آخرین اخبار

19. تير 1396 - 7:57   |   کد مطلب: 29441
تندباد ترویج بی حجابی در فیلم های تلویزیونی و سینمایی؛
ارشاد وزارت ارشاد!/آیا الگوی زن ایرانی درسینما و تلویزیون در دست تغییر است؟!
در حالی که برخی از فیلم های سینمایی و تلویزیونی کم کم و به نرخی آرام و به اصطلاح زیرپوستی از نظر پوشش بازیگران و محتوای برنامه ای به سمت فیلم های غربی و ترکیه ای می روند و جوانان را همراه خود به یک دوگانگی فرهنگی می کشانند، به نطر می رسد وزارت ارشاد در اینجا خود نیازمند ارشاد شده است چرا که با مجوزها و حمایت های آنان است، که شاهد این گونه رفتارها هستیم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ حجاب عصاره هستی برای حفظ بنیان خانواده است و رعایت آن بر هر زن و مردی امری مهم در راستای تحکیم بنای اصیل خانواده و در نتیجه جامعه است.مسئله ای که این روزها کمتر در فیلم های تلویزیونی یا سینمایی حفظ اصل آن مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که به نظر می رسد برای جذب مخاطب هم شده، وضعیت پوشش چه از سوی هنرمندان مرد و چه از سوی هنرمندان زن به اصطلاح عام رو به بد حجابی می رود و هر روز بدتر از روز گذشته.

 
گاهی پیش آمده که بازیگری نقش فردی مذهبی و محجبه را بازی می کند و در فضای مجازی و مراسم های دیگر با بدحجابی و آرایش های تند و زننده پا به اجتماع می گذراد و مخاطب این تضاد در ضمیر ناخودآگاهش شکل می گیرد، چرا این بازیگر آنقدر زیبا نقش فردی محجبه را بازی می کند و در زندگی واقعی اش این گونه نیست و این دست بازیگران نوعی تضاد و دودستگی فکری در اذهان برخی از مخاطبین خود به وجود می آورند.
گاهی هم همین بازیگر در یک فیلم تلویزیونی با پوشش مناسب ظاهر می شود و اما در سینما به گونه ای دیگر و این جا نیز تضادها شکل می گیرد.
 
مهمتر آن که زمانی که پشت پرده برخی از فیلم های سینمایی که از طریق سی دی هایی منتشر می شود، شاهد هستیم که گاهی و البته نه همیشه یک مرد گریمور یا همان چهره پرداز بازیگران زن است!
اینان هر چه باشند برای خواص و عوام چهره های مطرحی هستند و گاهی چهره های کشوری و در آخر الگویی برای مردان و زنان و به ویژه جوانان ما می شوند.
آیا در یک جامعه اسلامی رواج چنین الگوهایی آن جامعه را به سقوط فرهنگی نمی کشاند؟ و در این میان وظیفه وزارت ارشاد چیست؟ آیا وزارت ارشاد این گونه الگودهی ها را شایسته یک جامعه اسلامی می داند؟! آیا مگر نه این است که بسیاری از مردم مخاطبان عام فیلم های متعدد تلویزیونی و سینمایی هستند و این الگودهی ها با فرهنگی تلفیق شده با پوشش غربی ترویج کننده بی حجابی و شاید بدحجابی در جامعه نیست؟!
این سوال ذهن مخاطب به خود مشغول کرده است، که آزادی بیش از حد عده ای از بازیگران از کجا آمده است؟ اصلاً وزارت ارشاد راهکاری برای مواجه با این گونه ترویج بحجابی اندیشیده است یا خود هر روز به ساخت هر فیلم و سریالی مجوز می دهد؟ و حتی از تا پای جان هم از آنان حمایت می کند؟!
فیلم هایی که این روزها شباهت بسیاری به فیلم های ترکیه ای و حتی غربی پیدا کرده است و گاهی پر از خیانت و چه و چه است.
و امروز آن دسته از افرادی که دغدغه فرهنگ و دین دارند دست به کار شده اند و گاه گاهی از گوشه و کناری به "ارشاد وزارت ارشاد" می پردازند.
از این دست فیلم هایی که با مجوز ارشاد ساخته می شوند که بگذریم، به شبکه های اجتماعی از جمله توییتر، ایسنتاگرام و تلگرام می رسیم و هستند تعدادی از هنرمندانی که گویا مالک اصلی این صفحات هستند و حتی دست به انتشار تصاویر خانوادگی خودمی زنند و با اوضاع و احوالی که انگار در غرب زندگی می کنند و اینجا بازهم تضادهایی در اذهان عموم ایجاد می شود و کم کم نفوذ فرهنگ غربی در جامعه ریشه می زند و برای جوانان ما یک نوع دوگانگی هویتی درباره پوشش و حتی حیا و عفت ایجاد می شود.
از سفرهای خارجی تعدادی از این بازیگران هم نباید غافل شد، سفرهایی که آنان قرار است سفیر فرهنگ ایرانی اسلامی باشند در حالی که این گونه نیست و معلوم نیست بی تفاوتی وزارت ارشاد و متولیان امر در مواجه با این گونه رفتارها از کجا نشأت گرفته است؟!
تا کی مسئولان ساکت می نشینید و می خواهند کاری انجام ندهند؟ آیا قرار است این روزها هم برخی به ارشاد، وزارت ارشاد بپردازند؟!
به گزارش رودآور؛ ترویج بی حجابی و گاهی بدحجابی از ترفندهای دشمن برای نفوذ در لایه های جامعه است، تا جوانان کشور ما را همچون افرادی سست عنصر و بی هویت پرورش دهند، تا روزی نتوانند از داشته های خود دفاع کنند و به یک مصرف گرای فرهنگ غربی تبدیل شوند، موضوعی که به طور عمده ناخواسته توسط برخی از داخلی ها به آن دامن زده شده و هنوز متولیان امر از خوابی که رفته اند بیدار نشده اند و نیاز به تلنگری اساسی دارند.
زنگنه 
انتهای پیام/
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان