آخرین اخبار

30. مرداد 1400 - 13:45   |   کد مطلب: 40144
مطابق با اسناد و شنیده ها گفته شده، یکی از اعضای منتخب شورای شهر تویسرکان خارج از مهلت قانونی در انتخابات ثبت نام کرده و این یعنی تضییع حقوق شهروندان و دیگر کاندیداها، دانستن حق مردم است و اگر این موضوع صحت دارد از دادستان شهرستان می خواهند تا با فرد متخلف مطابق با قانون برخورد و از او سلب عضویت شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به تازگی اسنادی به دست این مجموعه خبری رسیده مبنی بر تخلف یکی از کاندیداهای منتخب شورای شهر تویسرکان در هنگام ثبت نام که خارج از مهلت قانونی ثبت نام کرده و اکنون در این شورا به عنوان عضو حاضر است!

طبق این اسناد یکی از اعضای فعلی می بایست در هنگام ثبت نام در زمان انتخابات یا حکم بازنشستگی یا استعفای خود را به جهت آن که در یکی از مشاغل خاص فعال بوده به مراجع ذی صلاح برای بررسی و استعلامات لازم تقدیم کند، حال آن که وی هجدهم فروردین سال 1400 بازنشسته شده است.

هرچند که صدور حکم بازنشستگی در آبان ماه سال 99 بوده، اما در قسمت شرح حکم به صراحت گفته شده که؛ " نامبرده از تاریخ اجرا به استناد مقررات مندرج در این حکم به افتخار بازنشستگی نائل می گردد و تاریخ اجرا هم 18 فروردین ماه سال 1400 است." بنابراین با توجه به نام نویسی از کاندیداهای انتخابات شورای شهر که در اسفند ماه سال 1399 رخ داده در عمل او حق نام نویسی نداشته است.

بی تردید اگر این تخلف ثابت شود، نمونه ای بارز از تضییع حقوق شهروندان به دلیل رفتاری به دور از صداقت با آنان و دیگر کاندیداهای انتخاباتی است و می طلب مسئولان ذی صلاح به ویژه دادستان شهرستان به عنوان مدعی العموم پیگیر شوند و اگر تخلفی در واقعیت امر، رخ داده مطابق با قانون با فرد متخلف برخورد و سلب عضویت او در شورا اعلام شود.

مجموعه خبری رودآور منتظر پاسخگویی مسئولان مرتبط است.ضمن آن که در صورت عدم پاسخگویی شفاف آنان، اسناد موجود برای افکار عموم منتشر می شود.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان