آخرین اخبار

2. دى 1398 - 9:38   |   کد مطلب: 37151
اگر متولیان امور فرهنگی در سالیان گذشته وظایف خود را به درستی انجام می دادند و لااقل یک برنامه و افق دید چند ساله کوتاه مدت یا بلند مدت کارشناسانه داشتند، این روزها این گونه شاهد مشکلات و معضلات اجتماعی و حتی توهین ها، تخریب ها و پولپاشی های انتخاباتی نبودیم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ رهبر معظم انقلاب در نخستین روز فرودین ماه سال 93 در حرم رضوی فرمودند: «عزیزان من! فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است. چرا؟ چون فرهنگ، به معنای هوایی است که ما تنفّس میکنیم؛ شما ناچار هوا را تنفّس می کنید، چه بخواهید، چه نخواهید؛ اگر این هوا تمیز باشد، آثاری دارد در بدن شما؛ اگر این هوا کثیف باشد، آثار دیگری دارد. فرهنگ یک کشور مثل هوا است؛ اگر درست باشد، آثاری دارد.»

آثار فرهنگ جامع و کامل را می توان در ابعاد سیاست و اقتصاد هم دید.فرهنگ؛ روابط اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی را هم در بر می گیرد و اگر درست فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی در جامعه حکم فرما باشد ریشه بسیاری از مشکلات خشک می شود.

وضعیت حجاب و عفاف جامعه کنونی، نشان می دهد که آن گونه که باید به این مقوله و کارکردهای های آن به صورت کارشناسانه پرداخته نشده است.

همچنین چالش های پیش روی زوجین جوان که آنان را به سمت طلاق می کشاند هم عاری از کم کاری متولیان حوزه فرهنگ نیست.

به راستی اگر نهادهای متعدد فرهنگی برنامه هایی جامع، کارشناسانه با کمک گرفتن از هنر هنرمندان و سیاست سیاتمداران علوی داشتند اوضاع و احوالمان این گونه بود؟

حتی فعالیت های اقتصادی هم باید در بستر صحیحی از فرهنگ باشد، چرا؟ بدان دلیل که اگر فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه حکم فرما می بود، انحرافات اقتصادی شاید کمتر رخ می داد.

و اما این روزها بیشتر از همیشه کم کاری متولیان امور فرهنگی را با افزایش طلاق به ویژه طلاق عاطفی در خانواده ها، معضلات بدحجابی و گاه گاهی بی حجابی و بسیاری دیگر از این قبیل مسائل مشاهده می کنیم.

خشم، خشونت و تعصبات نا به جا هم نشان از دوری از فرهنگ و ارزش های اسلامی و انقلابی دارد، مسئله ای که با نزدیک شدن به انتخابات نیز شاهد بروز و ظهور آن هستیم و هنوز موعد تبلیغات رسمی فرا نرسیده، برخی کاندیداها و حامیان آنان چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی با رفتارهایی نامناسب به دور از شأن، منزلت و جایگاه مردم فهمیم با آنان برخورد می کنند.

شاید اگر متولیان امور فرهنگی در سالیان گذشته وظایف خود را به درستی انجام می دادند و لااقل یک برنامه و افق دید چند ساله کوتاه مدت یا بلند مدت کارشناسانه داشتند، این روزها شاهد توهین ها، تخریب ها و پولپاشی های انتخاباتی نبودیم.

بنابراین فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی برگرفته از آموزهای دینی و ولایتمداری است و ریشه برخی معضلات اجتماعی ناشی از دور شدن از همین ارزش هاست.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان