آخرین اخبار

25. آذر 1398 - 8:39   |   کد مطلب: 37093
بیانیه دکتر محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در آستانه سالروز شهادت شهید آیت الله مفتح منادی و طلیعه وحدت حوزه و دانشگاه
برای جلوگیری از ايجاد هر شائبه انتخاباتی، مراسم گرامیداشت شهید مفتح را به سال های بعد موکول کنید
مفتح: در سال جاري كه در آستانه برگزاري انتخابات پر شور مجلس شوراي اسلامي هستيم و در جهت جلوگيري از ايجاد هر شائبه در برگزاري اين مراسم روحاني و معنوي، از عزيزان و بزرگواران كه طبق روال سال هاي قبل به دنبال برنامه ريزي برگزاري مراسم در تويسركان بودند درخواست كردم آن را در سال جاري متوقف و در سال هاي بعد ادامه بدهند كه لازم ميدانم از عنايت بزرگوارانه شان در پذيرش آن تشكر نمايم.

به گزارش رودآور؛ در آستانه 27 آذر ماه  سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر محمد مفتح  هستیم.مردی بزرگ اندیش که را منادی وحدت حوزه و دانشگاه می شناسند.

 آن شهید بزرگوار از جمله روحانیون روشنفکر و روشنگری بود که نقش مهمی در نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) کرد. ایشان، همچنین قدم های موثری در راه ایجاد وحدت بین حوزه های علمیه و دانشگاه و دوقشر روحانی و دانشگاهی برداشت. این روز به پاس تلاش های آن بزرگوار روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

به همین مناسب بیانیه از سوی فرزند ایشان دکترمحمدمهدی مفتح منتشر شده است.

در این بیانیه آمده است که؛

بسم الله الرحمن الرحيم

٢٧ اذر سالگرد شهادت آيت الله دكتر مفتح است. حضرت امام خميني (ره) پس از شهادت ايشان پيام بلندي صادر نمودند و در فراز پاياني آن فرمودند: "اميد بود از دانش إستاد محترم و از زبان و قلم او بهره ها براي اسلام و پيشرفت نهضت برداشته شود و اميد است از شهادت امثال ايشان بهره ها برداريم " و نيز به پاس تجليل از خدمات صادقانه آن شهيد بزرگوار روز شهادت ايشان به عنوان يكي از مهمترين أرمان هاي انقلاب، "روز وحدت حوزه و دانشگاه" نام گذاري شد و حضرت امام خميني(ره) فرمودند "روز مفتح را تجليل كنيد.
مقام معظم رهبري در دفتر يادبود در محل شهادت ايشان مرقوم فرمودند
"ياد شهيد عزيز مرحوم آيت الله مفتح، آن شمع پر سوز و گذار و روشني بخش، آن روحاني پر جد و جهد و صبور ، آن مبلغ دانا و سخنور، آن مبارز شجاع و خستگي ناپذير و آن شخصيت متواضع و محبوب گرامي باد، او كه با خون خود، سخن خود، تلاش خود، هدف و راه خود را امضا كرد و صحت و حقانيت اين همه را به ثبت رسانيد.

اكنون كه در نقطه عروج او و بر روي زميني كه پيكر پاك و خون آلود او و دو پاسدار شهيدش را در لحظه آخر در آغوش داشته است قرار گرفته ام. بر سرنوشت آن عزيزان چشم حسرت گشوده و سرنوشتي آنچنان خونين و #صادقانه در راه خدا براي خود آرزو مي كنم و با همه دل بر آنان درود مي فرستم  خداوند آن عزيز و يارانش را با شهداي صدر اسلام محشور فرمايد ".
در سال هاي قبل در سالگرد شهادت #آیت الله_دكترمحمدمفتح برنامه با شكوهي در #تويسركان با اشراف و محوريت #امام_جمعه_محترم حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا موحدی و با حضور #مردم_عزيز و مسئولان محترم و بدون استفاده از بودجه دولتي برگزار مي گرديد.

در سال جاري كه در آستانه برگزاري #انتخابات پر شور #مجلس شوراي اسلامي هستيم و در جهت جلوگيري از ايجاد هر #شائبه در برگزاري اين مراسم روحاني و معنوي، از عزيزان و بزرگواران كه طبق روال سال هاي قبل به دنبال برنامه ريزي برگزاري مراسم در تويسركان بودند درخواست كردم آن را در سال جاري متوقف و در سال هاي بعد ادامه بدهند كه لازم ميدانم از عنايت بزرگوارانه شان در پذيرش آن تشكر نمايم و يك بار ديگر از محبت فراوان مردم عزيز و بزرگوار شهرستان تويسركان و نيز مسئولان محترم تقدير و تشكر قدردانی کنم.
محمد مهدي #مفتح
٩٨/٩/٢٥

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان