آخرین اخبار

24. تير 1398 - 5:14   |   کد مطلب: 29390
گلایه های مردمی از یکنواخت ماندن و عدم بهسازی امکانات تفریحی؛
کنار آمدن تویسرکانی ها با کمبود امکانات برای گذران اوقات فراغتشان+تصاویر
گرچه تویسرکان را همگان به سرسبز بودن و خوش آب و هوایی اش می شناسند، اما روزمرگی ها و یکنواختی امکانات رفاهی و تفریحی شهر تا حدودی سبب ساز گلایه مندی مردمانش شده و در این میان وسعت نظر مسئولان در پاسخگویی به مطالبات مردمی و حقوق شهروندی، اصلی است که نباید از آن غافل شد و مردم همچنان منتظر پیش قدم شدن مسئولانشان هستند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ تابستان است و به طور معمول با تعطیل شدن مدارس اوقات فراغت دانش آموزان هم از راه می رسد و هستند خانواده هایی که در این روزهابا توجه به شرایط آب و هوایی و اتمام سال تحصیلی به فکر گشت و گذار می افتند، خیلی ها در این وانفسای رکوداقتصادی و درآمدهای پایین، توان هزینه کردن برای مسافرت را ندارند و در شهر و دیار خود می مانند و گاهی به کوه و صحرا می روند و یا اینکه عصرها و گاهی هم شب ها چایی دم کرده، غذایی محتصر آماده می کنند و زیرانداز به دست به پارک و مناطق سرسبز می روند.

گرچه تویسرکان از جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری بسیاری برخوردار است و از این حیث با داشتن 221 اثر تاریخی و گردشگری در رتبه دوم استان قرار دارد، با این وجود پس از گذشت سال ها، این آثار برای خود تویسرکانی ها به نوعی تکراری شده است.

تویسرکان؛ شهری که شهربازی ندارد/گلایه های مردمی از یکنواخت ماندن و عدم بهسازی امکانات تفریحی

بسیاری از تویسرکانی ها شاید این روزها از یکنواختی و روزمرگی پارک ها و تقلیل رفتن امکانات تفریحی در این شهرستان گلایه مند هستند، این شهرستان حتی یک شهربازی مناسبی برای کودکان ندارد و برخی کودکان گاهی پیش آمده که با همان فواره های آبی که به چمن های پارک آب می دهند تفریح می کنند، کودک هستند دیگر، خودشان را با هر چه در اطرافاشان هست سرگرم می کنند، اما بزرگترها چه؟!

سابق بر این در پارک نبوت تویسرکان شهربازی وجود داشت که آن هم چند سالی می شود سقوط کرده است و امروز قصر بادی توسط یک نهاوندی به این پارک راه پیدا کرده است، گویا هنوز مسئولان شهر صدای مطالبات مردم را نشنیده اند، صدایی که از یکنواختی اواضع واحوال شهر گلایه مند را فریاد می زند.

شهرک قائمی ها از امکانات ضعیف و نامناسب پارک خودمی گویند و شهرک طالقانی ها هم همین طور.پارک های این شهرستان آن طور که باید و شاید ایمنی لازم را ندارند و فاقد امکانات مناسب تفریحی به نسبت جامع هستند، به گفته مردمش تنوعی از نظر تفریحی و رفاهی در این شهر وجود ندارد و همان طور که گفته شد برخی از وسایل شبه شهربازی ها تنها توسط عده ای خارج از تویسرکان در پارک ها به کارگیری می شود.

با این حال نمی توان از ظرفیت های باغی و سرسبزی و نیز طبیعت خوش آب و هوای این شهرستان به ویژه در پارک توریستی کمرسته غافل ماند، اما همین پارک توریستی هم برای آن که از یکنواختی خارج شود نیاز به برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت برای پذیرایی از خود تویسرکانی ها دارد، تا با دیدن امکانات تکراری بهاصطلاح به ذوقشان نزند.

این شهر در حال حاضر تنها یک سالن ورزشی مخصوص بانوان دارد که آن هم گاهی از روزها 20 درصد از فرصت و ساعات روزانه اش را به آقایان اختصاص می دهند و البته استخر ورزشی شهدای گمنام هم که ویژه بانوان شهر است را هم نباید فراموش کرد که به همت بخش خصوصی راه اندازی شده.

پر واضح است که زیرساخت های تفریحی و رفاهی تویسرکان آن طور که باید و شاید مدیریت نشده و مسئولان امر نتوانسته اند رضایت شهروندان تویسرکانی را فراهم کنند و شاید دراین میان تعداد محدود سالن های ورزشی کمی به گذراندن اوقات فراغت مردم کمکی کند.

فعالیت 36 هیئت ورزشی در تویسرکان

دراین باره  «علی حقیقی» رییس اداره ورزش تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور از فعالیت 36 هیئت ورزشی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در 20 عنوان رشته ورزشی هم بانوان فعالیت دارند و آقایان.

وی اظهار کرد: به طور قطع تویسرکان از امکانات جامع و کامل ورزشی برخوردار نیست اما با برنامه ریزی های انجام شده در یک سال اخیر و تعیین اولویت ها به دنبال تکمیل سالن های ورزشی نیمه کاره و بهسازی سالن های موجود هستیم، ضمن آن که همین تعداد امکانات ورزشی هم با استقبال خوب همشهریان تویسرکانی همراه بوده و به ویژه نوجوانان و جوانان در رشته های مختلف ورزشی ثبت نام کرده اند.

رییس اداره ورزش تویسرکان افزود: در حوزه بانوان 17 پایگاه و در حوزه برادران 16 پایگاه ورزشی در تعطیلات تابستانی فعالیت دارند.

حقیقی عنوان کرد: در حال حاضر هم یک سالن ورزشی ویژه بانوان تا هفت عصر در اختیار آنان است و از هفت تا 24 شب هم در اختیار برادران قرار داده شده، تا به نوعی هزینه آب و برقش تأمین شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بانوان تویسرکانی به طور عمده به رشته های ورزشی توپی از جمله والیبال، بسیتکبال و فوتبال گرایش بیشتری دارند، گفت: با این وجود شاهد هستیم که استقبال به نسبت خوبی هم از ورزش های رزمی تکواندو و ژیمناستیک داشته اند.

رییس اداره ورزش تویسرکان تصریح کرد: در بخش آقایان نیز ورزش های رزمی از جمله ووشو، کاراته و تکواندو مورد استقبال قرار گرفته است و فوتبال و شنا هم در رده های بعدی قرار دارد.

به گزارش رودآور، گرچه تویسرکان را همگان به سرسبز بودن و خوش آب و هوایی اش می شناسند، اما روزمرگی ها و یکنواختی امکانات رفاهی و تفریحی شهر تا حدودی سبب ساز گلایه مندی مردمانش شده و در این میان وسعت نظر مسئولان در پاسخگویی به مطالبات مردمی و حقوق شهروندی، اصلی است که نباید از آن غافل شد و مردم همچنان منتظر پیش قدم شدن مسئولانشان هستند.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان