آخرین اخبار

4. مرداد 1399 - 12:14   |   کد مطلب: 38615
غیور مردان تویسرکانی با تقدیم 38 شهید در عملیات مرصاد بیشترین شهدای کشور را در این عملیات تقدیم دفاع از ایران اسلامی کردند، تا طرح فروغ منافقین بی فروغ شود، آنان نشان دادند که معنای إِنَّ رَبَّک لَبِالْمِرْصَا همان پیروزی ایمان بر پیشرفته ترین تکنولوژی ها و تجهیزات مدرن نظامی است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ نخستین روزهای مرداد ماه سال 67 بود که منافقین با خودروها و اداوت نظامی بسیار با پشتیبانی تسلیحاتی و حمایت امریکا و نیروی هوایی ارتش بعث عراق به سمت کرمانشاه حرکت کردند تا از آن جا به خیال باطل خود با تصرف و کشتار در شهرهای بسیار، در نهایت تهران را به آتش بکشانند.

*وقتی فروغ، بی فروغ شد

مسعود رجوی در سخنان خود قبل از آغاز حمله ای که آن را فروغ جاویدان نام نهاد، گفته بود که « که بعد از ورود به تهران تا 48 ساعت هر کاری خواستید بکنید و هر کسی را خواستید بکشید تا اینکه من فرمان عفو عمومی بدهم!»

*شهادت 144 همدانی در عملیات مرصاد

با این حال دیری نپایید که آن کوردلان در تنگه چارزبر زمین گیر شدند و رزمندگان غیور کشورمان همچون سدی محکم در برابر منافقین صف کشیدند.

به گفته مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان، «در عملیات پیروزمندانه مرصاد نقش رزمندگان استان همدان بی نظیر بود و در آن عملیات 144 نفر از نیروهای همدانی به درجه رفیع شهادت رسیدند.»

*نقش انکار ناپدیرفاتحان تویسرکانی مرصاد مغفول مانده

در این میان نمی توان از نقش آفرینی گردان 153 قاسم بن الحسن تویسرکان غافل ماند، گردانی که با تقدیم 38 شهید در عملیات مرصاد بیشترین شهدای کشور را در این عملیات تقدیم دفاع از ایران اسلامی کرد.

گردانی که بعدها شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در یکی از سالگردهای عملیات مرصاد در تنگه چهارزبر در مراسمی درباره آنان گفته بود؛ «بچه های لشکر انصارالحسین(ع) ـ استان همدان ـ و گردان 153 مانند ملائکه ای الهی بر منافقین فرود آمده و آنان را در همین تنگه به خاک و خون کشیدند.»

همچنین در این خصوص «سردار مهدی فرجی» جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از همبستگی حیرت آور تمامی سلیقه ها و احزاب در برابر منافقین در عملیات مرصاد حرف ها به میان آورد و گفت: نقش آفرینی فاتحان همدانی در عملیات مرصاد مغفول مانده و نباید ازکارنامه درخشانتر شهدای تویسرکانی این عملیات چشم پوشی کرد.

او معتقد است که عملیات مرصاد، بدون نام رزمندگان همدانی و به ویژه تویسرکانی نمی تواسنت معنا پیدا کند و عنوان کرد: گرچه رزمندگان بسیاری در آن روز آمدند و در برابر منافقین ایستادند، اما اصل موضوع باز می گردد به رزمندلان غیور استان همدان و البته رزمندگان تویسرکانی که نقش پررنگ تری در این عملیات ایفا کردند، چرا که یک سوم شهدای استان در این عملیات، تویسرکانی هستند و دلیرمردی آنان قابل ملاحظه.

*روزی که مسیر چارزبر تا حسن آباد، به قطاری از ادوات نظامی و اجساد سوخته منافقین تبدیل شد

و اما در نهایت عملیات مرصاد با رمز یا علی بن ابیطالب(ع) به فرماندهی صیاد شیرازی و سپس بمباران هوانیروز سبب شد تا بیش از یک هزار و 600 نفر از منافقین نابود شوند.

در حقیقت آن روز، مسیر تنگه چارزبر تا حسن آباد به قطاری از ادوات و اجساد سوخته منافقین تبدیل شد.

*مرصاد پنجره ای رو به خدا

این روزها همچنین تویسرکانی ها به یاد شهدای خود به ویژه 38 شهید عملیات مرصاد هستند، کلامشان می شود سخن گفتن از فرمانده شهید این عملیات یعنی شهید ملکی که نیروهای مخلصی را تربیت کرد تا آن گونه گورستانی برای منافقین رقم بزنند.

از شهید روز رخ که می گویند که هنگام سجده به شهادت رسید، از شهید نورعلیئی نیز حرف ها به میان می آورند همان که چند ماه قبل از شهادت، محل و لحظه شهادتش را در خواب دیده بود، از شهید عبدالمالکی سخن بر زبان می آورند که منافقین تیر خلاص را از طریق دهانش به او می زنند و پیکرش را به آتش می کشند تا آنکه پس از چهار ماه مفقود شدن، پیکر مطهرش در معراج شهدای تهران شناسایی می شود.

امروز همچنین یاد می کنیم از معلم شهید احمد جمشیدی که به گفته یکی از شاگردانش خدمت به محرومان سرلوحه امورش بود.

سابق بر این «حسین ربیعی» یکی از شاگردان این معلم شهید در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفته بود؛ مرصاد را باید پنجره ای پایانی در دوران دفاع مقدس برای رهایی و شهادت دانست و شهادت شهید جمشیدی، جوانمردی که مؤسس هیئتی شهدایی برای کودکان بود را نباید هرگز فراموش کرد، در وصیت نامه این شهید بر پیروی از ولایت و خدمت به محرومان تأکید شده است.

به گفته ربیعی، شهید جمشیدی بر این باور بود که باید از همان دوران کودکی به تربیت و پرورش پرداخت تا در بزرگسالی روحشان سیقل داده شود و دلشان صاف باشد  و آن معلم شهید در آخر به آرزوی خود رسید و به دست شقی ترین افراد به شهادت رسید.

* پیام  إِنَّ رَبَّک لَبِالْمِرْصَا؛ پیروزی ایمان بر پیشرفته ترین تکنولوژی ها

به گزارش رودآور، در عملیات مرصاد در حقیقت خدا خواست تا واژه بی نظیر « إِنَّ رَبَّک لَبِالْمِرْصَادِ، براستی که پروردگارت در کمین است» را برای همگان به درستی معنا شود و درسی باشد مبنی بر آن که دشمن هرآنچه می خواهد از ادوات نظامی با پیشرفته ترین تکنولوزی ها و تجهیزات مدرن با خود بیاورد اما هیچ گاه نمی تواند بر قدرت ایمان پیروز شود.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان