آخرین اخبار

18. مهر 1393 - 20:35   |   کد مطلب: 16186
امام جمعه تویسرکان بر ضرورت تبیین واقعه غدیر در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: بی تردید شناخت غدیر سعادت انسان و جامعه را تضمین می کند.

به گزارش رودآور، حجت الاسلام مرتضی موحدی با تبریک میلاد امام هادی (ع) و عید غدیر اظهار کرد: غدیر روز کمال دین و تمام نعمت است و بی شک سعادت دینوی و اخروی در گروی شناخت اتفاقات این روز بزگ است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر پس از گرفتن اعتراف از مردم و گواهی از آنها درباره توحید، رسالت و معاد حجت را بر همگان تمام کردند و راه هرگونه عذر را بر همگان بست، ابراز کرد: غدیر یک واقعه ساده در تاریخ اسلام نیست لکه غدیر ملاک و معیار راستی برای ایجاد وحدت امت اسلامی با همه اختلافات نژادی و فرهنگی است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه افراد زیادی از مذاهب و ادیان مختلف در طول تاریخ نسبت به امیرالمومنین(ع) ارادت ویژه ای داشته و دارند، افزود: هر کس که فضائل، مناقب امام علی(ع) را می‌شنود نسبت به ایشان علاقه‌مند می‌شود.

حجت الاسلام موحدی گفت: آیات بسیاری در فضیلت و منقبت حضرت علی(ع) از جمله آیه تطهیر، آیه ولایت، آیه لیله المبیت و آیات مربوط به واقعه غدیر آمده است و در این روز عبادات بسیاری نقل شده و خوب است همگان از این روز برای باقیات و صالحات خود ذخیره ای اندوخته سازند.

وی با تأکید بر گرامی داشت روز غدیر، عنوان کرد: گرامی داشتن غدیر تنها به برگزاری مراسم جشن روز غدیر خلاصه نشود، بلکه باید دانست غدیر برای چه بود و چه پیامی داشت و این پیام چه نقشی را در جامعه اسلامی دارد.

امام جمعه تویسرکان با تأکید بر تبیین هرچه بیشتر جایگاه و عظمت غدیر، خواستار سوق دادن برخی از امور وقفی از سوی اقشار مختلف مردم در راستای شناساندن واقعه غدیر و جشن این عید بزرگ شد.

حجت الاسلام موحدی همچنین ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، گفت: اقتدار در عمل، هوشمندی، به روز بودن،مؤدب بودن، تفاهم با مردم و جلب رضایت آنان را از ویژگی هایی دانست که رهبر انقلاب از نیروی انتظامی انتظار دارد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی حافظ امنیت جامعه است، افزود: ایجاد، برقراری و احساس امنیت حتی در روایات نیز در کنار صحت و سلامتی بیان شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان