آخرین اخبار

28. شهريور 1397 - 3:35   |   کد مطلب: 34514
محرم زمانی برای تمرین ایثار و اخلاص، شهادت و شهامت و جهاد و تبعيت از فرمان ولی فقیه است، محرم زمان هر انسان آزاده و با ایمانی است که نهایت آرزویش پیروزی حق بر باطل است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، محرم که می‌آید، عالم بوی خون و غیرت می‌گیرد و شهید و شهادت، همه جا حرف از اخلاص می‌شود و ایثار.

شهر سیاهپوش می‌شود و ندای هل من ناصر ینصرنی‌ در گوشه گوشه‌ آن می‌پیچد، حالا تو در این نقطه از تاریخ با دلی تنگ و بغض در گلو منتظری، دست سوی سفینه نجات دراز می‌کنی و اشک چشمانت دریای آن می‌شود.

بوی مظلومیت کربلا را می‌شنوی، دلت می‌لرزد، زبان و قلبت یکی می‌شود سر از پا نمی‌شناسی، می‌خواهی با اشکت قیامتی به پا کنی برای مظلومیت سیدالشهدا.

محرم که می‌آید خوب می‌فهمی عشق پاک حیدری، هزاره و قرن نمی‌شناسد، رودخانه‌ای جوشان و خروشان است و هر کس ذره‌ای، فقط ذره‌ای دل و جانش را با نام و یاد حسین گره بزند با این رودخانه می‌رود، برسد به دریای وصل.

محرم که می‌آید عشق به حسین(ع) کوچک و بزرگ نمی‌شناسد، همه پای کارند از کودک هفت هشت ساله تا پیرغلامان 90 ساله، اخلاص و ارادت را در سینی شربت زعفرانی کودکانی می‌بینی که با پول قلکشان شربت درست می‌کنند و مشتاقانه جلوی ماشین‌ها و رهگذران را می‌گیرند، شربتشان چه طعمی دارد،... «حب حسین»...

محرم امسال عجب محرمی است، چه درس‌ها که برای برای نسل من و امثال من ندارد، اینکه این مردم با تمام سختی‌ها،‌ تلاطم‌ها،‌ تحریم‌ها،‌ تحقیر‌ها، ‌وعده‌های پوچ و بی‌معنی،‌ تزویر‌ها و بی‌مسئولیتی‌ها دست از حسین و خاندانش برنداشتند و برنمی‌دارند، همان اول محرم تکیه‌ها را عَلَم کرده و بیرق‌های سرخ و سیاه را از سردرب خانه‌ها و مساجد و حسینیه‌ها آویزان کردند، بوی اسفند و چای تازه و غذای نذری‌شان هنوز در فضای شهر پر است.

محرم امسال نشان داد این مردم نجیب با دست و جیب خالی باز خود را شرمنده حسین می‌دانند که نمی‌توانند در این اوضاع و احوال نابسامان اقتصادی بیش از این خرج کنند اما از هر چه دارند مایه می‌گذارند تا ذره‌ای از شور حسینی کم نشود.

محرم امسال نشان داد این مردم برای راه انداختن هیأت‌ها و دستجات عزاداری‌شان منتظر گوشت و برنج سهمیه‌ای دولت نمی‌مانند و هرآنچه دارند در طبق اخلاص گذاشته، خرج محرم و عزاداران حسین و خاندانش می‌کنند.

این مردم هزار سال است نسل به نسل معتقدند حسین(ع) بساط مجلس عزاداری خودش را فراهم می‌کند و هیچ کس و هیچ فتنه‌ای نمی‌تواند جلوی این جوشش را بگیرد، دشمن که مدعی است همه چیز را می‌داند این را نمی‌داند که حسین و کربلای خونینش در هر عصری که باشد کلاه عقل از سر برمی‌دارد.

دشمن نمی‌داند مردم این سرزمین با شیر آمیخته با اشک مادرانی که ذکرشان حسین بوده بزرگ شده‌اند و باز خبر ندارد مردم در این محرم و صفر خونشان سرخ‌تر، رگ غیرتشان برآمده‌تر و اشکشان سوزان‌تر می‌شود، به قول مرحوم شریعتی «حسین‏(ع) زنده جاویدی است که هر سال، دوباره شهید می‏‌شود و همگان را به یاری جبهه حق زمان خود، دعوت می‏‌کند.»

محرم امسال نشان داد تلاطم‌ بازار ارز و دلار و سکه و طلا و گوشت و برنج و شیرخشک و... ذره‌ای از عشق به سید و سالار شهیدان نکاسته و شاید هم مردم را وابسته‌تر و دل‌بسته‌تر به ارباب کرده که در این وانفسای فتنه‌ها و دشمنی‌ها و خیانت‌ها و اختلاس‌ها و نافرمانی‌ها از فرمان ولی فقیه جز  بر در خانه ارباب مفر و رهایی ندارند.

در این گیر و دار اقتصادی،‌ سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی دشمنان خارجی و غرب‌زدگان داخلی بدانند محرم زمانی برای تمرین ایثار و اخلاص، شهادت و جهاد و تبعیت از ولی فقیه زمان هر انسان آزاده‌ای است که نهایت آرزویش پیروزی حق بر باطل است.

هر چند اتاق فکر دشمنان یهودی و وهابی و بهایی و سعودی خوب درک کرده‌اند انقلاب 57 ایران مقدمه‌‌ای بوده برای آغاز یک انقلاب بزرگ به رهبری منتقم کربلا؛ دشمن سال‌هاست تمام توان خود را جمع کرده‌ تا با هر ترفندی جلوی جوشش حسین و عزاداری بر او را بگیرد اما این احمقان سفاک نمی‌دانند این خاک در سیر حرکت تاریخی‌، سیاسی،‌ اقتصادی و فرهنگی خود بلاها و فتنه‌های بسیار دیده و خون‌های زیادی داده ولی زیر پرچم حسین (ع) آموخته هرگز مقابل ظلم و ستم و تفرقه و نفاق و استبداد و استکبار سر فرود نیاورد.

مردم زیر بیرق ابوفاضل آموخته‌اند که هرگز در این لحظه حساس فریب ترفندهای شیطانی‌ و رنگارنگ دشمن چون اخبار کذب در مشهد تا آتش زدن کنسولگری ایران در بصره تا تحریم‌های رنگارنگ و خنده مستانه و تهدید‌های جنگی‌اش را نمی‌خورند.

این ملت از قیام کربلا آموخته‌اند اگر در مسیر مدبرانه و هوشیارانه ولی زمان حرکت کنند، نسخه دشمن را در قلب غرب درهم می‌پیچند و با پرچم منقش به «یالثارات‌الحسین» به ساحل مدیترانه می‌رسند و لرزه بر جان دشمن می‌اندازد.

حسین جان! در این پیچ تند تاریخی رهبرمان را حفظ کن و راهنمای این مردم آزاده در تشخیص حق از باطل باش تا در این مسیر چون 72 یار جان بر کف تو خالصانه و مخلصانه مطیع فرمان ولی خود باشند و واقعه کوفه و کوفیان دیگر هرگز تکرار نشود.

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان