آخرین اخبار

17. فروردين 1396 - 16:24   |   کد مطلب: 27750
طمع شیرین تسریع ریل‌گذاری قطار تهران ـ همدان، با توقف عملیات اجرایی ایستگاه آن تلخ نشود؟
ریل گذاری راه آهن تهران ـ همدان با سرعت خرگوش؛ ساخت ایستگاه با سرعت لاک پشت!/قطار با ایستگاه نیمه کار، وعده دولت به مردم نبود!
با کند پیش رفتن و یا بهتر بگوییم متوقف بودن عملیات اجرایی ایستگاه قطار همدان که در روستای شورین قرار دارد، نزدیک است که طمع شیرین تندکاری ریل‌گذاری قطار همدان ـ تهران با چاشنی تلخی همراه شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها متولیان امر با تلاشی شبانه روزی به دنبال ریل گذاری قطار همدان ـ تهران هستند و حتی عملیات ریل گذاری در تعطیلات نوروزی هم اجرا می شد تا مسئولان استان بتوانند آن را قبل از انتخابات ریاست جمهوری به بهره برداری برسانند.

به طوری که «امیر خجسته» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در ابتدای سال جاری گفته بود که با پیگیری های انجام شده و جذب اعتبارات لازم در اواخر اسفند ماه سال 95، سعی بر آن شد پروژه ریل گذاری با کمبود بودجه مواجه نشود و در اوایل بهار سال 96 به بهره برداری برسد.

شنیدن صدای سوت قطار رخداد خوشایندی برای همه مردم استان همدان است و شاید هم بیشتر برای مسئولان، چرا که «محمدناصر نیکبخت» استاندار همدان در گفت و گویی با خبرگزاری های استانی در ششم فروردین ماه سال جاری از سرعت در ریل گذاری راه آهن همدان ـ تهران حرف ها به میان آورده و گفته بود که تا ایستگاه همدان تنها 40 کیلومتر باقی مانده است.

او همچنین عنوان کرده بود که قرار است اردیبهشت ماه سال جاری با حضور روحانی این پروژه به بهره برداری برسد.

اما عملیات اجرایی ساخت ایستگاه همدان رها شده، یا روزهایی با کندی تمام پیش می رود و یا عمده روزهای دیگر متوقف شده است.

گرچه مدیران اجرایی استان همدان به دنبال افتتاح هرچه سریعتر راه آن مورد نظر هستند، اما با توجه به آن که ادامه روند ساخت ایستگاهی که برای آن در نظر گرفته اند یعنی، ایستگاه قطار واقع در روستای شورین در حال اضر متوقف شده، حتی اگر راه آهن هم به بهره برداری برسد آن هم پیش از اتمام دولت یازدهم، باز هم مشخص نیست که قرار است چگونه حمل و نقل ها انجام شود و از قطار بهره لازم را با یک ایستگاه نیمه کاره برد؟!

هر چه باشد بالاخره صدای شنیدن سوت قطار می تواند نوید بخش توسعه استان در برخی از حوزه ها باشد اما سوالی که باید اینجا از مسئولان پرسید آن است که راه دسترسی به ایستگاه و خود ایستگاه قطار همدان چه زمانی می تواند پاسخگوی مطالبات مردمی باشد.

و آیا سرعت در عملیات اجرایی ریل گذاری راه آهن تهران ـ همدان یک نمایش سیایسی قبل از انتخابات است و یا مسئله ای دیگر؟ به هر عنوان صدای شنیدن سوت قطار با یک ایستگاه نیمه کار وعده دولت به مردم نبود و مطالبات مردمی چیزی فراتر از این حرف ها است.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان