آخرین اخبار

2. مرداد 1399 - 6:26   |   کد مطلب: 34794
توصیه رهبری به ارتقاء اختراعات، شتاب دهنده طرح های پژوهشگر تویسرکانی؛
دستگاه بازیافت آسفالت برای تولید انبوه، سرمایه گذار می خواهد
یک صنعتگر بسیجی در دو دهه اخیر در تویسرکان، توانسته با اختراع دستگاه های پوست کن گردو، پرک سیر، فرآوری سیب و نیز دستگاه بازیافت آسفالت خدمات بی نظیری در راستای اشتغالزایی و توسعه اقتصاد کشور ارائه دهد، او توصیه رهبری برای ارتقاء اختراعات را، شتاب دهنده ای برای مدل های جدید طرح های خود می داند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «علی محمد نصراللهی» زاده تویسرکان که در لببک به ندای رهبر انقلاب سال های سال است برای خودکفایی ایران اسلامی با بهره گیری از تحیلات دانشگاهی خود در رسته مهندسی  مکانیک گام برداشته است.

او با تفکر بسیجی و حهادی خود بر این موضوع تأکید دارد که  همه مشکلات زیر سایه توجه حضرت حق و تلاش و خودباروی حل شدنی است و می شود از منبع تولید اندکی کارآفرینی و درآمدزایی داشت.

این صنعتگر و نخبه بسیجی تویسرکانی در سال های گذشته به عنوان استادی بی نظیر در فنی و حرفه ای شهرستان برای هنرجویان خود گام برداشته است، او کم کم با اندیشه پژوهشگری و رفتن به سمت عملیاتی کردن تحقیقات خود در سال های پایانی تدریسش، نخستین دستگاه گردو پوست کن کشور رادر دهه 80 اختراع و ثبت می کند و سپس کارخانه تولید این دستگاه راه هم راه اندازی و به تدریج کارش به اصلاح می گیرد و برای 10 نفر به طور مستقیم و 40 نفربه صورت مشاغال خانگی اشتغالزایی کرده و روز به روز دستگاه های خود را ارتقاء می بخشد و با ساخت دستگاهش هم برگزید کشور می شود و این روزها دستگاهش را گردوکاران 24 استان خریدار هستند.

او در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ از رنج و زحمتی که گردوکاران برای پوست کندن گردو می کشیدند حرف ها به میان آورد و انگیزه خود را خدمت رسانی به آنانی دانست که زحمت تولید در کشور را می کشند.

این مخترع بسیجی عنوان کرد سال 83 نمایشگاهی در همدان برپا شد و مقام معظم رهبری از این نمایشگاه بازدید کردند، از همان سال بود که با توصیه جمعی ایشان برای توسعه دستگاه های اختراع شده به پژوهشگران ترغیب شدم تا هر دستگاهی که به ثبت می رسانم درباره ارتقاء آن نیز برنامه داشته باشم و امروز شاهد هستمی که از دستگاه پوست کن گردو 10 مدل در شهرک صنعتی تویسرکان ساخته می شود.

 

نصراللهی همچنین به سیب های دورریخته شده که به دلیل کمبود سردخانه در سال های گذشته در شهرستان تویسرکان اشاره کرد و با توجه به اینکه بخشی از این محصول توسط باغداران ناخواسته دور ریخته می شد، عنوان کرد: از آنجا که این نوع دور ریزی سیب ها هم اسراف بود و هم انگیزه تولید را از باغداران می گرفت بر آن شدم تا با ساخت دستگاهی برای فرآوری سیب و در نهایت تولید سرکه کمکی به آنان داشته باشم.

وی ادامه داد: خوشبختانه این دستگاه که با هزینه حداقلی یعنی پنج میلیون تومان ساخته شده، ماه گذشته رونمایی شد تا از یک سو از دور ریزی سیب هایی که کشاورزان برای تولیدش رنج کشیده اند جلوگیری شود و از سویی دیگر با ارزش افزوده سهم محصول بیشتری عاید کشاورزان.

این صنعتگر بسیجی هر جا که پا گذاشته هنر خود را به زیبایی نشان داده است تا جایی که در آن سال های گذشته که به عنوان عضو شورای شهر فعالیت داشت با مشاهده دور ریز آسفالت‌های قدیمی آن هم در مکان هایی که نباید و حتی در محیط زیست، به فکر چاره ای افتاد تا با اختراع و ثبت دستگاه بازیافت آسفالت کمکی به اقتصاد مقاومتی کشور داشته باشد، تاجایی که مقرون به صرف بوده و تنها یک سوم قیمت آسفالت تازه تمام می شود.

او اکنون می گوید که دستگاه بازیافت آسفالت، برای تولید انبوه نیاز به سرمایه گذار دارد و تاکنون تولید انبوهی از این دستگاه نداشته است.

این صنعتگر و کارآفرین بسیجی در سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی از روحیه جهادی برای تولید عشق به خدمت رسانی بهره برده است و این روزها به دنبال ثبت اختراع جدید خود با عنوان دستگاه پرک سیر است.

نصراللهی می گوید این دستگاه تولید شده و از هر پنج کیلو سیر یک کیلو، سیر پرک شده برای خشک کردن تحویل می دهد و ظرفیت آن پرک 100 کیلو تا یک تن سیر در ساعت است.

او عنوان کرد که آب و هوا و شرایط جغرافیایی تویسرکان برای کشت سیر بی نظیر است، اما سیرکاران سود چندانی عایدشان نمی شود و بی تردید توجه به صنایع جانبی و دشتگاه های در راستای فرآوری این محصول می تواند زمینه ساز قوی تر شدن چرخه اقتصادی در این حوزه باشد.

نصراللهی از زمانی که خود را شناخته، هرگز دست از تلاش برنداشته است و هر ستگاهی که اختراع می کند با توجه به شرایط روز به فکر ارتقا آن برای بهره برداری بهتر هم است و اختراعات او روز به روز، به روز تر می شوند.

به گزارش رودآور؛ امید آن که مسئولانی که باید از فکر و ایده چنین مخترعینی که تنها با اختراعات خود به فکر صنعت و اقتصاد هستند و می خواهند با زمینه چینی برای ایجاد اشتغال، معیشت مردم تأمین شوند حمایت کنند و مردم شاهد پیشرفت و توسعه ایران اسلامی و شکوفایی صنعت و رونق تولید باشند و در نهایت با حمایت از تولیدات داخلی کارگری بیکار نشود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان