آخرین اخبار

6. آذر 1398 - 8:00   |   کد مطلب: 36897
گرچه بارش های سیل آسا سبب تخریب تعدادی از خانه های روستایی شد، اما اینجا با مهر و روحیه بسیجی، آغاز یک پایان پس از سیل برای روستاییان محروم رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ اینجا تویسرکان، با قدمتی هزاران ساله، با جاذبه های گردشگری فراوان، مدفن حضرت حیقوق نبی(ع)، شهر رضی الدین آرتیمانی، خاستگاه منبت ایران، پایتخت گردوی جهان، پرورش دهنده 755 لاله گلگون کفن.

و اما ابتدای سال 98 بود که بر اثر سیلاب و به دنبال آن رانش زمین، اهالی روستای برفیان در تویسرکان تخلیه می شود و 44 خانواده بی خانه، در برخی دیگر از روستاها نیز چندین خانه تخریب می شود.
گرچه روزگار، روی ناخوشش را به محرومان نشان داد، با این حال این بسیجیان همیشه در صحنه بودند که لبیک گویان به میدان عمل آمدند و در ساخت خانه های ویران شده خود را سهیم کردند، تا پدری از نداشتن خانه خجل نشود و اشکی از گونه مادری برای بی سرپناهی فرزندانش جاری نشود.

در یک بازه زمانی 60 تا 90 روزه ساخت 14 واحد مسکونی در روستاهای محروم آغاز می شود، که هم اینک ساخت سه واحد آن و نیز تعمیر 33 واحد دیگر در روستاهای کهنوش، وردآورد، سنگ سفید، کندر، اشترمل و دروا  به پایان رسیده است.

اکنون این روزها با جانمایی انجام شده در پایین دست روستای برفیان نیز، ساخت 44 واحد مسکونی برای اهالی روستا آغاز شده تا روستای جدید برفیان ساخته شود و ققنوس وار سر بلند کند.
بی تردید اینجا با مهر و روحیه بسیجیان، آغاز یک پایان پس از سیل برای روستاییان محروم رقم می خورد.

زنگنه

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان