آخرین اخبار

22. آذر 1396 - 22:08   |   کد مطلب: 31894
یک پیشنهاد به پاسی‌ها برای افشای رقم قراردادها
شجاعت یا حقیقت؟!
رقم قرارداد پاسی‌ها در هر فصل از مسابقات، یک علامت سوال در ذهن ایجاد می‌کند. اینکه به جز هزینه‌های جاری، قرارداد بازیکنان، کادر فنی، تدارکات و مدیرعامل و سایر اعضای تیمی که نمی‌تواند موفق باشد چقدر هزینه روی دست یک استان می‌گذارد؟

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، ماه گذشته بود که سازمان لیگ فوتبال از سایت جدید خود رونمایی کرد. در سایت جدید سازمان لیگ، بخش‌های جدیدی برای تیم‌ها در نظر گرفته شده و برخی جزئیات به عملکرد تیم‌ها اضافه شده است، اما نکته جالبی که از سایت سازمان لیگ نسبت به گذشته حذف شده، بخشی است که مبلغ قرارداد بازیکنان را نشان می‌داد.

سازمان لیگ با شروع لیگ هفدهم برخلاف رسم چند فصل گذشته خود رقم قرارداد بازیکنان را اعلام نکرد و این روند تا امروز نیز ادامه داشت. با تغییر سایت و چهره رسانه اصلی سازمان لیگ فوتبال ایران، مشخص شد که این رسم برخلاف چند سال گذشته ادامه پیدا نخواهد کرد و با حذف این بخش از مشخصات تیم‌ها که قیمت بازیکنان را نشان می‌داد این حدس و گمان تبدیل به یقین شد که در فصل جاری خبری از شفافیت در رقم قرارداد بازیکنان نیست.

این ماجرا برای تیم‌های لیگ برتری سروصدای زیادی به پا کرد و در فضای مجازی خیلی از علاقمندان به فوتبال به موضوع عدم شفاف‌سازی رقم قرارداد بازیکنان و دیگر عوامل یک باشگاه خرده گرفتند. حساسیتی که کار را به تیم‌های لیگ دسته اولی و حتی دسته دومی هم کشاند و مردم بدشان نمی‌آمد که از هزینه‌های تیم شهرشان باخبر شوند.

این وسط پاس، همواره در طی یک دهه اخیر با این حاشیه روبرو بوده و هزینه‌های هنگفت و سرسام‌آور این تیم که خروجی‌اش نه‌تنها هیچ سودی برای ورزش و حتی فوتبال استان نداشته بلکه موجب مرگ تدریجی یکی از مکاتب قدیمی فوتبال ایران شده، همیشه نقل محافل فوتبالی استان و رسانه‌ها بوده است.

تاکتیک "کی‌بود کی‌بود من نبودم" در چند سال اخیر همیشه میان مدیران عامل پاس دست به دست شده و هر مدیری که روی کار آمده از کاهش هزینه‌ها سخن به وسط آورده است. اما همین که مدیرعامل بعدی روی کار می‌آید پته قبلی را روی آب می‌ریزد و نمک روی زخم میراث ویران مدیران گذشته می‌ریزد.

به تازگی سرپرست جدید پاس که از قضا میانه خوبی با مدیرعامل تیم نداشت و در عین ناباوری به این سمت منصوب شد، در اظهار نظری جالب گفته: "با خروج 9 بازیکنی که کادر فنی تیم به آنها اعتقاد نداشتند، 2 میلیارد و 460 میلیون ریال تسویه مالی گرفتیم"!

با اینکه این بازیکنان چگونه بدون دریافت مابقی مطالبات خود، عطای حضور در پاس را به لقایش بخشیدند در اینجا کاری نداریم، اما سوال این است که آیا پاس جایگزینی برای این 9 بازیکن در نیم‌فصل دوم نخواهد داشت؟ قطع به یقین پاسخ یک "نه" قابل تامل است! در نیم‌فصل دوم پاسی‌ها دوباره دست به یک خانه‌تکانی بزرگ خواهند زد و حتما آقای سرپرست یادش رفته که جذب بازیکنان جدید دوباره هزینه‌های سنگین روی دست باشگاه خواهد گذاشت.

گذشته از این موضوع امسال باشگاه پاس با تغییر سرمربی و سرپرست، هزینه روی دست باشگاه گذاشت و بدتر اینکه وقتی سرمربی جدید به تیم آمد، دست راست و چپش هم به همدان آمدند و برای آنها نیز طبیعتا یک قرارداد جدید!

البته این رویه طی سال‌های متمادی حضور پاس در همدان عرف بوده و رفت‌وآمدهای متعدد بازیکنان، مربیان و حتی مدیران‌عامل و سرپرست، هزینه‌های سنگینی برای این تیم ناکام به ارمغان آورده که سوغاتش امروز بدهی‌های تلنبار شده پاس است.

با تمام این اوصاف مردم همدان بدشان نمی‌آید که از صحت و سقم قراردادهای پاسی‌ها باخبر باشند. یک پیشنهاد رسانه‌ای جذاب از سوی ما برای متولیان باشگاه باصطلاح مردمی پاس که می‌تواند خیلی از حقایق را برملا کند.

پیشنهاد از ما، شجاعت یا حقیقت از شما!

===========

حامد صیفی

===========

انتهای پیام /

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان