آخرین اخبار

18. خرداد 1399 - 5:51   |   کد مطلب: 38403
پدرخوانده های تویسرکان این روزها با راه اندازی جنگ زرگری مسیر مطالبه مردمی در خصوص آرامستان را منحرف کرده اند، با توجه به مخالفت فرمانداری با مصوبه شورا برای عدم انتقال آرامستان، بهتر است به منظور شفاف سازی مناظره ای بین موافقان و مخالفان طرح جا به جایی آرامستان به امامزاده ناصر(ع) برگزار شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها با توجه به افزایش شنیده ها و زمزمه هایی از جا به جایی آرامستان تویسرکان به منطقه ای در اطراف امامزاده ناصر(ع)، اعلام نارضایتی مردم تویسرکان از این جا به جایی به ویژه اهالی روستاهای نجفیه و قلعه شیخ به علت ایجاد مشکلات امیتی و اجتماعی به اوج رسیده است.

مردم می خواهند و انتظار دارند شورای شهر تویسرکان که نمایندگان آنان هستند در برابر تصمیمات اخذ شده کارشناسانه وارد میدان شوند.

با توجه به مشکلات موجود، تویسرکانی ها با جا به جایی آرامستان مخالف هستند و شورای شهر نیز سابق بر این مخالفت خود را با اکثریت آراء اعلام و مصوب کرده بود، آنان طرح توسعه آرامستان فعلی را با توجه به ارائه طرح های کارشناسانه در دستور کار قرار داده بودند و همچنان بر این مطلب اصرار دارند.

* ریس شورای شهر تویسرکان؛ شورا همچنان با جا به جابی آرامستان مخالف است

شورای شهر تویسرکان در طرح توسعه آرامستان فعلی تمام جوانب لازم برای جلب رضایت مندی ساکنان شهرک قائم و مساکن مهر را در نظر گرفته است.از ایجاد فضای سبز گرفته تا دیوار کشی و مواردی از این دست تا همه مردم تویسرکان از وضعیت موجود راضی باشند.

بنابراین طبق مصوبه پیشین تاجایی که گفته شده مازیار عبدی، فتانه شاه محمدی، علی اشرف پیری و مسعود حمیدیان بر طرح توسعه آرامستان فعلی با رعایت تمام نکات زیست محیطی وتوجه به مطالبات مردمی تأکید داشته اند.

امروز بر آن شدیم تا بدانیم که آیا شورا همچنان بر روی حرف خود ایستاده یا نه.

حمیدیان و شاهمحمدی در گفت و گوی های جداگانه ای بر مصوبه قبلی شورا که مخالفت با جابه جایی آرامستان بود، همچنان مصر هستند.

در این باره همچنین «مازیار عبدی» رئیس شورای شهر تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: امروز با حضور اعضای شورای شهر، همان نظر سابق شورای تأیید شد.

وی اظهار کرد: به طور مشخص امروز شورای شهر همان مصوبه ای که سابق بر این داشته و اعلام کرده را تأیید می کند و همان موضع را دارد.

 رئیس شورای شهر تویسرکان افزود: این شورا، اظهار نظر جدیدی نمی کند و حرف همان است که در مصوبه قبلی آمده که با جا به جایی آرامستان مخالف هستیم.

عبدی تأکید کرد: برای توسعه آرامستان فعلی هم با توجه به نظر تعدادی از کارشناسان طرح جامع و برنامه کاملی اندیشیده شده است.

*فرماندار تویسرکان به نظر شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم اهمیت می دهد؟

ماجرای آرامستان در حوزه اختیارات شورای شهر و شهرداری است، با نظر منفی آن ها قرار نیست فرمانداری تصمیم بگیرد، چرا که شورای شهر نمایندگان این مردم هستند و مسئولان اجرایی نمی توانند بی تفاوت به نظر مردم یک شهر برنامه ای را تصویب و اجرا کنند.

در یکی از پیام های مردمی آمده که «در توسعه شهرک قائم، حریم آرامستان نادیده گرفته شده است، ضمن آن که این روزها دیگر از بلندگو برای عزداری استفاده نمی کنند چرا که اجازه ندارند، ناگفته نماند که با توسعه آرامستان فعلی در آن سوی جاده، به دلیل رعایت فاصله مردم شهرک قائم دیگر مشکلی در این خصوص ندارند.»

همچنین در پیام مردمی دیگری که برای مجموعه خبری رودآور ارسال شده آمده که «انتقال قبرستان به ۱۵کیلومتری تویسرکان چقدر هزینه دارد ؟ تعریف و بهسازی جاده تویسرکان تا امامزاده ناصر(ع) ، احداث پل، انتقال آب و برق، ساخت غسالخانه و خانه سرایداری ، تسطیح و آماده سازی برای دفن اموات، بلوار و بلوک بندی ، ایجاد فضای سبز و از همه مهمتر  امنیت !!

در حال حاضر در قبرستان فعلی که مجاور بافت شهری است، هر روز شاهد سرقت از قبور هستیم، حتی به شیر آب رحم نمی کنند، حالا اگر جا به جا شود سرفت ها هم بیشتر می شود.

به طور قطع با تخصیص ۲۰درصد هزینه های انتقال آرامستان به امامزاده ناصر(ع) می توان توسعه آرامستان فعلی را دنبال کرد و با دیوارکشی بین شهرک قایم با آن محدوده ها را جدا کرد.

البته شنیده ها از منافع مادی پدرخوانده های تویسرکان در انتقال آرامستان دارد، هم در مکان فعلی و هم در مکان جدید»

*آیا مسئولان برای تبعات اجتماعی و امنیتی پس از جا به جایی آرامستان تویسرکان چاره ای اندیشیده اند؟

در آرامستان فعلی مردم برای تهیه آب برای شست و شوی سنگ مزارها با مشکلات بسیار روبرو هستند و حتی سرویس بهداشتی و آبخوری آن مناسب نیست، حال تصور کنید در جانمایی آرامستان جدید که زیرساخت های لازم از جمله آب و برق موجود نیست، چه مشکلاتی روی می دهد.برای ایجاد این زیرساخت ها حداقل بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است آیا رواست این هزینه بسیار بر مردم شهر تحمیل شود؟

همچنین جاده منتهی به امامزاده ناصر(ع) پاسخگوی بار ترافیکی به ویژه در روزهای پنجشنبه را نخواهد بود.

*تویسرکانی ها تاوان تصمیم بهرام نیا فرماندار غیربومی وقت را می دهند و مشاوره پدرخوانده ها!

شنیده ها حاکی از آن است که یکی از دلایل برخی مسئولان تویسرکان برای انتقال آرامستان به اطراف امامزاده ناصر(ع) آن است تا از منطقه شهری دور شود، در حالی که در اصل در طرح تفصیلی تویسرکان این منطقه مسکونی نبوده است و مساکن مهر را در نزدیکی آرامستان ساخته اند.

بهتر است کمی به عقب باز گردیم و آن چیزی جز جانمایی ناصحیح مساکن مهر در نزدیکی یک آرامستان آن هم به دستور بهرام نیا فرماندار وقت تویسرکان نیست  و امروز مردم این شهر مظلوم  تاوان آن تصمیم گیری را می دهند.

در حقیقت با توجه به غیر بومی بودن بهرام نیا در جایگاه فرماندار وقت تویسرکان، باید دید چه کسانی پیشنهاد غیرکارشناسی احداث مسکن مهر در مجاورت آرامستان  را داده اند؟ و امروز همان کارشناسان یا کارشناسان دیگر  رأیشان تغییر یافته و می خواهند با راه اندازی جنگ زرگری بین رسانه ها مسئولیت هر تصمیمی را از روی دوش خود بردارند.

* پیشنهاد رودآور؛ مناظره بین موافقان و مخالفان طرح جا به جایی آرامستان به امامزاده ناصر(ع)

به گزارش رودآور، شنیده ها حاکی از آن است که برخی از پدرخوانده های تویسرکان همچنان به دنبال منفعت طلبی خود هستند، با توجه به مطالب گفته شده بهتر است برای رهایی از جنگ زرگری که به نظر توسط همین پدرخوانده های تویسرکان به راه افتاده، مناظره ای با حضور مخالفان و موافقان جا به جایی آرامستان به امامزاده ناصر(ع) با حضور رسانه ها و کارشناسان برگزار شود تا شائبه ای ایجاد نشود.بی تردید صداقت و شفافیت در این باره دستان پشت پرده را افشا می کند .به مردم رنج کشیده و شهید پرور تویسرکان اعتماد کنیم و قضاوت را به آن ها  بسپاریم.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان