آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1400 - 7:44   |   کد مطلب: 39865
ضعف مدیریت فرهنگی در تویسرکان مشهود است و مربوط به دوران کرونا هم نیست، تنها کرونا بهانه ای برای توجیه کم کاری برخی متولیان فرهنگی شده، مردم این دیار تشنه برنامه های منجسم و از قبل طرح ریزی شده و در مجموع یک سند چشم انداز فرهنگی و راهبردی هستند که تاکنون از سوی متولیان این عرصه، عرضه نشده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ ضعف متولیان فرهنگی از سوی ارگان هان، سازمان ها و نهادی های متخلف در شهرستان تویسرکان برای ایده پردازی، طرح ریزی و عملیاتی ساختن برنامه های فرهنگی چند سالی می شود که بیشتر از همیشه نمایان شده است.

*عملکرد ضعیف متولیان فرهنگی در تویسرکان قبل از شیوع کرونا مشهود بود

این مسئله قبل از شیوع کرونا مشهود بود، آنجا که در خصوص برنامه های فرهنگی آنقدر ضعیف عمل کردند که در مراسم و مناسبت های متعدد ملی و مذهبی، آن وحدت رویه که باید نبود، آنجا که عزاداری های محرم و صفر به طور عمده هیچ گاه منسجم برگزار نشد و مسئولیت و کم کاری های خود را گردن دیگری می انداختند.

آنقدر این ضعف در ارائه برنامه های فرهنگی نمایان بود که زمانی که اتوبوس پاکستانی زائران کربلای حسینی در تویسرکان تصادف کرد و یک کشته بر جای ماند، هیچ نهاد و گروه فرهنگی اقدامی برای آنان انجام ندادند تا آنکه پس از انتشار خبری در رودآور، به صورت خودجوش یک خانواده تویسرکانی از آنان دلجویی کرد و درنهایت مسئولان بدون پذیرایی مناسبی آنان را در کمتر از یک روز راهی کردند!  

* فرهنگی که بیش از یک سال به خواب رفته است!

و اما با شیوع کرونا این ضعف مدیریتی در عرصه فرهنگ شهرستان مشهودتر شده است.بیش از یک سالی می شود که این بیماری منحوس در سراسر جهان و کشورمان سایه شوم خود را گسترده و در این مدت نه تنها عملکرد قابل قبولی از متولیان فرهنگی در تویسرکان مشاهده نشد، بلکه باید بگوییم مردم این دیار هیچ برنامه فرهنگی خاصی به چشم خود ندیدند و این متولیان به اصلاح فرهنگی به نظر کم کاری ها و ضعف خود را پشت کرونا پنهان کرده اند.

سال گذشته در چنین روزهایی در روز جهانی قدس برنامه ای معمولی از مسئولان شهر دیده نشد، همین امر با موج اعترضات مردمی روبرو و خبرهای متعددی در این مجموعه خبری هم منتشر شد و روزها بعد از آن تویسرکانی_ها با توجه به اینکه در روز جهانی قدس و سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه های ابتکاری فرهنگی و عملیاتی متناسب با روزگار_کرونایی مشاهده نکرده بودند، این سوال را از مسئولانشان پرسیدند که برای سالروز ارتحال امام(ره) چه برنامه ای دارند و اما باز هیچ جوابی که باید نشنیدند.

*آیا مسئولان تویسرکانی می دانستند، آخرین جمعه رمضان روز جهانی قدس است؟!

امسال نیز همین گونه شد باز هم متولیان فرهنگی تویسرکان از اجرای لااقل یک برنامه فرهنگی در روز جهانی قدس جاماندند، بهتر است بگوییم جا نماندند، بلکه هیچ برنامه ای نداشتند.

در تصاویر و فیلم های منتشر شده در خصوص مراسم های متعدد روز جهانی قدس در سراسر کشور تصاویر مسئولانشان نیز دیده می شد.
آیا مسئولان تویسرکانی مطلع بودند آخرین جمعه ماه رمضان روز جهانی قدس است؟!

در یتیم خانه تویسرکان چه می گذرد؟ سابق بر این گفته شد از فرماندار قطع امید کرده ایم، چرا خبری از فعالیت دیگر ارگان ها، سازمان و نهادهایی که حرف از ولایتمداری می زنند نیست؟
اگر در شرایط شیوع کرونایی، از سوی نهادهای فرهنگی تویسرکان فعالیت های اثر گذار در روز قدس در بستر فضای مجازی یا به هر صورت دیگری انجام شده بگویند تا ما هم مطلع شویم.

* کرونا بهانه ای برای توجیه کم کاری متولیان فرهنگی در تویسرکان

ضعف مدیریت فرهنگی در این شهرستان مشهود است و مربوط به دوران کرونا هم نیست، تنها کرونا بهانه ای برای توجیه کم کاری برخی متولیان فرهنگی شده است. آیا اگر اینان که خود را ولایتمدار دو آتیشه می دانند و مدام در این جلسه و آن جلسه شغار ولایتمداری سر می دهند، این ضعف شدید را در خود دیده اند؟

*اگر تعهد کاری ندارید از مسئولیت کنار بروید

 اگر دیده اند و تعهد و اخلاق کاری دارند در طول همین یک سال به خوبی آزمایش خود را پس داده اند، لااقل به خاطر مردم هم که شده خودشان از مسئولیت کنار بکشند و مدیریت را به فردی دلسوز و انقلابی در عمل بدهند.

*تویسرکان تشنه یک سند چشم انداز فرهنگی و راهبردی است

تویسرکان سبقه فرهنگی عمیقی دارد، با این حال چندین سال است متولیان فرهنگی این شهرستان برنامه های منجسم و از قبل طرح ریزی شده و در مجموع یک سند چشم انداز فرهنگی و راهبردی برای این عرصه، عرضه نکرده اند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان