آخرین اخبار

11. فروردين 1396 - 12:53   |   کد مطلب: 27652
روز انس با طبیعت روز دوستی با آن است نه تخریب، اما عده ای بی توجه به این موضوع طبیعت را رها می کنند و به جان شاخ و برگ درختان می افتند، آتش به پا می کنند و یا تاب درست کردن به تنه های درختان آسیب می زنند و گاهی زباله های خود را درون رودخانه ها رها می کنند و می روند، گویا قرار نیست فردا روزی فرزندان آنان در این طبیعت هوایی تاز کنند.

به گزارش رودآور؛ دو روز دیگر تا روز طبیعت باقی است، روزی که به نام انس  و دوستی با طبیعت نام گرفته است، اما عده ای با کم توجهی و شاید بی توجهی به پاسداشت این روز، راه تخریب را در پیش می گیرند و دوستی با طبیعت را رها می کنند و به جان شاخ و برگ درختان می افتند، آتش به پا می کنند و یا تاب درست کردن به تنه های درختان آسیب می زنند.

درختانی که تازه زمستانی سرد را پشت سر گذاشته اند وراین روزها با آمدن بهار جانی دوباره گرفته اند و جوان هستند، اما عده ای در روز 13 بدر شاخه های جوان درختان را می شکستند و از آن به عنوان هیزم برای برپا کردن آتش استفاده می کنند.

گاهی هم عده ای آشیانه های پرندگان را که در لابه لای شاخه های درختانی که برگ های آن رشد نکرده است می ببیند و آشیانه های آنان را نابود می کنند.

عده ای دیگر با استقرار در کنار رودخانه زباله های خود را نه تنها پای درختان بلکه به درون رودخانه می ریزند و بی توجه به اینکه روزی قرار است فرزندان آنان در این طبیعت هوایی تازه کنند از کنارش می روند و انگار نه انگار روز 13 بدر روز پاسداشت طبیعت است و بس و نه تخریب آن.

تلی از زباله های رها شده در حاشیه رودخانه ها و گاه گاه درون رودخانه سبب انتقال میکروب ها و ویروس ها به درون آب های جاری و سطحی می شود و این گونه عده ای خواسته و ناخواسته با دنبال کردن یک فرهنگ اشتباه سبزه های عید خود را در رودخانه ها انداخته و آب ها را آلوده می کنند.

بهتر است مردم به جای رها کردن سبزه ها درون رودخانه ها که دیرتر تجزیه می شود آن را در مراتع و منابع طبیعی رها کنند تا زودتر تجزیه شود و به طبیعت بازگردد.

ماهی های قرمز نیز سبب آلودگی محیط زیست می شود و به گفته کارشناسان محیط زیست چه بسا ماهی های قرمزی که بومی نیستند با رها شدن در رودخانه ها، تلاب ها و برکه ها زمینه ساز نابودی گونه های بومی دیگر این نوع ماهی ها شوند.

برخی از ماهی های قرمز سفره هفت سین نیز بیمار هستند و آلودگی آب های جاری را به دنبال خود می آورند.

کارشاسان می گویند می توان از ماهی های قرمز در منزل نگهداری کرد و تا حدی که برای سفره هفت سین سال آینده از آن استفاده کرد.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان