آخرین اخبار

2. آبان 1393 - 15:35   |   کد مطلب: 16385
امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه شیخ نمر تنها صدای مظلومیت شیعیان عربستان است، محکومیت جهانی دادگاه سفارشی آل سعود را یک ضرورت دانست.

به گزارش رودآور حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه این هفته تویسرکان در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان با اشاره به صدور حکم اعدام آیت‌الله نمر توسط نظام سعودی، اظهار کرد: شیخ نمر تنها صدای شیعیان مظلوم عربستان است.

وی با بیان اینکه در عربستان دموکراسی، حقوق بشر، مردم سالاری و حق انتخاب وجود ندارد و حقوق شیعیان زیر پا گذاشته می شود، تصریح کرد: آمریکا نیز با تمام وقاحت از جنایات آل سعود حمایت می کند و باید دانست که محکومیت جهانی دادگاه سفارشی آل سعود یک ضرورت است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان به درگذشت آیت الله مهدوی کنی در هفته گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: به فرموده رهبری آیت الله مهدوی کنی دارای شخصیت برجسته ای بودند که در دفاع از اسلام، انقلاب و نظام کوتاهی نکردند.

حجت السلام موحدی افزود: عالمی مجاهد، پارسا، خدا ترس، سیاست مداری صادق و شجاع از ویژگی های بارز مرحوم آیت الله مهدوی کنی بود.

زنده نگه داشتن اسلام، رسالت اصلی محرم و صفر

وی در ادامه محرم و صفر را ماه برکت و اسلام دانست و افزود: رسالت محرم و صفر زنده نگه داشتن اسلام و فرامین اسلامی است.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه محققان آمریکایی و انگلیسی عامل شکست خود در برابر ایران اسلامی را مرجعیت دینی، ولایت و شهادت و فرهنگ عاشورایی می دانند، ابراز کرد: به همین دلیل در سال های اخیر بیش از پیش هر روز با دسیسه ای نو به جنگ با اسلام و ولایت آمده اند.

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه استکبار جهانی می خواهد مجالس عزاداری بی محتوا برگزار شود، افزود: وظیفه ما برای برگزاری عزاداری ها سنگین است و باید در مجالس عزاداری اهداف و پیام عاشورا تبیین و یزیدیان زمانه معرفی شده تا اهداف و فرهنگ حسینی عالم گیر شود.

وی گفت: محرم و صفر فرصت مناسبی است که فرهنگ حسینی در جامعه تحکیم شود و اعتقادات و دستورات ائمه اطهار(ع) برای جوانان تبیین شود.

خطیب نماز جمعه تویسرکان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه تقوا سبب دوری از عیب جویی و سوء ظن به بردار دینی می شود با تأکید بر رعایت تقوا، گفت: در روایات آمده است اگر کسی عیوب دیگران را افشا کند خداوند عیوب آن شخص را افشا می کند.

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه در احادیث ذکر شده فردی که به دنبال تجسس و عیب گویی دیگران است را باید طرد کرد، افزود: کسب تقوای الهی و در نظر داشتن عیوب خود ما را از عیب جویی دیگران دور می سازد.

وی در ادامه به سالروز شهادت حسین فهمیده در هفته جاری اشاره کرد و گفت: ایثار، از خودگذشتگی، مجاهدت و ولایتمداری این شهید نوجوان برای همگان درس است و بهتر است نوجوانان و جوانان شهید فهمیده را الگوی رفتاری و عملی خود قرار دهند.

امام جمعه تویسرکان همچنین با تقدیر از زحمات دکتر مفتح در دعوت از قائم مقام وزیر جهاد کشاوری و همکاران وی در راستای احداث کشتارگاه و ایجاد اشتغالزایی گفت: در جلسات با معاون زیر جهاد کشاورزی مطرح شد که می شود با بهره مندی از راهکارهای علمی نوین به سمت بهره مندی از علم روز در راستای افزایش کیفی و کمی محصولات به ویژه گردو و دوری از هر گونه آفات رفت.

حجت الاسلام موحدی در ادامه از زحمات نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی برای فراهم ساختن شرایط احداث یک شرکت دارویی با اشتغالزایی ده ها نفر تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان