آخرین اخبار

28. خرداد 1399 - 9:12   |   کد مطلب: 38441
ایجاد آرامستان جدید در حوالی امامزاده ناصر(ع) تویسرکان از آنجا که خلاف مصوبه شورای شهر و آیین نامه های بهداشتی است از چاله در آمدن و به چاه افتادن محسوب می شود و در حالی که برخی مدعی شده اند که این امر طبق نظر کارشناسان انجام شده، مطالبه تویسرکانی ها تنها آن است که نظرات کارشناسان با ذکر دلیل و نام کارشناس منتشر شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چندی است که زمزمه های ایجاد آرامستان جدید تویسرکان در حوالی امامزاده ناصر(ع) این شهر به گوش می رسد و در حالی که عامه مردم و حتی نظر عمده اعضای شورای شهر طبق مصاحبه های انجام شده و مصوبه این شورای با این جانمایی مخالفت خود را اعلام کرده اند.

 حتی طبق اخبار واصله انتقال آرامستان به امامزاده ناصر(ع) خلاف آیین نامه مقررات بهداشتی آرامستان ها است، با این وجود روشن و شفافا نیست چرا برخی این تصمیم را بر پایه نظرات کارشناسایی شده برمی شمارند؟!

در یکی دو هفته اخیر مجموعه خبری رودآور تلاش بسیار کرد تا لااقل نظر فرماندار شهرستان را در این باره جویا شود و او وعده داد که بعداً پاسخگو می شود و تاکنون این امر محقق نشده است.

*زمان پاسخگویی به مطالبات مردمی، حواله به روزهای نامعلوم می شود

تأمل برانگیزتر آن که خبرنگار رودآور بارها مشکلات و مطالبات مردمی را به گوش فرماندار شهرستان قبل از انتشار اخبار رسانده بود، اما حسینی به طور عمده از پاسخگویی به خواسته های مردمی امتناع  و بارها پاسخ مطالبات مردمی را به بعداً موکول می کرد!

بی تردید مردم این شهرستان به طور شفاف در جریان نقل و انتقال وحوش خانگرمز و تلف شدن در حدود 100 رأس از این وحوش در زمان مدیریت مسئول ملایری این منطقه در سال گذشته هستند، طبق وعده قرار بر آن بود تا فرماندار تویسرکان پس از بررسی ها، علت نابودی این تعداد قابل توجه از وحوش منطقه حفاظت شده را اعلام کند که تاکنون این وعده محقق نشده است.

و اما بازگردیم به جریان آرامستان، روز گذشته خبری در خبرگزاری فارس انتشار یافته که از یک سو فرماندار تویسرکان مدعی شده که انتقال «جانمایی آرامستان در منطقه امامزاده ناصر(ع) در حال مطالعه است» و از سویی دیگر از تصمیم قطعی و کارشناسانه حرف به میان آورده است، و عنوان کرده که ؛ «تصمیم مکان جدید آرامستان در امامزاده ناصر(ع) تصمیم یک فرد نبود، جانمایی آرامستان جدید در این منطقه یک کار کاشناسی شده است و تنها براساس رای بنده نیست.»

مردم نجیب تویسرکان خواسته زیادی از فرماندارشان ندارند هرچند ملایری باشد، آنان می خواهند بدانند چرا تاکنون نظرات کارشناسان واستعلام های انجام شده به طور روشن و صادقانه به منظور شفاف سازی منتشر نشده است؟

*نظرات کارشناسان با ذکر دلیل و نام کارشناس منتشر شود

اینکه آرمستان جدید در کدام بخش از تویسرکان جانمایی شود بسیار مهم است، آیا بهتر نیست فرماندار شهرستان نظر مخالفان و موافقان را در یک مناظره کارشناسانه هم بشنود؟ آیا ساخت آرامستان جدید در امامزاده ناصر(ع) از چاله درآمدن و در چاه افتادن نیست؟ تنها خواسته این روزهای مردم آن است که نظرات کارشناسان با ذکر دلیل و نام کارشناس منتشر شود.

تویسرکانی ها فراموش نمی کنند این شهرستان همچنان از برخی نظراتی که به اسم اظهارات کارشناسانه مطرح می شود ضربه ها خورده اند، همچون طرح انتقال وحوش از منطقه خانگرمز به لشگردرملایر یا اجازه فعالیت به معدن سنگ در بالادست سد سرابی که برخی می گویند زمینه ساز آلودگی آب این سد می شود.

امید آن که مسئولان متولی، خود را در قبال خواسته های مردمی پاسخگو بدانند و جواب خود را حواله به روزهای نامعلوم نکنند.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان