آخرین اخبار

18. مهر 1399 - 9:00   |   کد مطلب: 38914
این روزها برداشت گردو در شهر طلای سبز رو به پایان است، پیش بینی شده بیش از 17 هزار و 500 تن از این محصول بی نظیر و جهانی تویسرکانی ها به بازار روانه شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ برداشت گردو از بهشت غرب ایران، پایتخت طلای سبز این روزها رو به اتمام است، برداشت این محصول مغذی از بیستم شهریور ماه سال جاری آغاز شده و با توجه به شرایط و نقاط جغرافیایی پرورش دهنده درختان سر به فلک کشیده در شهرستان در حدود هفت تا 11 روز دیگر برداشت ادامه دارد.

* گردو؛ نگین جهانی شهر طلای سبز

گردو، این نگین شهر طلای سبز به تازگی عنوان جهانی شدن را از آن خود کرده است، این مغز و خکشبار خارق العاعده تویسرکانی ها، ویژگی های منحصر به فرد خاص خود را دارد، از چربی و ویتامین های آن گرفته تا طعم لذیذ آن که به اذعان کارشناسان با هیچ گردوی دیگر در کشور و حتی جهان قابل قیاس نیست که اگر این گونه نبود جهانی نمی شد.

در حدود 6 هزار هکتار از باغات شهرستان تویسرکان زیر کشت گردو است.این محصول پربرکت برای حدود 70 درصد مردم این دیار نان و آب می شود، هر چند هرز چندگاهی آفت های مختلف از جمله سرمازدگی و کرم خراط بر کمیت آن اثرگذار بوده، اما هیچ گاه در کیفیت گردوی تویسرکان تغییری ایجاد نشده است.

* پیش بینی برداشت بیش از 17 هزار تن گردو از باغات تویسرکان

این روزها در هر کوی و برزنی بوی گردوهایی که پوست سبز آن جدا شده به مشام می رسد، دستان بسیاری از تویسرکانی ها سیاه شده، اما سیاهی دیدنی.

به گفته مسعود اکبری مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با توجه به برآورد اولیه، پیش بینی می شود از باغات سرسبز این شهرستان بیش از 17 هزار و 500 تن گردو برداشت شود.

زنگنه

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان