آخرین اخبار

18. آبان 1396 - 11:15   |   کد مطلب: 31417
دیگ ها را که بار می گذارند، صلوات می فرستند و کم کم که شله آمده می شود و زعفران را می ریزند، باز صلواتی دیگر، اینجا نوجوانانی هستند که با پخت و توزیع نذری دلدادگی خود را به سالار شهیدان نشان می دهند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ محمدی یکی از دانش آموزان تویسرکانی است که به همراه تعدادی دیگر از دوستان خود در پخت و توزیع نذری بین دانش آموزان دیگر فعالیت داشته است.

او در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از دلدادگی اش به امام حسین(ع) می گوید: آنجا که پخت نذری را از مادرش می آموزد و روش تهیه آن را هم به خوبی فرا می گیرد تا با دیگر دوستان خود دیگ های نذری را برپا کنند.

محمدی عنوان کرد: وقتی که دیگ ها به اصلاح بار گذاشته می شود، صلوات می فرستیم و زمانی هم که شله زرد هم می زنیم باز صلواتی دیگر، صلوات برای ما در این ایام قلب هایمان را که داغدار امام حسین(ع) شاید تا حدی آرام می کند.

محمدظاهری دانش آموز دیگری نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، اظهار کرد: سال گذشته روزیمان شد به کربلای معلی در اربعین حسین(ع) سفر کنم و زائر کوی یار به همراه خانواده ام بودم، امسال جامانده ام، اما قلب و روحم برای یک بار دیگر دیدن ضریح اباعبدالله حسین(ع) می تپد.

وی  تصریح کرد: آرامشی را که آن روزها با دیدن بارگاه مطهر آن حضرت دیدم در هیچ جای دیگر ندیدم و اما در لحظاتی هم که مداح کاروان برایمان از مصیبت هایی عاشورای 61 هجری قمری بر اهل بیت پیامبر(ص) گذشت می گفت، گویی قلبم فشرده می شد.

محمدظاهری افزود: چگونه حضرت زینب(س) آن داغ عظیم را تحمل کرد، تصورش برای منی که هنوز آن گونه که باید بزرگی ائمه اطهار(ع) را نشناخته ام بسیار سخت است.

به گزارش رودآور؛ در مدارس مختلف تویسرکان از جمله نمونه پروین، شهید علی اصغر سوری و مریم نذرهای دانش آموزان پخت و توزیع شد.

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان