آخرین اخبار

12. دى 1399 - 22:27   |   کد مطلب: 39268
حاج قاسم درس ولایتمداری را از اهلش آموخته بود و چه زیبا آیت الله مصابح یزدی از ولایت به عنوان نعمتی یاد کرد که هر اندازه ما قدر آن را بدانیم، خدا هم نعمتش را بر ما زیاد می‌کند و این گونه سردار دل ها اوج گرفت، همچون عباس(ع).

به گزارش خبرنگار رودآور؛ با کمی جستجو در وصیت نامه سردار دل ها متوجه عشق و ارادت آن بزرگ علمدار جبهه مقاومت به رهبر انقلاب و ولایتمداری محض او می شویم.
وصیت نامه ای سراسر دغدغه نسبت به ولی فقیه.حاج قاسم ایران اسلامی را قرارگاه امام حسین (ع) می دانست و درخصوص ولایت از عناوینی همچون"حکیم"، "مظلوم" و "خامنه‌ای عزیز که جانم فدای او باد" یاد کرده بود.
شهید سلیمانی در وصیت نامه خود به همه آموخت؛ که "تنها نسخه نجات‌بخش امت"، "خیمه رسول‌الله" است، همان خیمه رهبری و قسم به خداوند یکتا خورد و تأکید کرد "والله والله والله اگر این خیمه آسیب ببیند، بیت‌الله‌الحرام آسیب می‌بیند."

به راستی این همه درک و فهم از مسئله ولایت مطلقه فقیه برای شخصیتی که بخش عظیمی از عمر خود را در دفاع از انقلاب، وطن و حرم آل الله سپری کرده از کجا نشأت گرفته بود؟ 
آیا می توان یک شبه مدعی و حامی ولایت شد؟ آیا می شود یک شبه در شناخت ولایت که در امتداد نهضت حسینی است به علم و آگاهی و آن بصیرتی که باید رسید؟ بی تردید پاسخ منفی است.
در مکتب حسینی و عبرت های عاشورایی، عباس (ع) شدن شجاعت و  ولایتمداری محض می خواهد، شجاعتی علوی وارانه و فاطمی گونه، تا اگر پهلویش تیر و ترکش خورد بگوید برای رضای خدا بوده و اگر دستش قطع شد هم بگوید تقدیم به اسلام و اگر سرش را هم داد تنها ندا دهد که راضی ام به رضای خدا.
و اما باید درس دیانت و اخلاق آموخت، آن هم از اهلش و بازهم از اهلش و چه اشخاصی بالاتر از علمای حقیقی اسلام که زندگی خود را وقف شناساندن اسلام ناب محمدی کرده اند و در حمایت از ولی فقیه همواره پیشگام بوده اند.
عبادت بی ولایت معنایی ندارد و درک صحیح و جامع از این مسئله انسان را می تواند تا اوج بالا ببرد، همچون عباس(ع).
می گویند روزی مرحوم آیت الله مصباح یزدی در دیدار با حاج قاسم گفته بود؛ "ما همیشه دعاگوی شما هستیم. ان‌شاءالله خدا دعای همه‌ مؤمنین را در حق شما و امثال شما مستجاب کند. سایه آقا را از سر همه‌ ما؛ به خصوص شما کم نکند.

شما را قدردان نعمت آقا قرار بدهد. این طرفینی است؛ هرچه ما قدر ایشان را بدانیم، خدا هم نعمتش را بر ما زیاد می‌کند. هرکسی به قدر خودش باید قدردان این نعمت باشد."

و این گونه برای حاج قاسم که خود پرورش یافته مکتب حسینی بود، این جملات مجدد روشنایی بخش راهی شد که مصباح در پیش پایش قرار داده بود و سردار دل ها قدر نعمت را خوب دانست که گفت بر روی مزارم بنویسید "سرباز ولایت".
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان