آخرین اخبار

19. مرداد 1399 - 9:39   |   کد مطلب: 38696
هدیه دولت به مناسبت روز خبرنگار ۱۲۰ گیگا بایت اینترنت است که تنها بر روی سیم کارت رایتل ارائه شده و شاید به نوعی بازار گرمی برای این اپراتور چرا که در عمل برای عمده خبرنگاران قابل استفاده نیست و یا آنان را برای استفاده به زحمت می اندازد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ خبرنگاری را جزء مشاغل سخت محسوب می کنند، خبرنگاران در گرمای تابستان و سوز سرمای زمستان به فعالیت در حرفه خود مشغول هستند و اگر نبود روحیه حق طلبی و عشق آنان به خبرنگاری و در نهایت خدمت به مردم، بی تردید با توجه به درآمد اندک این شغل را رها می کردند.

آنان حرف های مردمی را می زنند که زبان گفتن ندارند. اما هستند برخی مسئولانی که با همین قشر فعال گاه گاهی آن گونه که باید نیستند. حتی این روزها شاهد هستیم که دولت با افتخار اعلام می کند به تمامی خبرنگاران هدیه روز خبرنگار تعلق می گیرد.

اما این هدیه داستانی دارد با سری دراز! آذرجهرمی وزیر ارتباط گفته که به هر خبرنگار ۱۲۰ گیگا بایت اینترنت رایگان ارائه می شود. در وهله عمل شاید مردم احساس کنند که دولت چه بزل و بخششی در حق خبرنگاران کرده است، در حالی گه این گونه نیست چرا که از سویی مبلغ هزینه شده برای این هدیه به ۲۱۰ هزار تومان نمی رسد و از سویی دیگر مصرف سالانه اینترنت خبرنگاران بسیار بیشتر از این هدیه هاست.

نکته دوم آنکه در اقدامی تامل برانگیز اینترنت اهدایی تنها بر روی اپراتور رایتل عرضه شده است، بدان معنا که خبرنگاران باید برای این استفاده از این هدیه سیم کارت رایتل تهیه کنند. تصور کنید دکمه ای داده اند و می گویند پیراهنش را خودتان تهیه کنید.

ناگفته نماند تعداد قابل توجهی از خبرنگاران از گوشی با قابلیت بهره گیری از یک سیم کارت استفاده می کنند و برخی دیگر دو سیم کارته که بی تردید به فعال بودن هر دو سیم کارت نیاز دارند. هدیه دولت در عمل برای بیشتر خبرنگاران قابل استفاده نیست چرا که رایتل به طور عمده در تمامی نقاط در محدوده آنتن دهی قرار ندارد و خبرنگار برای ارسال خبر می بایست در لحظه اینترنت در دسترس داشته باشد.

حال با کپ و گوهایی که با سایر خبرنگاران شهرستان انجام شده پیشنهادی به وزیر ارتباطات می دهیم یا از ارایه هدیه خودداری کنید و یا آنکه اینترنت ارائه شده به گونه ای طرح ریزی شود که بر روی سیم کارت های همراه اول و ایرانسل هم جوابگو باشد.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان