آخرین اخبار

3. شهريور 1399 - 11:34   |   کد مطلب: 38763
ملت حسینی ما توام با تفکر و رفتاری متدینانه و متعبدانه، نشان داد گوش به به فرمان ولی هستند، چرا که تعقل را مبنای فرهنگ عاشورایی می دانند و این گونه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در جای جای ایران اسلامی در سوگ سالار شهیدان عزاداری می کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ آن ور آبی ها  از روزها قبل که نه از ماه ها قبل، بوق و شیپورهای خود را به دست گرفته و گفتند وا مصیبتا محرم در راه است، مجالس روضه برپا نکنید، عزاداری هایتان را تعطیل کنید، کرونا امانتان نمی دهند، جانتان را یکی یکی می گیرد و گفتند و گفتند و برای مرگ معنویت نسخه پیچیدند، اما از سویی دیگر ترغیب مردمان کشورهایشان به برگزاری جشنواره ها و فستیوال ها را حلال حلال و کاری پسندیده شمردند و گفتند مگر می شود جشن به پا نکرد، نزنیم و نرقصیم و شاد نباشیم!
*دشمنان اسلام از آزاداندیشی برگفته از مکتب حسینی هراسان هستند 
بی تردید این دو گانگی ها و عدم تعادل در رفتار، گفتار و عمل آن ها نشانه ای از اسلام ستیزی و تفکر پوچ گرایانه یشان دارد و هراسان هستند و نمی خواهند روح بشریت که با خون حسین(ع) قرن هاست احیاء می شود را آزاد ببینند.
دریغ از آن که به گفته سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم.
شکوه تعقل در عزاداری های محرم
ملت امام حسین(ع)، ملتی است که جان و روحش را در مکتب حسینی جلا داده و پرورش می دهد، آزاده و استکبارستیز  است و حامی مظلومان و بی پناهان عالم، زیر بار حرف و عمل ظالمانه نمی رود و مهمتر یک ملت حسینی توام با تفکری متدینانه و متعبدانه، دارای تعقل است و اگر بنا دارد در روزهای کرونایی به اقامه عزای سیدالشهداء و یاران باوفایش بپرازد می داند که ولایتمداری یکی از درس ها و عبرت های عاشورایی است و امروز گوش به فرمان ولی می دهد.
*هیئت ها گوش به فرمان ولی داده اند 
رهبر انقلاب با راهنمایی راهبردی خود حجت را بر همه مسلمین، تمام و تأکید کردند عزاداری ها را با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار کنید و این یعنی اوج معنویت گره خورده با تعقل و تدین.
بدین ترتیب این روزها شاهد هستیم در سراسر ایران اسلامی که هیئت ها گوش به فرمان ولی داده اند و این ملت حسینی هر کوی و برزنی را سیاه پوش کرده و با عمل به تک تک پروتکل های بهداشتی در سوگ پاره تن فاطمه زهراء(س) بر سر و سینه می زنند.
همچنان که هئیت منتظران قائم (عج) رهروان شهدای شهر سرکان با مسئولیت عباس توکلی همچون دیگر هیئت های شهرستان تویسرکان در فضایی باز، محوطه وسیعی را برای برپایی عزاداری ها از روزها قبل آماده کردند. حال و و هوای این مراسم  این هیئت به همت روح الله اسکندری، سید میثم موسوی، حامد فضلیان، عباس توکلی و محمد چراغعلی کربلایی می شود.
*با ماسک داخل شوید
فاصله گذاری اجتماعی در این مجالس مشهود است، مکان برگزاری قبل و بعد از مراسم ضدعفونی و گندزدایی می شود و اگر کسی با خود ماسک به همراه نداشته به او ماسک می دهند.
*تعقل مبنای فرهنگ عاشورایی 
فرهنگ عاشورایی یعنی تدین همراه با تفکر و تعقل.مسئله ای که «حجت الاسلام سعید ترکاشوند» روحانی این هیئت نیز بر آن اذعان دارد و گفته که؛ "کربلا صرفاً یک حادثه در زمان و مکان مشخص نیست، کربلا یک فرهنگ است."
آری کربلا همه اش یک فرهنگ تاریخ ساز بر مبنای تعقل است، هیچ عقل سلیمی زیر بار ستم نمی رود، هیچ عقل سلیمی راهبری یک امام معصوم را کنار نمی زند و حنجره کودک 6 ماهه ای را پاره نمی کند، هیچ عقل سلیمی سیلی بر گونه های دخترکی سه ساله نمی زند و آب از تشنه لبی دریغ نمی کند.
عاشورا فرهنگ عشق بازی و دلدادگی عاشق به معشوق است و بس.عاشورائیان عزاداری هایتان قبول درگاه حق.
زنگنه 
انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان