آخرین اخبار

13. مهر 1395 - 0:59   |   کد مطلب: 24460
یادت هست سردار در مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت گفتی "امسال هم این مراسم را برگزار کردیم و ما همچنان هستیم" و اشک در چشمانت حلقه بست و باز گفتی "شهدا به خدا ما هم خسته شدیم"، حالا دیدی امسال ای پدر همدانی ها دیگر در مراسم نبودی.

به گزارش خبرنگار رودآور، در آستانه سالروز شهادت سردار شهید همدانی هستیم.وی 16 مهر ماه سال گذشته در دفاع از حرم آل الله به فیض عظیم شهادت نایل شد.

به همین مناسبت بر آن شدیم تا با خبرنگاران استان همدان در خصوص لحظه شنیدن خبر شهادت و روز تشییع آن شهید بزرگوار به گفت و گو بپردازیم.

«فرشته درهم فرورش» خبرنگار باشگاه خبرنگاران هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: خوب خاطرم هست قبل از اینکه خبر شهادت سردار همدانی در رسانه ها مطرح شود برادرم که به نوعی همکار ایشان هستند خبر این شهادت را دادند، آن لحظه واقعا باورم نمی شد.

وی اظهار کرد: خیلی حالم دگرگون شد، یادم هست آن شب را با پریشان حالی تمام به صبح رساندم، چرا که یاد یکسال قبل و مصاحبه تلویزیونی که با آن بزرگوار در خصوص شهید محمود شهبازی داشتم افتادم، نگاهی نافذ و جدی و فحوای کلامشان سراسر شیرینی و زیبایی بود، زمانی که از آن بزرگ مرد خواستم درباره شخصیت شهید  شهبازی مطالبی را عنوان کنند، اشک در چشمانشان جمع شد و گفت: فراق یار سخت است، او رفت و من از قافله شهدا جا مانده ام.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: شهادت واقعا برازنده سردار همدانی بود، ایشان برای شهادت بی قراری می کردند و کسی که عاشق معبودش باشد آن گونه بی قرار می شود، خدا خواست و ایشان عاقبت به خیر شدند و به فیض شهادت رسیدند.

درهم فروش عنوان کرد: یکسال از شهادت سردار شهید حسین همدانی می گذرد و اطمینان دارم که با شهادت این شهید والامقام فصل جدیدی در زندگی من رقم خورد، فصلی که سرمشق آن در عشق به معبود خلاصه می شود.

«مریم بیگدلو» خبرنگار خبرگزاری ایکنا هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: روزی که خبر شهادت آن سردار بزرگوار اسلام در گروه خبرنگاران منتشر شد، همه ما در شک بودیم، خود رسانه احساس می کردند که پدرشان را از دست داده اند و چون سردار به نوعی پدر همه مردم همدان بودند همه ما سعی می کردیم که برای تشییع این شهید بزرگوار سنگ تمام بگذاریم و به خوبی شخصیت ایشان را معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: در روز تشییع، همه خبرنگاران تلاش بسیاری داشتند و خود من نیز سریع خبر را همزمان با نوای غم انگیز آهنگران برای رسانه ام هم می خواندم و هم گریه می کردم، گریه امان از من بریده بود و اما باید به وظیفه ام که انتشار خبر هم بود عمل می کردم.

خبرنگار خبرگزاری ایکنا، افزود: شهید همدانی سال گذشته در مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت بسیار غمگین بود و می گفت "امسال هم این مراسم را برگزار کردیم و ما همچنان هستیم"  و اشک در چشمانش حلقه می بست.

بیگدلو گفت: آن سردار بزرگ اسلام در آن مراسم گفت "شهدا به خدا ما هم خسته شدیم" و من این جمله شهید همدانی را هیچ گاه فراموش نمی کنم و امسال که مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت برگزار شد گفتم دیدی سردار امسال نیستید و به دوستان خودتان پیوستید.

«زهرا جعفرپور» خبرنگار باشگاه خبرنگاران هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: سردار همدانی یکی از مصداق های انقلاب اسلامی بود که عمر با عزت خود را با ارادت و محبت به اهل بیت(ع) سپری کرد.

وی اظهار کرد: سردار شهید همدانی هشت سال دفاع مقدس و در سنگرهای جبهه ها در مبارزه حق علیه باطل مردانه جنگید و سرانجام عمر خود را هم در مبارزه با فتنه ترویسم تکفیری در منطقه و دفاع از حریم اهل بیت(ع) و تحکیم جبهه مقاومت در برابر صهیونیسم جانانه فدا کرد.

وی گفت: او را باید مجاهدی فداکار، خستگی ناپذیر و مؤمن همیشه در صحنه انقلاب یاد کرد و جوانان امروز باید با الگوپذیری از این بزرگ مرد نظام جمهوری اسلامی ایران راه و رسم فداکاری را بیاموزند.

«محبوبه اکبری» مدیر مسئول سایت همدان ورزش هم عنوان کرد: در آن روز احساس ناراحتی بسیاری داشتم و اما خوشحال از اینکه سردار به دوستانش پیوسته است و غمگین از این که همدانی ها شخصیت بزرگی را از دست داده بودند.

وی گفت: استقبال و تشییع با شکوه شهید همدانی را باید در تاریخ همدان ثبت کرد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان