آخرین اخبار

19. مهر 1399 - 14:46   |   کد مطلب: 38919
ادامه چالش ها شورای شهر پس ورود 2 عضو معرفی شده توسط فرماندار!
شورای شهر تویسرکان بی توجه به قانون به دنبال استیضاح شهردار است؟
شنیده شده شورای شهر تویسرکان پس از طرح سوال از شهردار بدون آن که مهلت قانونی 10 روزه پاسخگویی به پایان برسد، خلاف موارد قانونی به دنبال استیضاح شهردار است و این یعنی ایجاد چالشی جدید برای شورا و مردم این شهر.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ گفته شده که ساعت 15 روز چهارشنبه 16 مهر ماه تعدادی از اعضای فعلی شورای شهر تویسرکان که دو نفر از آنان به تازگی توسط فرماندار شهرستان معارفه شدند، طرح سؤال از شهردار را مطرح می کنند.

طبق ماده 83 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور؛ چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد.در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سوال مطرح می شود که در این صورت سوال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف 10 روز پس از ابلاغ، شهردار مؤظف به حضور در جلسه عادی یا فوق العاده شورا و پاسخ به سوال می باشد.

چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت استیضاح که حداقل به امضای دو سوم کل اعضا رای مخالف دهد شهردار از کار برکنار و فغرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.

درویشی، مجتبایی و حمیدیان سه عضو از هفت عضو شورای فعلی شهر تویسرکان از عملکرد احسان پیری شهردار فعلی رضایت دارند و چهار عضو دیگر طرح سوال را مطرح کرده اند.

طرح سؤال قانونی است و تا اینجای کار مشکلی نیست و اما برسیم به ماجرای اصلی. ساعت 15 روز چهارشنبه 16 مهر ماه سؤالات به شهردار تویسرکان داده می شود و طبق ماده 83 قانون ذکر شده در بالا شهردار تا 10 روز فرصت پاسخگویی دارد و اگر در این مدت زمان اقدامی انجام ندهد شورا می تواند بحث استیضاح را مطرح کند.

روز پنجشنبه 17 مهر ماه مصادف با اربعین حسینی و روز جمعه 18مهر ماه نیز جزء روزهای تعطیل محسوب می شود، پس در عمل در این دو روز تعطیل، شهردار نمی توانسته پاسخ شورای شهر را بدهد، مضاف بر آن که هنوز از مهلت قانونی برای پاسخگویی او باقی مانده است.

و اما اینجا و امروز شنبه 19 مهرماه شنیده ها حکایت از آن دارد که عصر امروز شورای شهر بی توجه به موارد قانونی طرح استیضاح را قرار است مطرح کند و این چالش جدیدی را برای این شورا رقم می زند، اگر این مسئله و این شنیده ها صحت داشته باشد، بی تردید خلاف رفتار و عملکرد قانون است و تک تک آنان باید برای مردم شفاف سازی کنند و اگر هم صحت نداشته باشد باز هم انتظار می رود در این خصوص شفاف سازی کنند.

گرچه هنوز عضو فعلی شورای شهر تویسرکان که خود را نسبت به مطالبه مردمی درخصوص رزرو قبرهای رایگان برای خود و دیگر اعضای خانواده اش مؤظف نداسته و پاسخگو نشده، توقع مردم آن است که این عضو بی واسطه پاسخگوی افکار عموم باشد.

به گزارش رودآور؛ در شورای شهر قرار است مصوبات متعدد با رویکرد عام المنفعه برای همین مردمی که به آنان رأی دادند تصویب شود نه آن که هر روز شاهد چالش های جدیدی در شورا باشند.

آنانی که روزگاری برای کسب یک رأی جلوی مردم کمر خم می کردند، چرا امروز لااقل برای حفظ شأن جایگاه شورا به فکر رسیدگی به امور مردم نیستند و حتی در برخی جلسات شورا شیوه نامه های بهداشتی که دستور اکید ستاد ملی مبارزه با کرونا است را رعایت نمی کنند؟

مجموعه خبری رودآور؛ خود را مؤظف می داند در صورت پاسخگویی هر کدام از اعضای شورای شهر تویسرکان نقطه نظرات آنان را طبق قانون مطبوعات منتشر کند.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان