آخرین اخبار

3. مرداد 1394 - 11:21   |   کد مطلب: 18803
اصرارمفتح بر ورود نسل سوم موبایل به تویسرکان، کنجکاوی وزیر ارتباطات برای پیدا کردن وجه تسمیه سرکان، تأکید استاندار همدان بر اینکه موفقیت در مذارکات مختص دولت یازدهم است، اعلام اینکه اختیارات لازم برای تصمیم گیری از سوی مسئولان تویسرکانی موجود نیست از سوی امام جمعه و خواب شیرین یک خبرنگار برخی از حاشیه های سفر روز گذشته وزیر ارتباطات به تویسرکان بود.

به گزارش خبرنگار رودآور، دوم مرداد ماه یعنی دیروز واعظی وزیر ارتباطات به دعوت دکتر مفتح به تویسرکان سفر کرد و در این سفر حاشیه هایی خواندنی جالبی بود که خواندن آن ها برای خوانندگان رودآور خالی از لطف نیست.

* وزیر ارتباطات پس از روبوسی ها و استقبال مسئولان در ورودی شهرستان از سمت جاده کنگاور در نشست بررسی وضعیت زیرساخت های ICT شهرستان تویسرکان حضور یافت.

* در این جلسه یوسف پور یکی از اعضای هیئت مدیره همراه اول گفت: به دنبال آن هستیم تا اپراتور نسل سوم همراه اول در سال 95 وارد تویسرکان شود، این مطلب سبب واکنش مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شد و با تعجب تمام اظهار کرد: سال آینده! حال از یوسف پور گفتن و از مفتح اصرار که باید در سال 94 نسل سوم موبایل به تویسرکان برسد.

دلیل دکتر مفتح این بود که مطابق با نظر مقام معظم رهبری باید توسعه همه جانبه و همراه با عدالت در سطح شهرستان ها و روستاها باشد، اینکه چند شهرستان دیگر استان نسل سوم موبایل داشته باشند و تویسرکان هنوز ندارد خارج از عدالت است.

* در این بین موضوع با ورود واعظی وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه باید تا پایان سال 94 زیرساخت های ورود نسل سوم همراه اول در تویسرکان راه اندازی شود خاتمه یافت.

* همچنین وزیر ارتباطات در جلسه شورای اداری تویسرکان در سالن هلال احمر تویسرکان بر این موضوع تأکید کرد و گفت: تا در تویسرکان هستیم و دست شهرستان دیگری به ما نمی رسد نسل سوم موبایل را در تویسرکان راه اندازی می کنیم!

* در جلسه شورای اداری نیز که ساعت 15 و 45 دقیقه در سالن هلال احمر تویسرکان برگزار شد امام جمعه تویسرکان تأکید کردند: حوزه ICT شهرستان به علت ضعف آموزشی کاربران در مناطق مختلف شهر عقیم مانده است.

وی با بیان اینکه سیستم آموزشی ما در آموزش و پرورش  و فنی و حرفه ای فرسوده و کامپیوترهای برخی مدارس گازوئیلی هستند و نیاز به حمایت دارد تا به شبکه آموزشی وصل شود، اظهار کرد:دفاتر پیشخوان نیز در سطح روستاها نیاز به حمایت مالی دارند در بتوانند خدمات مناسب تری به مردم ارائه دهند چرا که 13 دفتر پیشخوان روستایی تویسرکان با اطلاعات به دست آمده به دلیل درآمد ضعیف، نزدیک به تعطیل شدن هستند.

امام جمعه افزود: این که می گویند ساختار دولت الکترونیک در تویسرکان اجرایی شود، مبحثی است که نیاز به حمایت مجددانه دولت دارد تا جوانان و مردم شهر ستان حضور دولت الکترونیک را احساس کنند.

* نکته جالب دیگر آنکه امام جمعه تویسرکان گفت: با شناختی که از مسئولان تویسرکانی داریم همه همسو و تعهد کاری دارند و اینکه و مسئولان ادارات شهرستان همه اختیارات را ندارند و برای کوچکترین مسائل باید بروند و از استان مجوز بگیرند و تأییدیه بگیرند جای سوال دارد! جای سوال به دلیل اینکه با وجود تعهد اختیارات لازم را ندارند.

* پس از امام جمعه مفتح نماینده تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تأکید ما بر این است تا پایان امسال نسل سوم هموبایل به تویسرکان برسد و تویسرکان با توجه به قدمت فرهنگی و افراد تحصیل کرده بسیار و توانمندی های بالا می تواند به عنوان پایلوت شهر الکترونیک شناخته شود که لازمه آن تقویت و ایجاد زیرساخت های ICT در شهرستان است.

* مفتح از وزیر ارتباطات خواست تا پیام مردم تویسرکان را در باره خسارت وارده به شهرستان بر اثر سرمازدگی اوایل امسال به گوش رئیس جمهور برساند و از دولت برای جبران این خسارت مساعدت های لازم را از سوی مردم تویسرکان طلب کند.

* در جلسه شورای اداری نوبتی هم که باشد نوبت به استاندار همدان رسید، استاندار به برخورد غرور آفرین تیم مذاکره کننده با طرف مقابل اشاره کرد و گفت: این گونه ایستادگی ها برای ایرانیان افتخار آفرین است.

* استاندار در این جلسه تأکید بسیار داشت که اگر دولت تدبیر و امید نبود هیچ دولت دیگری نمی توانست این مذارکات را به نتیجه برساند و تا الان هم ما برنده ایم و به لطف خدا از معرکه بعدی هم بیرون می آییم.

* سخنان استاندار ناخودآگاه ذهن مرا به سمت تیکه کلام جواد رضویان انداخت که می گفت:

*  و اما سخنران آخر دکتر واعظی وزیر ارتباطات بود که عنوان کرد: دستاوردهای مذاکرات هسته ای را متعلق به تمامی گروه ها دانست که با حمایت ها و هدایتگری های رهبری و وحدت مردم به دست آمده است.

* نکته قابل تأمل اینکه گویا یکی از مدعوین از شهر سرکان در جلسه شورای اداری حضور داشت و با دکتر واعظی به گفت و گو پرداخت، وزیر ارتباطات از او وجه تسمیه سرکان را پرسید، وی پاسخی نداد، در این بین خبرنگار رودآور وجه تسمیه سرکان بر روی برگه ای نوشت و به واسطه دکتر مفتح به وزیر رساند تا حس کنجکاوی وزیر را پاسخگو باشد.

*واعظی در  جلسه شورای اداری تویسرکان با اشاره به سیاست و نگاه دولت به شرایط حساس پس از رفع تحریم ها، گفت: توجه دولت به بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی دولت حتی پس از رفع تحریم ها برای جلوگیری از واردات بی رویه و سوء استفاده دلالان معطوف شده است.

* همچنین توسعه شهرهای و روستاها نگاه دولت به شرایط پس از رفع تحریم، تقویت سیاست تمرکززدایی از وزارتخانه ها و در دستور کار بودن حذف مجوزهای زائد از دیگر محورهای سخنان وزیر ارتباطات در جلسه شورای اداری تویسرکان بود.

* و اما برخی خبرنگاران که از صبح زود پا به پای مسئولان در تمامی جلسات حضور داشتند از شدت خستگی لحظاتی هم در خواب بودند.خبرنگار متعهدی که برای انجام رسالت خود قبل و بعد از جلسات خواب به چشمانش نمی آید و از کوچکترین فرصت برای استراحت خود استفاده می کنند و باید به آنان خدا قوت گفت.

به گزارش رودآور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به دعوت مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم مرداد ماه جاری به تویسرکان سفر کرده بود، وی که صبح روز گذشته را در جلسه شورای اداری نهاوند شرکت کرده بود، بعد از تویسرکان عازم شهرستان اسدآباد شد.

امروز نیز قرار است واعظی شهرستان در جلسه شورای اداری همدان برای بررسی موضوعات حوزه ICT استان در جلسه شورای اداری همدان شرکت کند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان