آخرین اخبار

26. تير 1399 - 6:59   |   کد مطلب: 38570
پنج روز از ابلاغ مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان مبنی بر تعطیلی برخی صنوف در شهرستان هایی با وضعیت قرمز کرونا از جمله تویسرکان می گذرد، عدم اجرای این مصوبه در روزهای گذشته آن هم زیر آتش توپخانه کرونا در این شهرستان نشان می دهد یا آن دستورالعمل برای فرمانداری ارسال نشده و یا پای فرمانداری در اجرای آن لنگ می زند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در یکی دو هفته اخیر با افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان به کرونا و حتی آمار فوتی های این ویروس منحوس روبرو بودیم. در بررسی چرایی رسیدن به وضعیت قرمز یا هشدا کرونایی در شهرستان های مختلف متوجه شدند، سفرها و برپایی مراسم جمعی از جمله مجالس عروسی و ختم از علل رشد تصاعدی بیماران کرونایی در کشور و به تبع در استان همدان بوده است.

از این رو شاهد بودیم شنبه هفته جاری یعی 21 تیرماه، شاهرخی استاندار همدان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، تأکید کرده بود که؛ «به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در مناطق قرمز نظیر همدان، ملایر، تویسرکان، نهاوند و منطقه نارنجی بهار، برخی مشاغل و فعالیت‌ها از امروز به مدت یک هفته تعطیل شدند.»

او در تشریح این مشاغل عنوان کرده بود؛ «کلیه دانشگا‌ها، مدارس، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، کتابخانه‌ها، قلیان‌سراها، تالارها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، شهربازی ها، مراکز تفریحی و زبانسرا‌ها، ستخر‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی به مدت یک هفته تعطیل باشند.»

با این وجود و با گذشت پنج روز از تصویب و ابلاغ این مصوبه که تنها برای حفظ سلامت مردم است، شاهد هستیم همچنان تعدادی از آرایشگاه ها و کافه ها در تویسرکان تعطیل نشدند و در جستجوی علت، متوجه می شویم که برخی می گویند نامه ای، ابلاغیه ای به دست ما نرسیده است!

دو روی سکه را بررسی می کنیم یا آنکه نامه ها و مصوبه های ستاد استانی مقابله با کرونا به فرمانداری تویسرکان به عنوان مرکز اصلی این ستاد در شهرستان ارسال نمی شود و یا آنکه ارسال می شود اما فرمانداری تویسرکان در اجرای آن سرعت عمل ندارد.

استاندار همدان در آن جلسه گفته بود که؛ «دلیل این وضعیت بی‌توجهی برخی از صنوف و شهروندان به دستورالعمل‌های بهداشتی پس از بازگشایی‌های صورت گرفته است.»

و زمانی که ماجرا را از اتاق اصناف پیگیری می کنیم می گویند که ابلاغیه ای به دست ما نرسیده است!

مسئله اساسی آن که امروز در جنگ با کرونا هستیم و اگر نبودیم از تلاش کادر درمانی به عنوان مدافعان سلامت و یا فوتی های آنان به عنوان شهدای سلامت یاد نمی کردیم، امروز حمله کرونا ویروس، امان از همه بریده است، جنگ جنگ است چه زیر آتش توپخانه دشمن چه زیر آتش کرونا ویروس.

آیا باید نشست و دست و روی دست گذاشت تا بمباران کرونا مردم این دیار را به نابودی بکشاند؟ تویسرکان، شهرستانی کوچک است، با این وجود مردم شاهد ضعف مدیریتی در مبارزه با کرونا در این شهرستان 103 هزارنفری هستند، مسئله ای که امام جمعه تویسرکان هم بر آن صحه می گذارد و به تازگی نیز از عملکرد ستاد مبارزه با کرونای شهرستان گلایه مند شده بود.

مدیران تویسرکانی! باور کنید زیر بمباران کرونا سرعت عمل در اجرای مصوبه ها و دستورالعمل ها تا حدود قابل توجهی زمینه ساز کاهش مبتلایان به این ویروس منحوس می شود.برای شکست کرونا هم مدیریت شما نیاز است و هم همکاری و همیاری مردم.

انتهای پیام/ز

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان