آخرین اخبار

25. فروردين 1399 - 0:32   |   کد مطلب: 38045
با یک جستجوی ساده می توان دریافت که خبر کمک دو هزار دلاری به همه شهروندان کانادایی که در شبکه های اجتماعی دست به دست شده صحت ندارد، اما روی سخن ما با آن دست غربزده هایی است که هنوز عجز دولت های غربی در مواجه به کرونا را ندیده اند و بر طبل خودتحقیری می کوبند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ شنیده اید که می گویند مرغ همسایه غاز است؟ این روزها در تاب و تاب شیوع ویروس کرونا در جهان برخی در داخل کشور مرغ همسایه را نه یک غاز! صد غاز دیده اند و با خودتخریبی و زیبا نشان دادن جلوه ای کاذب از غرب، درجه عزت و اقتدار ملی در همبستگی برای مبارزه با کرونا را به صفر رسانده و تصویر پوشالی غرب را جار می زنند.

جای دوری نمی رویم، به تازگی ویدئویی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که در آن به کمک دو هزار دلاری دولت کانادا به مردمش اشاره کرده است.سواد رسانه به ما می گوید زودباور و مصرف کننده نباشیم و با شنیدن هر خبر و یا دیدن هر فیلم و تصویری بر آن صحه نگذاریم.

در ویدئو منتشر شده گوینده عنوان می کند که "امروز هشت اپریل هست. دولت کانادا امروز مبلغ دو هزار دلار را به حساب هر کانادایی واریز کرد. برای یک ماه و قرار است این دو هزار دلار تا چهار ماه تمدید شود؛ هر ماه دو هزار دلار و علاوه بر آن هم مواد غذایی را فرستاده که ..." و بعد گوینده با اعلام لیستی از اقلام اهدایی غذایی دیگر، این اقدام دولت کانادا را قابل تحسین می داند.

ماجرا از چه قرار است؟ آیا دولت کانادا این مبلغ و اقلام را به هر کاندیدایی در قالب طرح  CERB اهدا کرده است؟ جواب خیر است، چرا که CERB به معنای برنامه کمک اضطراری دولت کانادا به شهروندان این کشور است که با اندک جستجویی چه در منابع خبری داخلی و چه خارجی متوجه می شویم که این طرح شامل تمام کانادایی ها نمی شود.

شهروندان کانادایی باید به منظور دریافت این مبلغ شرایطی سخت تر از هفت خان رستم را برای دولتشان احراز کنند. از جمله آنکه کار خود را به دلیل کرونا متوقف کرده‌ باشند و نه داوطلبانه و البته سنشان باید بالای 15 سال باشد.

همچنین آنان باید ثابت کنند که در سال 2019 یا در 12 ماه قبل از تاریخ درخواستشان حداقل پنج هزار دلار درآمد داشته و یا اینکه حداقل 14 روز متوالی در چهار هفته اولیه این دوره بدون درآمد باشند.

و بسیار شرایطی دیگر که باید محقق شود تا شهروندی از کشور کانادا از این طرح بهره مند شود، در واقع  CERB تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که به دلایل مربوط به ویروس کرونا کار خود را متوقف کرده اند و اگر در این بین به دنبال شغل هستند اما به دلیل کرونا کار خود را متوقف نکرده‌اند، واجد شرایط نخواهند بود.

بنابراین در ویدئو مربوطه آن دو هزار دلار که گفته شد به هر کانادایی به دلیل شیوع کرونا داده می شود صحت ندارد.

در بخشی دیگر از ویدئو هم کمک‌ ها یا همان سبدهای غذایی دولت کانادا به برخی شهروندان خود را مشاهده می کنیم، در حالی که تاکنون دولت کانادا در این خصوص هیچ برنامه های ارائه نداده و اعلام نکرده است، بلکه برخی نیازمندان کانادایی همچون سابق از کمک های بانک غذا و یا نهادهای اجتماعی  بهره مند می شوند و مرتبط با دولت نیست.پس این بخش از ویدئو هم با واقعیت موجود منطبق نیست.

حرف اصلی ما بر سر این دو هزار دلار نیست که تنها بخواهیم خلافش را ثابت کنیم یا نکنیم. مسئله قیاس هایی غیرمعقول و غیرواقعی است که توسط لیبرال ها در جامعه اشاعه یافته است و همچنان ادامه دارد.

 این گونه قیاس های غیرمعمول برای خودتخریبی و خودتحقیری در سخنرانی ها و به ویژه شبکه های اجتماعی مختص روزگار کرونایی نبوده و نیست، القاء حس پوچی به جامعه و اینکه ما هیچ هستیم و از کشورهای غربی باید بسیاری مسائل را بیاموزیم و یا اینکه مدام بر سر داشته های خود بزنیم که فرهنگ و تمدن ما هیچ هست، چیزی جزء نفوذ تفکر غربزده ها و لیبرال های داخلی نیست.

غربگرایانی که آواز دهل همیشه از دور برایشان خوش است و آمال و آرزوهای خود را در آن طرف آب ها جستجو می کنند چرا نمی خواهند بیدار شوند؟!

 در حالی که این روزها برخی دولت های غربی در زمین و دریا به دزدی ماسک و دیگر تجهیزات پزشکی روی آورده اند و یا در برخی کشورها عده ای با فرهنگ پوشالی خودشان فروشگاه ها را غارت می کنند و چهره غرب وحشی را بیش از پیش برای همگان روشن ساخته اند، شاهد هستیم که غربزده های داخلی در ظاهر زیبا، کلام به زبان می آورند و ژشت و قیافه روشنفکری به خود گرفته اند.

آیا عجز دولت های غربی به ویژه امریکا در برابر کرونا، چهره واقعی غرب وحشی را نمایان نساخته است؟ پس چرا عده ای همچنان مرغ همسایه را غاز می دانند و بر طلب پوچ غربزدگی خود می زنند؟!

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان