آخرین اخبار

9. دى 1399 - 5:28   |   کد مطلب: 39255
حاج قاسم، همان روشن کننده چراغ حماسه 9 دی که روزگاری غربت علی زمانه را برنتابید و غبار فتنه ها را کنار زد، در آخر در خون خود رقصید تا زهراگونه در عمل درس ولایت را به ما بیاموزد؛ همچون یک مرد در میدان بصیرت، سرداری که سر داد تا سایه سرمان بماند، دست داد تا با دشمن دست ندهد و از پاهایش هم گذشت تا هم قدم استکبار نشود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ نقطه عطف و کلیدواژه همزمانی ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، حماسه 9 دی و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی حول یک محور می چرخد؛ "ولایت" و این صدای فاطمه زهرا(س) آن صدیقه کبری است که در گوش زمان می پیچد، سرباز ولایت باشید.
*آنانی که ولایت را به هیچ فروختند، آخرتشان را باختند
 و اما پیامبر(ص) در گوش تو این بانوی دو عالم هنگامه ولادتت چه خوانده بوده و اذان را چگونه سر داد که تا روز شهادتت پا در رکاب علی(ع) از این کوچه به آن کوچه، از این خانه به خانه با آن حال و روز زخم خورده از در و دیوار به آتش کشیده شده خانه نبوت، گام بر می داشتی و به تک تک حاضران در غدیر گفتی ای مردم قول و قرارتان چه شد؟ ای مردم ولایت را به هیچ نفروشید و اما فروختند!
*زهرا(س)، نخستین شهید راه ولایت
و اما حسن(ع) بود و حسین(ع) ماند و زینب(س) در کوچه های بی وفا و غبارآلود مدینه، چه مظلومانه خاک های گوشه چادر سوخته ات را پاک می کردند تا علی(ع) تو را با آن حال و روز نبیند. از پهلوی شکسته شده لای در و دیوار به آتش کشیده، ناله ها آهسته فرو خورده شد، تا حیدرکرار صدای فاطمه(س) را نشنود.
ای بانوی من راه و رسم ولایتمداری را خوب به فرزندانت آموختی، آن چنان که زینب(س) همانند تو که خطبه فدکیه را خواندی، مقتدرانه در شام بلا خطبه خواند و صدای علی گونه اش تا آسمان هفتم رفت، آنجا که گفت: "در کربلا جزء زیبایی نیافتم."
* علم عباس(ع) نسل به نسل در دستان سربازان ولایت 
عباس(ع) هم خوب می دانست، اگر قرار است او را سرباز ولایت بنامند، در این راه باید برای رضای خدا در راه ولایت جانفشانی کند و همین گونه رفتار کرد، از قمر بنی هاشم(ع) جزء این انتظار نمی رفت.

سال ها گذشت و قرن ها هم همچنین، علوی تبارها ولایتمداری را از تو چه خوب آموختند ای بانوی دو عالم، ای صدیقه طاهره، که همچون پروانه گرد شمع ولایت سوختند تا حرم آل الله حفظ شود و نهضت خمینی(ره) را حسینی وارانه به دور از هر گونه مذاکره به راه انداختند، چرا که خوب فهمیده بودند یک بار در غدیر سکوت کرده و از مسیر سعادت جاماندند و اما دانستند عَلَم واقعه عاشورا را دست به دست و نسل به نسل انتقال دهند، علم هایی که در دستان سربازان ولایت خودنمایی می کند و پس از آن واقعه عالم سوز،هیچ گاه بر زمین نماند.
*مرد میدان بصیرت، روشن کننده چراغ حماسه 9 دی

و حاج قاسم نیز در مسیری زهرایی قدم برداشت و خوب راه ولایت را شناخته و کلام بصیرانه و مدبرانه رهبر انقلاب را درک کرده بود.اصلاً حاج قاسم ذوب در ولایت بود که غربت و تنهایی رهبر انقلاب را عمار گونه در آشوب های سال 88 برنتابید.
 او گوش به فرمان رهبر انقلاب غبارهای فتنه را یکی پس از دیگری با بصیرت نافذ خود همچون مالک اشتر کنار زد و این ملت هر چند هشت ماه گرفتار در گرداب فتنه گران، آشوب طلبان و ساکتین بودند، اما با چراغی که سلیمانی برای شناخت حق از باطل روشن کرده بود، به میدان آمدند و به ندای رهبر خود لبیک گفتند و برای حفظ ملیت اسلامی ـ ایرانی خود، کفن پوش در مسیری که سردار دل ها برایشان به زلالی آب نمایان کرده بود، قدم گذاشتند و حماسه غرورآفرین 9 دی را رقم زدند.
و این گونه شد که غرب وحشی و دنیای استکبار به سرکردگی امریکای جنایتکار و صهیونیسم کودک کش دانست که حتی با همراهی حیله گرانه و نیرنگ های استعمار پیر و روباه صفتی همچون انگلیس راه به جایی نبرده و نمی برد.
*ولایت، تنها دغدغه حاج قاسم 

بی پرده بگویم سردار، مدافع حرم بودی، دغدغه ولایت خواب و خوراک را از تو گرفته بود که همچون زهرا(س) فریاد ولایت سر می دادی.
بانوی اطهرمان در روزهای آخر عمر کوتاه و یاس گونه خود تنها دغدغه اش علی(ع) بود و در آن روزهای درد و فراق، ذکر یا علی(ع) تنها دعایش.
تو نیز حاج قاسم در وصیت نامه ات، نگران تنهایی ولی زمان بودی که در تعابیر خود از رهبر انقلاب با عنوان "حکیم"، "مظلوم" و "خامنه‌ای عزیز که جانم فدای او باد" یادی کردی و به همه درس دادی که "تنها نسخه نجات‌بخش امت"، "خیمه رسول‌الله" است، همان خیمه رهبری و قسم به خداوند یکتا خوردی و تأکید کردی "والله والله والله اگر این خیمه آسیب ببیند، بیت‌الله‌الحرام آسیب می‌بیند."
*سردارهایی که سر دادند تا سایه سرمان بماند، دست دادند تا با دشمن دست ندهند و از پاهایشان گذشتند تا هم قدم استکبار نشوند

سردار من، تو مرد میدان بصیرت بودی که علم بر دست در قله پرافتخار اسلام حقیقی، نمازبى ولایت را بى ‏نمازی خواندی و پرده از فتنه گری حقه بازان زمانه برداشتی، سرت را دادی تا غرور یک ملت حفظ شود، دست هایت را هم در راه اسلام و ولایت تقدیم کردی تا به دشمن دست ندهی، از پاهایت نیز گذشتی تا با قاتلان ملت های آزادیخواه هم قدم نشوی. تو ذوب در ولایت بودی و ما ندیدیم. 

و حال امروز نهم دی ماه است، سالروز آن حماسه غرور آفرین و عظمت حضور ملت در میدان بصیرتی که حاج قاسم تو برای ما مسیرش را روشن کردی، که اگر قرار است پرچم این انقلاب به دست صاحب اصلی خود مهدی موعود(عج) برسد، باید همواره در مسیر ولایت حرکت کنیم.
*حاج قاسم ؛ تبلور ارزش های ایرانی و شهید پیروز
و رهبر انقلاب نیز چقدر وجود تو را به زیبایی به تصویر کشاند و در وصف تو این تعابیر را به کار بردند؛ "شهید سلیمانی اهل معنویت و اخلاص، به شدت انقلابی، شجاع و با تدبیر، پرکار، فداکار و نوع دوست، اهل درایت، تربیت یافته مکتب امام (ره)، مراقب حدودی شرعی، تبلور ارزش های ایرانی، عاشق شهادت، شهید پیروز و قهرمان شکست استکبار بود."
*رقص در خون آخرین درس سرباز ولایت
حاج قاسم تو در خون خود رقصیدی  تا در عمل درس ولایت را به ما بیاموزی همچون یک مرد در میدان بصیرت و امروز به یادت تو "روز بصیرت" را گرامی می داریم، اگر قابل باشیم.
انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان