آخرین اخبار

27. تير 1394 - 3:14   |   کد مطلب: 18733
قطع شدن طولانی مدت آب و افت فشار آن در برخی مناطق تویسرکان در روزهای اخیر و به ویژه در تعطیلات عید فطر، آن هم تنها در برخی مناطق تویسرکان، صدای مردم و مسافران تویسرکانی را درآورده است.

به گزارش خبرنگار رودآور، می گویند این روزها با بحران آب مواجه هستیم، بارش های کم و معضل خشکسالی سال های اخیر کشور  عامل اصلی کم آبی در کشور و به دنبال آن کاهش منابع آبی شهرستان تویسرکان شده است، البته مردم انتظار قطع شدن آب را هم دارند اما نه با این ساعات های طولانی و تنها در برخی نقاط شهرستان!

با قطعی آب مشکل نداریم/زمان قطعی طولانی مدت آب معنا ندارد

خانم مالمیر زن خانه داری است که در خیابان میرزا امین در شهر تویسرکان زندگی می کند، او به خبرنگار رودآور گفت: در روزهای اخیر  یک روز در میان آب منطقه ما قطع شده است، زمان قطعی آب بسیار طولانی است، به طور مثال از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح می رود و تا ساعت 20 و 30 آب وصل نمی شود، مثل همین شب عید فطر، که آب برای یکی دو ساعت آن هم با افت شدید فشار آب وصل و بعد از آن دوباره از ساعت یک بامداد به بعد قطع شد.

وی می افزاید: به گفته برخی اقوام ما در شهرک قائم تویسرکان، قطعی آب در این شهرک به این شدت نیست و خیلی کم قطع شده و آن هم نهایت سه یا چهار ساعت برخلاف منطقه ما.

این شهروند تویسرکانی ادامه می دهد: ما می دانیم شهرستانمان با مشکل کمبود آب دسته و پنجه نرم می کند، اگر می خواهند آب را قطع کنند، اشکالی ندارد اما نه با این زمان طولانی و آن هم تقریبا یک روز درمیان؟!! مگر خدا را خوش می آید که این ها با مردم چنین رفتاری می کنند.

گله مردم از قطع ناعادلانه آب در برخی مناطق تویسرکان

آقای ظاهری دیگری شهروند تویسرکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: ما در شهرک وحیدیه تویسرکان زندگی می کنیم، متأسفانه زمان طولانی قطعی آب مشکل بزرگی برای ما ایجاد کرده اند.

وی می‎افزاید: اینکه باید در مورد مصرف آب الگوی مصرف را رعایت کنیم درست است و این را هم قبل داریم که شهرستان با بحران کم آبی روبرو است اما نمی توانیم قبول کنیم و شاهد باشیم که تنها مناطقی از تویسرکان با قطعی یا افت شدید آب روبرو هستند، این عادلانه نیست.

قطع شدن آب بدون اطلاع قبلی مردم/غریبه بودن مسئولان با وسایل ارتباط جمعی

خانم فاطمه یکی از بانوان کارمند تویسرکانی نیز با بیان اینکه ما در شهرک فرهنگیان زندگی می کنیم، گفت: اگر می خواهند آب شرب مردم را قطع کنند حداقل کاری که مسئولان می توانند انجام دهند این است که  اطلاع رسانی کنند نه اینکه بدون هیچ گونه اطلاع قبلی آب را بر روی ما ببندند.

وی می افزاید: در عصر ما که عصر ارتباطات است و سرعت در اطلاع رسانی حرف اول را می زند، گویا مسئولان ما در خواب به سر می برند و با وسایل ارتباط جمعی غریبه هستند، آنان حداقل می توانند از طریق زیرنویس برنامه های تلویزیونی و یا اطلاع رسانی از طریق برنامه های رادیویی استانی به مردم زمان قطعی آب را اطلاع دهند، نه اینکه دست و روی دست بگذارند و مردم را این گونه آزار دهند.

این شهروند تویسرکانی ادامه داد: قطعی آبی که در رمضان امسال صورت گرفت سبب شد که مسئولان امر با دین و ایمان مردم بازی کنند، مگر آن ها موضوع طهارت به ویژه در ماه رمضان را فراموش کرده بودند؟!

خانم سوری که در محله اسلام آباد زندگی می کند نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از قطعی ناعادلانه آب در تویسرکان و به ویژه در محله اسلام آباد(تیمورآباد) که در آن جا سکونت دارند، گله مند است و می گوید: این که محله ای تقریبا هر روز با قطعی آب روبرو باشد و محله ای دیگر آب شرب داشته باشد عادلانه نیست.

رسم مهمان نوازی نیست!

آقای صحبتی یکی از مسافرانی است که برای گذراندن تعطیلات عید فطر به تویسرکان سفر کرده، او از این گونه مهمان نوازی تویسرکانی ها در زمینه قطعی آب گله مند بود.

وی در این باره اظهار کرد: این دیگر چه رسمی است که ساخته اند و این گونه از مسافران پذیرایی می کنند، می گویند تویسرکانی ها مهمان نوازند ولی در زمینه آب ما که ندیدیم.

آقای صحبتی ادامه می دهد: ما در کرج سکونت داریم، آن جا هم گاهی آب قطع می شود و البته با توجه به بارش های کم و کمبود منابع آبی هم انتظار می رود،، اما در کرج لااقل در محلی که ما زندگی می کنیم هم اطلاع رسانی به موقع صورت می گیرد و هم اینکه زمان قطعی آب اینقدر طولانی نیست.

دادن آب به صورت قطره چکانی در برخی مناطق تویسرکان

شهروندی دیگر تویسرکانی نیز با بیان اینکه خانواده ما تقریبا در انتهای خیابان شهدا و در میدان هلال احمر زندگی می کنیم، گفت: آب مان که قطع می شود، این مسئله ای است که بماند؛ اما مشکل اساسی این منطقه افت شدید آب است.

وی تصریح کرد: گویا مسئولان می خواهند در ساعاتی هم که آبمان وصل است آب را به صورت قطره چکانی و با فشار ضعیف به ما بدهند، ما برای حمام رفتن با مشکل شدید روبرو هستیم.

به گزارش رودآور، مردم از مشکلات کم آبی و خشسکالی های سال های اخیر در کشور و در تویسرکان به خوبی آگاهی دارند، اما معتقد هستند که اگر قرار است آب شرب قطع شود به روشی عادلانه و با برنامه و برای کل شهر باشد، آن هم به نوبت و نه با زمان های طولانی بیش از  10 ساعته، به ویژه با اطلاع رسانی قبلی.

مردم معتقد هستند اداره آب به راحتی آب خوردن می تواند یک جدول زمانبدی قطعی آب تدوین کند نه اینکه برخی مناطق اصلا قطعی آب نداشته باشند و برخی مناطق دیگر بدون حساب و کتاب با قطعی آب روبرو باشند.

اینجاست که می طلب مسئولان پاسخگوی مطالبات به حق مردمی باشند تدبیری برای انجام خواسته های آنان بیاندیشند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان