آخرین اخبار

24. مرداد 1399 - 13:42   |   کد مطلب: 38715
پس از 6 ماه از شیوع کرونا، چندی روزی است که پویش «آماده باش» با همکاری وزارت ورزش و جوانان، شهرداری و صدا و سیما با شعار ورزش همگانی در مجتمع های مسکونی به بهانه تحرک و ورزش همگانی به راه افتاده و در همدان گام نخست این طرح با هنجارشکنی رئیس ورزش همگانی استان با رونمایی از اجرای حرکات موزون در آستانه محرم آغاز شد، در نهایت کاربران فضای مجازی با انتشار پیام هایی گسترده، برخورد دادستان با هنجارشکنجان، استعفای مسئولان متولی و پاسخگویی اداره کل ورزش را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ اداره ورزش و جوانان استان همدان همچون وزارت ورزش که در حدود 6 ماه گذشته برنامه خاصی برای همراهی با مردم و گذراندن روزگار کرونایی آنان تدارک ندیده بود، به یک باره با تدبیرهای سوخته جریان غربگرا و شاید هم نفوذی ها از خواب بیدار شد و تصمیم به برنامه ریزی برای اجرای پویش ملی "آماده باش آوای ورزش در همسایگی" گرفت.

و در همدان برای این برنامه برخی از مسئولان استانی و شهری به به و چه چه کردند و صوت و کف زدند.صوت و کفشان هم شد؛ اشاعه حرکات موزون، شما بخوانید رقاصی آن هم در آستانه ماه محرم! و به بهانه ورزش همگانی چهره اصلی خود را نشان دادند، تا جایی که در روزهای گذشته دارالمؤمنین همدان شاهد اجرای حرکات موزون تعداد اندکی از بانوان در برخی امکان عمومی بودند.
 متولیان ورزش همدان گفته اند که قرار است در مجتمع های مسکونی همین روند تا پایان شهریور ماه یعنی درست مستمر و به موزات با ایام محرم ادامه دار باشد.
ماجرا از چه قرار است؟ کمی به عقب تر باز می گردیم بیستم مرداد ماه جاری هادی سبزواری رییس هیات ورزش‌های همگانی همدان به یک خبرگزاری دولتی گفته بود که؛ "پویش سراسری «آماده باش» طرحی است که از سوی فدراسیون ورزش های همگانی به هیات‌های استانی، کمیته‌ها و انجمن‌ها برای مقابله با کرونا اعلام و ابلاغ شده است."
به گفته سبزواری "این طرح ۱۳ مردادماه امسال با حضور معاونت همگانی وزارت ورزش و جوانان و ریاست فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور رونمایی و تا پایان شهریورماه ادامه دارد."
این طرح در استان های دیگر به طور عمده بدون حاشیه و با محوریت مناسبی در حال برگزاری است اما در دارالمجاهدین همدان به یک باره رییس هیات ورزش‌های همگانی همدان در پست اینستاگرامی خود از اشاعه حرکاتی موزون رونمایی می کند که در آن تعدادی از بانوان به اجرای آن حرکات در انظار عموم روی آورده اند و سبزواری چنان از این موضوع ذوق زده می شود که به افتخارشان دست به انتشار پست اینستاگرامی با محتوای فلیمی از این بانوان می زند. 
ناگفته نماند که پس از انتشار آن پست نامناسب رییس هیات ورزش‌های همگانی همدان، کاربران انقلابی فضای مجازی همدان این حرکت هنجارشکنی او را به جد به چالش کشاندند و خواستار برکناری این مسئول که به قبح زدایی برنامه هایی ناهمگون دست زده، شدند.
این کاربران از هر دری سخن گفتند و به ویژه تأکید کردند که ورود دادستان استان همدان به عنوان مدعی العموم برای برخورد قاطع با هنجارشکنان یک ضرورت است.
چند نکته ابهام آمیز برای اجرای این طرح است؛ چرا تاکنون وزارت ورزش و بالتبع مسئول هیات ورزش‌های همگانی همدان در 6 ماه گذشته به فکرشان خطور نکرده بود که به فکر سلامت و تندرستی مردم باشند؟! اما به یک باره دقیقاً در آستانه ماه محرم چنین برنامه ای را طرحی ریزی می کنند که تا پایان شهریور ماه یعنی درست به موازات ماه محرم مستمر باشد؟
آیا این طرح همسو با طرح های دشمنان و معاندین نظام نیست؟ آنانی که روز به روز با دروغ ها و شایعه پراکنی ها دست به محرم هراسی می زنند و از طرف دیگر مردم را به اجرای برنامه های همگانی با حرکات موزون و پخش موسیقی غنا ترغیب می کنند؟! آیا این مسئولان ورزشی از صنعت پورن برای جذب مخاطب بهره می گیرند؟ امید آن که این گونه نباشد.
و اما چه افرادی باید پاسخگو باشند؟؛ اداره کل ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های همگانی همدان، شهرداری و صدا و سیما و هر آن که در این امر آنان را همراهی کرده است.

نکته دیگری را نیز نباید فراموش کرد، این گونه برنامه هایی که از سوی وزارت ورزش به بهانه روزگار کرونایی در حالی در دست انجام است بر خلاف پروتکل های بهداشتی و ستاد مبارزه با کرونا پیش می رود و تماشاچیان به طور عمده از ماسک استفاده نمی کنند، ضمن آن که بر خلاف پروتکل های بهداشتی که تأکید دارد از هر گونه ازدحامی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا دوری کنید، شاهد هستیم که شرایط برای ازدحام جمعیت به واسطه همایش های این چنینی فراهم می شود و به دنبال آن احتمال شیوع کرونا به دلیل عدم فاصله گذاری اجتماعی نیز اوج می گیرد.
به گزارش رودآور؛ این روزها مردم همدان که پرورش یافته مکتب حسینی هستند از مسئولان فرهنگی می خواهند که آستین های همت و غیرت خود را بالا بزنند و برای پاسخگو کردن هنجارشکنان به میدان عمل بیایند.
امید آن که به زودی شاهد برخورد قاطع دادستان همدان با عاملان این هنجارشکنی ها باشیم.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان