آخرین اخبار

23. فروردين 1399 - 5:52   |   کد مطلب: 38032
ضرورت ورود مجمع نمایندگان همدان و کمیسیون آموزش به بررسی مطالبه فرهنگیان انقلابی؛
جابجایی نیروهای آموزش و پرورش همدان سیاسی است؟/ مدیرکل: شما به این چیزها خیلی گوش ندهید!
در حالی مدیر کل آموزش و پرورش همدان در واکنش به انتشار بیانیه ای اعتراض آمیز از سوی فرهنگیان انقلابی این استان مبنی بر عزل و نصب های باندی وسیاسی اخیر در آن اداره کل، گفته که "شما به این چیزها خیلی گوش ندهید!"، که همچنان فرهنگیان معترض از دستگاه های نظارتی، مجمع نمایندگان و به ویژه کمیسیون آموزش مجلس می خواهند که مسئله را با قید فوریت بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به تازگی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بیانیه ای از سوی فرهنگیان انقلابی استان همدان در اعتراض به عزل و نصب های باندی وسیاسی اخیر در اداره کل آموزش و پرورش این استان منتشر شده، که گلایه مندی انقلابیون همدانی را به دنبال داشته است.
 در بخشی از این بیانیه آمده که "مسئولین آموزش و پرورش استان همدان در هیاهوی خبری ویروس منحوس کرونا به جای پرداختن به مسائل آموزشی دانش آموزان و برنامه ریزی عملی و اجرایی برای تقویت بنیه علمی و آموزشی معلمان جهت جلوگیری از خلاهای آموزشی ناشی از تعطیلی مدارس، اهداف سیاسی، حزبی و گروهی خود را دنبال نموده و با سوء‌استفاده از شرایط پیش آمده اقدام به حذف و جابجایی نیروهای متعهد، متخصص و انقلابی در حوزه‌های ستادی، اداری و آموزشی از طریق پرونده سازی صوری، بازنشستگی اجباری، تهدید و سایر اقدامات غیرقانونی می نمایند که این موضوع سبب حذف نیروهای قوی و کارآمد و جایگزینی نیروهای وابست ، ضعیف و ناکارآمد گردیده و تبعات جبران ناپذیر آن در آینده نزدیک گریبانگیر جامعه ی فرهنگی و دانش آموزان استان خواهد شد."
خبرنگار رودآور در دو روز گذشته درصد آن برآمد تا صحت و سقم ماجرا را از مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان جویا شود که پس از تماس های مکرر بالاخره «محمد پورداود» پاسخگو شد.
او در جواب به این سوال که ماجرای عزل و نصب های اخیر در آموزش و پروش استان چیست و برای مردم در این حوزه شفاف سازی کنید، گفت: عزل  و نصبی در کار نبوده است.
وی اظهار کرد: تنها یک نفر بیش از 30 سال خدمت داشته و خودش تقاضا داده و بازنشسته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: "شما به این چیزها خیلی گوش ندهید" ...
خبرنگار رودآور در ادامه با ارائه مطالبی جدید مبنی بر اینکه مسئله رخ داده تنها برای یک نفر نبوده و فرهنگیان دیگری هم از عملکرد برخی از مسئولان آموزش و پرروش استان درباره جابه جایی نیروهای انقلابی آن اداره گلایه مند هستند، از مدیر کل آموزش و پروش همدان خواست تا پاسخی شفاف ارائه دهد که در حین همین صبحت ها تلفن مدیر کل قطع شد!
مصاحبه ناتمام ماند اما پورداود با وجود تماس های مکرر و مجدد رودآور به اصطلاح تلفن خود را مشغول کرد و پاسخی دیگر به این خبرنگار نداد!
به گزارش رودآور؛ عدم شفاف سازی مسئولان آموزش و پرورش در مرکز استان تنها مربوط به عزل و نصب های و جابه جایی های نیروهای انقلابی در این اداره نمی شود، این مسئولان حتی پس از گذشت ماه ها دلیل و یا جوابیه ای برای نحوه به مزایده گذاشتن درمانگاه فرهنگیان تویسرکان ارائه نداده اند.
بی تردید بررسی علل مسائل روی داده توسط خبرنگار رودآور برای احقاق حقوق فرهنگیان گلایه مند به ویژه با پیگیری از نمایندگان استان و خاص تر کمیسیون آموزش مجلس ادامه دارد.ضمن آن که اسامی فرهنگیان انقلابی که از وضع موجود گلایه مند هستند محفوظ می ماند تا به وقت و پس از کسب اجازه از مراجع ذی صلاح برای عموم منتشر شود.

فاطیما
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان