آخرین اخبار

28. آبان 1401 - 16:29   |   کد مطلب: 40546
این روزها برخی نمایندگان و دنباله روهایشان و حتی برخی نهادهای به ظاهر فرهنگی بر پشت دست می زنند و می گویند؛ دستگاه قضا چه نشسته اید؛ اغتشاشگران جان و مال و ناموس ملت را به آتش کشیدند! در حالی که قانون گذار یعنی همان مجلسی ها با وضع قوانین سخت، تشریفات دار و ناقص، دست قوه قضاییه را برای پایان دادن به مماشات در پوست گردو گذاشته است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ ماجرا از آنجا شروع شد که همه دشمنان انقلاب اسلامی به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی به خیال خام خود آتش تجزیه شدن ایران را روشن کردند و  دستپاچه از آن روز تاکنون به هر دری می زنند تا با شعله ور نگه داشتن اغتشاشات، جنگی داخلی ترتیب دهند و با چند قطبی سازی اقشار مختلف مردم را به جان هم بیاندازند و در این میان با پول پاشی و استفاده از اراذل و اوباش، آنان را در برابر پلیس مظلوم و مردم بی پناه با انواع سلاح های سرد و گرم قرار دهند.

در ماه های اخیر تعدادی از هم وطنان ما به ویژه نیروهای مدافع امنیت با صبوری در برابر فحاشی ها، هتاکی ها و کودک کشی های اغتشاشگران و ترویست های دست پرورده اسرائیلی ـ امریکایی ایستادگی کرده اند و حتی جان داده اند و شلیکی نکردند و این روزها با رو شدن ماهیت کودک کش اراذل و ترویست های داعش صفت برای عموم، ملت ایران یکپارچه و هم صدا شده اند و خواستار پایان مماشات هستند و همه دستگاه قضا را نشانه گرفته اند!

 که ای وای چه می کنید ای قضات شهر؟! که اغتشاشگران زدند و بردند و خوردند و دزدید و جان و مال و ناموس مردم را با بالهوسی خود به غارت بردند و چادر ناموس شیعه را از سر کشیدند و کودکانمان را به شهادت رساندند و مداوم بر سر این حرف نامربوط اصرار می کنند!

قابل تأمل آن که برخی نهادهای فرهنگی که به دلیل ترک فعل های خودشان زمینه ساز بروز برخی رفتارهای اغتشاشگران شده اند هم، قوه قضاییه را مقصر می دانند و برای پوشاندن کم کارها  و کوتاهی های خود بر طبل بی عاریشان می کوبند و جیغ و داد می کنند که چرا دستگاه قضایی کار انجام نمی دهد! هرچند که اگر قوانین ما کامل بود همان نهادها نیز باید جوابگوی ترک فعل های خود در برابر مردم می شدند.

مسئله دیگر آن که دهم مهر ماه سال جاری غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از پشت تریبون مجلس فریاد می زند: "قوه قضاییه کسانی که آب به آسیاب دشمن ریختند، محاکمه کند" و  برای حرف خود دلیل ها می آورد و دلیل می بافد، غافل از آن که دستگاه قضا مؤظف است مطابق با قانون عمل کند.

همچنین امروز فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس هم در گفت و گو با یک رسانه محلی گفته که قو قضاییه در برخورد با اغتشاشگران کوتاهی می کند! یکی نیست به این نمایندگان بگوید که دستگاه قضا تنها مطابق با قانون عمل می کند و آیا قانون گذار ما که هم نمایندگان مجلس است برای قضات ما قوانین جامع و کامل در چنین روزهای وضع کرده اند؟ به طور قطع خیر.

بارها گفته شده که برای برخورد با چنین مسائل امنیتی قوانین مستحکم نیاز است نه قوانین تاریخ مصرف گذشته و ناقص آن هم در پیچ و خم تشریفات این چنینی و آن چنانی که زمینه ساز اطاله دادرسی می شود.

وضع قوانین با کیست؟ با مجلس؛ حال مجلسی ها و برخی که از این موارد اطلاع ندارند کنار گود نشسته می گویند لنگش کن؟!

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان