آخرین اخبار

24. آذر 1399 - 8:51   |   کد مطلب: 39176
اگر قرار باشد برنامه ای به پاس تلاش های وحدت بخش شهید مفتح برگزار شود، تا نسل های پس از انقلاب با ابعاد شخصیتی آن بزرگ عالم شهید آشنا شوند، آیا ارکان اصلی مدعوین در جلسه هماهنگی نباید لااقل از خود حوزه و دانشگاه باشند؟ مسئله ای که از سوی فرمانداری تویسرکان ندید گرفته شد!

به گزارش رودآور به نقل از عصر همدان؛ روز گذشته تصویر و خبری در کانال تلگرامی منتسب به فرمانداری درباره جلسه هماهنگی وحدت حوزه و دانشگاه به‌منظور برنامه‌ریزی برای بزرگداشت شهادت آیت‌الله مفتح در تویسرکان منتشر شد، آن هم بدون تصویری از حضور رؤسای حوزه های علمیه و دانشگاه های تویسرکان!

*عجیب تر از عجیب/ فلسفه بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه چیست؟

عجیب تر از عجیب آن که در تماسی با حجت الاسلام امیری رئیس حوزه علمیه تویسرکان متوجه شدیم که او برای این جلسه دعوت نشده بود!

فلسفه بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه چیست؟ چرا گرامیداشت شهادت آیت الله مفتح آن همه اهمیت داشته و دارد؟

کمی به عقب باز گردیم، ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۲۷ آذر سال ۵۸ و حضور آیت الله مفتح در حیاط دانشکده الهیات دانشگاه تهران، هنوز دقایقی نگذشته بود که ضاربان با شلیک چند گلوله او را به شدت مجروح می کنند، دکتر مفتح غرق در خون می شود و با وجود انتقالش به بیمارستان، به دلیل شدت جراحات وارده، حدود ساعت دو بعد از ظهر همان روز به درجه رفیع شهادت می رسد.

در این باره محمدمهدی مفتح فرزند شهید مفتح گفته که، آیت الله مفتح با لباس روحانیت و در دانشگاه به شهادت رسید که این موضوع به نماد وحدت حوزه و دانشگاه تبدیل شده است.

شهید مفتح عالمی فقیه، فیلسوف و مدرس حوزه و دانشگاه بود و چگونگی مرگ او بیانگر زندگی اوست؛ شهادت وی در محیط دانشگاه تأثیرگذار و الهام‌بخش بوده و سبب بارورتر شدن اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه شد.

ارتباط سازنده و اثربخش حوزه و دانشگاه در جریان انقلاب اسلامی علاوه بر افزایش میزان نقش‌آفرینی هر یک از آن ها در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی، همکاری، همراهی و هم‌افزایی دو نهاد مهم دانشگاه و حوزه را بیش از پیش تقویت کرد.

پس هم شخصیت حوزی و هم شخصیت دانشگاهی آن شهید بسیار مورد توجه قرار دارد.حال اگر قرار باشد برنامه ای به پاس و گرمیداشت تلاش های وحدت بخش شهید مفتح برگزار شود، تا نسل های پس از انقلاب با ابعاد شخصیتی آن بزرگ عالم شهید آشنا شوند، آیا ارکان اصلی مدعوین و حاضران در جلسه هماهنگی، نباید لااقل از خود حوزه و دانشگاه باشند؟

فرماندار تویسرکان؛ به کجا چنین شتابان؟!/ شأنی که نادیده گرفته شد!

به گزارش عصر همدان؛ یتیم خانه تویسرکان تا کی باید این گونه ندید گرفتن ها را پذیرا باشد؟ آیا شأن حوزیان و دانشگاهیان این شهرستان آن بود تا فرماندار شهرستان، این دو نهاد را به جلسه ای که قرار است برای خود آنان برگزار شود، دعوت نکند؟ به کجا چنین شتابان!

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان