوا مانعی برای نزول این رحمت است.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی افزود: اگر تقوای عمومی بر جامعه حکم فرما شود، بسیاری از مشکلات و بلایا در جامعه که نشأت گرفته از کم تقوایی است حل می شود.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان