آخرین اخبار

1. مرداد 1399 - 6:51   |   کد مطلب: 38601
تعیین روزی با عنوان "روز تویسرکان" از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است از این رو می طلبد تا دستگاه های متولی برنامه ریزی دقیق برای تبیین و بازخوانی چرایی انتخاب چنین عنوانی را با رویکرد توسعه شهرستان داشته باشند و ریزبرنامه های خود را متناسب با روزگار کرونا اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در آستانه پنجم مرداد ماه هستیم.روزی تنها برای تویسرکان. روزی که یادآور رشادت های غیورمردان رزمنده تویسرکانی در جبهه غرب به ویژه در عملیات مرصاد در دوران دفاع مقدس است. این شهرستان پیشینه ای از تمدن، علم و ادب، فرهنگ و هنری دارد و سابقه تاریخی آن در پیروزی انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

مردم این دیار را با مجاهدت های بیشمار رزمندگان و فرماندهان شهیدش همچون سرتیپ شهید حاج محسن عینعلی و سرداران شهیدی از جمله شهید دلاوری، شهید ملکی و شهید محمدی دوست می شناسند.

غیور مردان تویسرکانی در پنج مرداد سال 67 با درخشش بی نظیر در عملیات غرورآفرین مرصاد 38 شهید والا مقام را به اسلام و انقلاب تقدیم کردند. رزمندگان این دیار در برابر منافقین کور دل قبل از آن که گروه های دیگر و نیروهای کمکی به منطقه چارزبر اعزام شوند، همچون فرشتگان آسمانی در برابر گروهک منافقین جان خود را سپر بلای مردمانشان کردند تا یک وجب از این خاک به دست دشمن نیافتد.

نکته پر اهمیت در انتخاب این روز به نام "روز تویسرکان" باز می گردد به سابقه برگزاری اقامه نماز جمعه در این شهرستان که به بیش از 160 سال پیش می رسد.

حال این روزها بی تردید بازخوانی چرایی نامگذاری روزی تنها برای تویسرکانی ها از بازخوانی سیره درخشان عملی شهدای این شهرستان در عملیات غرورآفرین مرصاد گرفته تا تبیین پیشنه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی تویسرکان برای نوجوانان و جوانان این دیار از اهمیت بالایی برخوردار است.

در سالیان اخیر برنامه های این روز با نقاط قوت و ضعف خود برگزار شده است و اما در سال جاری به دلیل شیوع کرونا بی تردید برگزاری برنامه ها هم باید متناسب با روزگار کرونایی و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و به ویژه با طرح های مبتکرانه و خلاقانه باشد. امید آنکه دستگاه های متولی تا دیر نشده برنامه خود برای چنین روز بزرگی را به طور شفاف، ریزبینانه و موشکافانه برای مردم بازگو کنند.

روز تویسرکان می تواند فرصت مغتنم و بزرگی برای معرفی حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تولیدی این شهرستان باشد. منتظر اعلام ریز برنامه های مبتکرانه و مدبرانه متناسب با روزهای کرونایی با روبکرو شتاب دهی به توسعه تویسرکان هستیم. زنگنه انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان