آخرین اخبار

30. شهريور 1398 - 9:57   |   کد مطلب: 36580
دهمین همایش گردوی تویسرکان، متفاوت تر از همیشه؛
ورود بخش خصوصی سکوی پرشی برای همایش گردو
جسارت بخش خصوصی در روشن کردن شمع اول برای برپایی همایش ملی گردوی تویسرکان ستودنی است و این همایش با حضور مهمانان خارجی رنگ و بویی متفاوتر از هر سال به خود گرفته بود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ دهمین همایش گردو، منبت و فرش دستباف تویسرکان در سال جاری که روز گذشته به کار خود پایان داد، توانست انتظار تویسرکانی ها را پس از 10 برگزاری پاسخ داد.

بی تردید برگزاری هر برنامه ای خالی از ضعف نیست و البته باید دستاوردهای جشنواره را تقویت کرد و نقاط ضعف آن را هم شناسایی تا در سال های آینده بهتر برگزار شود.
دهمین همایش گردوی تویسرکان در حالی در سال جاری به گفته کارشناسان اصولی تر از 9 جشنواره قبلی برگزار شد، که سال های گذشته از دو ویژگی منحصر به فرد به دور بود.
دو حسن بزرگی که همایش گردوی امسال را نسبت به سال های گذشته برتری بخشید، یکی حضور مهمانان داخلی و به ویژه مهمانان خارجی در این جشنواره بود و دیگری در دست گرفتن اجرای تمام کار همایش توسط بخش خصوصی.
جشنواره مبل و منبت روستایی در اشترمل در دو سال اخیر نشان داد که اگر بخش خصوصی وارد میدان شود و مردم خود برگزاری جشنواره و همایش ها را مردم به دست بگیرند پربار برگزار می شود، هرچند که سال اول دچار نواقصی باشد و این موضوع، راه را هم برای همایش گردو باز کرد.

ورود بخش خصوصی به برپایی جشنواره ها و همایش ها، نوید بخش آن است که تویسرکانی ها یک پله در برگزاری مراسم ها بالاتر آمده اند و مردم هم بر این مطلب صحه می گذارند که اگر مانند شهرستان های همسایه از همان ابتدا پای کار می آمدند، بهتر بود و امسال جسارت بخش خصوصی در به دست گرفتن برنامه همایش ستودنی است و این نشان می دهد مردم خود می دانند که اگر به صحنه بیایند و چراغ اول را روشن کنند بی تردید در سال های آینده مسیر پیشرفت و اثربخشی، بهتر حاصل می شود.
جسارت بخش خصوصی در خور تحسین است چرا که از قدیم گفته اند همیشه شروع کار مهم است که امسال انجام شد.
از طرفی دیگر حضور مهمانانی از کشور ترکیه در تبلیغ گردوی تویسرکان و مبل و منبت آن به هنگام بازگشت به کشورشان اهمیت بالایی دارد، مسئله ای که در هیچ کدام از جنشواره های گردو در سال های گذشته روی نداده بود.

به گزارش رودآور؛ امید آنکه در سال های آتی با تجربه موفق برگزاری همایش گردو در سال جاری شاهد حضور مهمانان خارجی از کشورهای مختلف نیز باشیم تا بدین وسیله گردوی تویسرکان را که صاحب برند است بیشتر به جهانیان معرفی کنیم.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان