آخرین اخبار

30. مهر 1393 - 13:05   |   کد مطلب: 16337
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:
دانشگاه محلی برای انسجام بخشی جامعه در برابر جنگ نرم است
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان دانشگاه را محلی برای انسجام بخشی دذر لایه های تمامی اقشار جامعه در برابر جنگ نرم معرفی کرد.

به گزارش رودآور، جلسه هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان تویسرکان با حضور سردارمظاهر مجیدی جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، فرمانده بسیج دانشجویی استان، سرهنگ سعیدی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان تویسرکان، روسای دانشگاههای شهرستان و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان در سالن کنفرانس واحد تویسرکان برگزار شد.

سردار مظاهر مجیدی ضمن ارج نهادن به مکتب بسیج واهمیت بسیج دانشجویی، به بیان دیدگاهها و اندیشه سیاسی حضرت امام(ره) ومقام معظم رهبری در رابطه با بحث دشمن شناسی و اهمیت و ضرورت آن در این برهه از زمان اشاره کرد و اهداف و ساز وکار دشمن را از منظر رهبر انقلاب مورد بررسی قرار داد.

وی اظهار کرد: طرح «تصرف هارتلند» در یکصد سال گذشته مدّ نظر استراتژیست‌های کشورهای غربی و قدرتهای بزرگ در مغرب زمین بوده است و پس از تولّد سه ایدئولوژی از درون حرکت مدرنیسم غربی (یعنی: ناسیونالیسم، سوسیالیسم و لیبرالیسم)، که به ترتیب آلمان هیتلری، شوروی و ایالات متحده سردمدار آنها بودند، هریک از حوزه های ایدئولوژیک مذکور در برهه‌ای از زمان با الهام از طرح "هارتلند" برای تصرف «قلب زمین» خیز برداشته‌اند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: دو بلوک اول و دوم در تأمین کامل هدف یاد شده ناکام شدند و بلوک سوم در حال تجربه کردن تصرف کامل آن برآمده است. مجیدی در ادامه یاد ابراز کرد: دامنه غربی "هارتلند" را تا حدود کشورهای اروپای شرقی توسعه داد و بر این اساس، «قلب جهان» منطقه وسیعی است که شامل بخش بزرگی از ایران، افغانستان، آسیای میانه و بخش مهمی از روسیه می شود و دریای خزر در میان آن جای دارد و هر قدرتی که بر اروپای شرقی دست یابد، بر "هارتلند" تسلط می یابد، و هرکس بر هارتلند تسلط یابد، بر "جزیره جهانی" حاکم خواهد شد؛ و حکومت بر جزیره جهانی منجر به، فرمانروایی همه جهان خواهد شد.

سردار مجیدی با طرح این سوال که ما چقدر خود را برای مقابله با چنین توطئه هایی آماده کرده ایم گفت: زمانی که جنگ را به ما تحمیل کردند همراهی و همسویی علم و عمل و یکدلی ملت ایران کشور را به پیروزی رساند، امروز نیز که ادامه جنگ دیروز را با وسعتی گسترده تر و پیچیده تر از دیروز پیشرو داریم باید منسجم تر از قبل در کنار هم باشیم و همانند گذشته با همراه کردن علم و عمل پر تلاش و سختگی ناپذیر به نبرد خود ادامه دهیم و به نظر می رسد جایی و کسی شایسته تر از دانشگاه و دانشجو برای انجام این وظیفه پیدا نکنیم.

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان