آخرین اخبار

17. مرداد 1401 - 12:19   |   کد مطلب: 40487
حماسه حسینی بی تردید بدون حماسه زینبی معنایی ندارد و اگر زینب(س) نبود درس ها و عبرت های عاشورایی در نطفه خفه می شد، این مهم می تواند الگوی برتر رسانه های برحق در تقابل با بوق چی های باطل باشد، این روزها شمرهای زمانه ولایت و سیره حسینی را نشانه گرفته اند، سکوت جایز نیست.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امسال عاشورای حسینی مصادف شده با هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار. بر همگان روشن است که اگر خطابه های زینب (س) و امام سجاد(ع) پس از عصر عاشورا نبود، حماسه حسینی در همان دشت کربلا دفن می شد و این حسن تصادف روز عاشورا و روز خبرنگار؛ رسالت بزرگ اطلاع رسانی صحیح را بر دوش همه خبرنگاران و فعالان رسانه دو چندان که نه، صد چندان می کند.

باید قبول کرد که شیعه در روایت غدیر قافله را باخت و اما در واقعه عاشورا به مدد الهی و پیام رسانی پیام رسان های کربلا، کم نگذاشت و این جوش و خروش خون خداست که در طول قرن ها اسلام را زنده نگه داشته.

حماسه حسینی بی تردید بدون حماسه زینبی معنایی ندارد و اگر زینب(س) نبود درس ها و عبرت های عاشورایی در نطفه خفه می شد.

آن روزهای پس از واقعه تلخ کربلا، تقابل حق و باطل و جدال بر سر اثبات حق اگر توسط اهل بیت(ع) راهبری نمی شد به سرمنزل حقیقی خود نمی رسید و فساد مفسدان و مستکبران نمایان نمی شد.

 امروز نیز در جنگ روایت ها، میدان داری رسانه های آزادی خواه و انقلابی در عمل یک ضرورت است.جبهه انقلابی که درس های خود را از اسلام ناب محمدی(ص) گرفته نه از اسلام سکولاریزه شده غرب و نه از اسلام امریکایی و شیعه انگلیسی، که اگر این گونه باشد بیراهه رفته و با اسلام منهای سیاست ولی فقیه که نائب بر حق امام عصرمان است را تنها گذاشته.

مگر می شود حرف از عاشورا بزنیم و ولایتمداری و وفاداری را نشناسیم و اگر این گونه باشد سیل اشک های ما تنها اشک است که خشک می شود و تمام. باید معنا، هویت و مفهوم عاشورا را در تلفیق با حوادث نوظهور جامعه بشری به روز کنیم و شمر زمانه را به همگان بشناسانیم.

این روزها اگر شمر زمانه را نشناسانیم چه سود؟ چه فرق است بین و ما بین آنانی که واقعه غدیر را معرفی نکردند تا حادثه سقیفه و بعد به آتش کشیده شدن درب خانه خدا و بعد عاشورا را رقم زدند؟ سکوت جایز نیست آن هم در زمانی که بوق چی های تبلیغاتی دشمن، جای شهید و جلاد را عوض می کنند، در همین روزهای اخیر شاهد به شهادت رساندن کودکان و زنان بی پناه غزه توسط گرگان صهیونسیتی بودیم که شبانه بر خانه هایشان می برند، آیا اینجا باید سکوت کرد؟ اگر سکوت کنیم جواب امام حاضرمان را چه بدهیم؟

خبرنگاران الگوهای بسیاری برای اطلاع رسانی دارند و نحوه شهادت حاج قاسم سلیمانی خود یک نمونه از اطلاع رسانی عملی بود او با شهادتش روضه ظهر عاشورا در واقعیت خواند، آیا ما نمی توانیم با قلم هایمان به مانند شهید آوینی در راه حق حرکت کنیم، سکوت جایز نیست.

و اما سیره زینبی در مطالبه گری جایگاه حق می تواند الگویی برتری برای رسانه ای ها باشد. باید دید عیادی مستکبرین چه چیزی را هدف گرفته اند؟ ولایت فقیه و حماسه حسینی را.آیا وقت آن نشده بیش از پیش در نبرد حق و باطل واقعیت ها را به درستی و به هنگام فاش کنیم تا دیگر جای جلاد و شهید را عوض نکنند؟! بیایید با هم عهد ببندیم با منش عاشورایی، رسالت زینبی را فراموش نکنیم و برای اطلاع رسانی به پیام رسان دشت نینوا اقتدا کنیم.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان