آخرین اخبار

18. تير 1396 - 15:51   |   کد مطلب: 29422
مردم شهر فرسفج و منطقه قلقلرود تویسرکان از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتظار دارند تا این بنا تنها برای عکس یادگاری مورد استفاده مسئولان واقع نشود و برای پذیرایی گردشگران و تفریح مردم منطقه قلقلرود مهیا و محوطه سازی شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به گفته شهروندان فرسفجی، از سال 1370 که بازسازی و مرمت کاروانسرای شاه عباسی فرسفج شروع شد و این بنای عصر صفویه در شهر تاریخی فرسفج جان تازه گرفت، مردم شهر فرسفج و منطقه قلقلرود تویسرکان انتظار دارند تا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با ایجاد امکانات جانبی در جوار این کاروانسرای زیبای عصر صفوی زمینه را برای جذب گردشگران در شهر تاریخی فرسفج مهیا کنند.

 اما متاسفانه بعد از مرمت و بازسازی بنای کاروانسرای شاه عباسی فرسفج که بر فراز تپه ای مشرف به دشت فرسفج قرار دارد، همه چی تمام شد و بیش از 20 سال فقط مسئولان برای گرفتن عکس یادگاری به این کاروانسرا سر می زنند و در این سال های اخیر هم نم بالا و نشت آب کمی توجه سازمان میراث فرهنگی را با پیگیری مستمر مردمی به خود جلب کرد. 
اما مردم شهر فرسفج و منطقه قلقلرود تویسرکان از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتظار دارند تا این بنا تنها برای عکس یادگاری مورد استفاده مسئولان واقع نشود و برای پذیرایی گردشگران و تفریح مردم منطقه قلقلرود مهیا و محوطه سازی شود.
یک روز مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان همدان و فرماندار با خانواده خود به بازدید از این بنا بیایند و اول ببینند خانواده اشان می توانند از میان این خاک و سنگ و خار تیغ ها در تابستان و گل و لای در پاییز و زمستان و بهار که فصول بارندگی است از کنار خیابان تا بالای تپه بالا بروند و به کاروانسرا برسند؟ اگر هوس خوردن چایی و دمی استراحت در جوار کاروانسرای شاه عباسی فرسفج که مشرف بر دشت زیبای فرسفج است پیدا کردند آیا مکانی برای نشستن مهیا است؟!
مرمت بخشی از کار حفاظت از میراث فرهنگی است اما استفاده کردن گردشگران و خانواده ها و بودن زیر ساخت مناسب برای بازدید گردشگران از بناهای تاریخی و فرهنگی بخشی مهمتر است.
همین چند وقت پیش در همایش ورزش صبحگاهی همگانی که در شهر فرسفج برگزار شد، جمعیت شرکت کننده به سمت کاروانسرا که حرکت می کردند گرد و غبار زیادی بلند شد و لباس بسیاری از شرکت کنندگان خاکی و بسیاری را به عطسه واداشت و از همه بدتر در این بین سرویس بهداشتی مناسب برای میهمانان در مجموعه کاروانسرای فرسفج موجود نیست که زمینه ساز ناراحتی مردم مهمان نواز شهر فرسفج به عنوان میزبانان آنان و میهمانان آن برنامه قرار گرفت.
به گزارش رودآور؛ حال همه مردم شهر فرسفج و منطقه قلقلرود تویسرکان از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و استانداری همدان و فرمانداری تویسرکان می خواهند نگاهی عادلانه به شهر فرسفج و ایجاد زیر ساخت و محوطه سازی مناسب در محوطه کاروانسرای شهر فرسفج و ایجاد پیاده رو تا ورودی کاروانسرا برای بازدیدکنندگان هستند تا شهر شکوفه های سیب بیش از این شرمنده میزبانی از گردشگران نباشد!

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان