آخرین اخبار

13. تير 1400 - 7:08   |   کد مطلب: 40068
شهر جهانی گردو، همچنان پس از سال ها از داشتن یک طرح جامع شهری محروم مانده و معلوم نیست مسئولانش منتظر چه نشسته اند که آن را تصویب نمی کنند! آیا منتظرند تا پدرخوانده های منفعت طلب نظر بدهند و در نهایت با ضعف شدید مدیریتی در تمامی سطوح، راه مهاجرت را برای مردمان نجیب این دیار باز کنند؟

به گزارش خبرنگار رودآور؛ طرح جامع هر شهری می تواند چشم‌انداز و افق روشنی برای آینده شهر ترسیم کرده و رقم بزند؛ به شرط آن که در این طرح با بهره گیری از نظرکارشناسان و نخبگان و البته در نظر گرفتن تمامی مسائل فنی صحیح تهیه شود، نه نظر این پدر خوانده و آن پدرخوانده که تنها به دنبال منفعت های شخصی خود یا گروه و جناحشان هستند.باید برای این طرح از تمامی ظرفیت ها و الزامات هویت یک شهر استفاده کنند.
و اما هنوز پس از سال ها تویسرکان از داشتن یک طرح جامع تفصیلی برای شهر محروم مانده است و تاکنون نه فرماندار پاسخگو بوده و نه شهردار و شورای شهر و نه ادارات متولی دیگر.
همچنان تویسرکان با برخورداری از بیش از 221 اثر تاریخی و گردشگری و طبیعت بکرش یک پا که نه دو پایش برای نداشتن طرح جامع تفصیلی لنگ می زند.
باغ شهری که هویتش در گرو درختان سرسبز شکل گرفته، این روزها هر روز شاهد خارج شدن 5 تا 10 کامیون چوب از شهر است، موضوعی که توسط مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان هم تأیید شد.
مسائل و مشکلات ترافیکی، نبود آرامستانی مناسب در محدوده ای قانونی و بهداشتی نسبت به شهر، عدم بهره گیری تعدادی از مدیران دولتی و دستگاه های اجرایی از ظرفیت جهانی شدن گردوی مرغوب و ملی شدن صنعت مبل و منبت به ویژه منبت گلریز، نشان می دهد که اراده ای برای تصویب نهایی طرح جامع شهر وجود نداشته و ندارد که اگر چنین بود نباید مردم نجیب تویسرکان با این همه مشکلات دسته و پنجه نرم می کردند.
مدیریت شهری هم که رو به خاموشی گذاشته این را می توان در وجود ساخت و سازهای غیرمجاز و نبود اصولی اساسی برای نمای بیرونی ساختمان های تازه ساز و مبلمان نامناسب شهری مشاهده کرد.
آن گونه که گفته اند مسئولان متولی پس از سال ها شاید بیش از پنج سال است که می خواهند طرح جامع شهری ارائه  دهند و اما تاکنون خبری از آن طرح نبوده است.
چرا؟ آیا طرح جامع شهری منتظر نظر پدرخوانده ها مانده؟! همان هایی که در طول سال های گذشته زمینه ساز عقب رفت تویسرکان شده اند تا جایی که مهاجرت از شهر امری عادی برای مردمان این دیار شده، مهاجرت می کنند تا از نبود و یا کمبود امکانات در رنج نباشند.
آیانی آنانی که در تویسرکان مانده و توان مهاجرت ندارند باید تاوان زیاده خواهی ها، کم کاری ها و مدیریت ضعیف برخی دستگاه های دولتی و مدیریت تقریباً هیچ شهری را بدهند؟

 آیا قرار است وعده های بی عمل برخی مسئولان، پایتخت طلای سبز و شهر منبت گلریز را به بیابان تبدیل کند؟
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان