آخرین اخبار

13. اسفند 1399 - 11:23   |   کد مطلب: 39569
یادداشت:عبدالله رستگار؛
به کاپیتولاسیون مجازی معترضیم
پاسخ به این سوال که چرا برخی محتواهای جریان ترویج ابتذال فرهنگی در کشور به سرعت فراگیر می شود و در مقابل محتواهای مربوط با فرهنگ و هنجارهای میهنی و مذهبی که مروج آن جبهه فرهنگی انقلاب است بسامد لازم را ندارد تنها به کیفیت و جنس این محتواها بر نمی گردد.

به گزارش رودآور به نقل از راه دانا؛ به تازگی عبدالله رستگار در یادداشتی نوشت؛ باید پرسید چطور حرف و محتوای مبتنی بر هنجارهای ایران عزیز، برجسته شود در شرایطی که دشمن رانت زیرساختی دارد و می‌توانند هرچه را که می خواهند حذف کنند یا بزرگنمایی کنند؟ برای مثال وقتی مردم ما برای حاج قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان ملی خود می‌خواهد تولید محتوا کنند حداقل ۱۰ هزار اکانت مردمی را مسدود می‌کنند، اما از آن سو حتی اگر رئیس جمهور آمریکا بخواهد علیه اعتبار ایالات متحده حرفی بزند توییتر اکانت او را نشان‌دار میکند و به او برچسب حرفهای نامعتبر می زند. حتی در این عرصه وزیر ارتباطات ما به عنوان متولی اصلی فضای مجازی اجازه انتشار پست تبریک به مسئولین دیگر کشورمان را در صفحه اینستاگرام خود ندارد.

دوم اینکه تمام محتوای مستهجن علیه فرهنگ و ارزش های ملی و میهنی ایران اسلامی از سوی اینستاگرام و توییتر نه تنها محدود نمی شود بلکه به صورت واقعی و مصنوعی وایرال و پشتیبانی می شود. مثلاً در صفحات اول پیشنهادات اینستاگرام این پست ها قرار می گیرند و یا مجموعه زیادی از مخاطب های واقعی و البته صوری در لایو های افرادی مانند تتلو آورده شده و به صورت مصنوعی رکورد زده می‌شود تا تبلیغی باشد برای این فرهنگ ابتذال.

در این موازنه نابرابر و تحقیر آمیز و به عبارت دقیق تر #کاپیتولاسیون_مجازی که هرچه پورن استار و کنشگران مبتذل در دنیا می توانند ویژه فرزندان ما و بچه‌های ما محتوا تولید کنند و ما در کشور خودمان در این پلتفرم ها اجازه حرف زدن درباره ارزش‌های میهنی خود را نداریم، اینجا وزارت ارتباطات نه تنها دغدغه‌ای برای کنترل این نابرابری ندارد بلکه از آن حمایت هم می کند.

به عنوان مثال چندی پیش همین کشور همسایه ما ترکیه، به فیس بوک اولتیماتوم داد که نماینده پاسخگوی خودش را در ترکیه مستقر کند تا این شبکه اجتماعی قوانین مربوط به این کشور را رعایت کند، در غیر این صورت فیسبوک را تهدید به انسداد این شبکه در ترکیه کرد و دیدیم که فیسبوک با دستپاچگی این قانون را پذیرفت.

مردم ما اما از این حداقل های قوانین فعالیت شبکه های اجتماعی در کشورهای دنیا محروم هستند و می بینید در مواردی مثل موزیک ویدیوی مستهجنی که اخیرا پخش شد، اگر فعالان فضای مجازی از متولیان فضای مجازی مطالبه هم بکنند به آنها از سوی اکانت های خاص! فحاشی و تهمت های عجیب و غریب زده می شود. البته خانواده ها و مردم دغدغه مند با این تخریب ها و تهمت ها از پیگیری مطالبه رهبر معظم انقلاب، پدرها و مادرهای دغدغه مند ایران اسلامی و همه دلسوزان فرهنگی کشور برای تحقق شبکه ملی اطلاعات کوتاه نخواهند آمد و تا برقراری موازنه فرهنگی در فضای مجازی این حق را دنبال خواهد کرد.
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان