آخرین اخبار

5. آبان 1399 - 0:50   |   کد مطلب: 38970
تخفیف های نجومی مرتبط با عوارض از سوی شورای شهر تویسرکان که با تأیید فرماندار رقم خورده است، می تواند در باطن نان خانه دار شدن مردم عادی را آجر کند و با آن همه امتیاز و تخفیف های غیرعادی به افراد خاص! زمینه ساز تحصیل سودهای مشکوک در این شهرستان شود، مردم از مراجع قضایی و نظارتی می خواهند پشت پرده این ماجرای شوا را کشف و فاش کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به تازگی در مصوبه اعضای شورای شهر آمده که؛ «۲۳مهر لغایت ۳۰ مهر ماه شهروندانی که عوارض شهرداری خود را پرداخت نمایند، مشمول ۴۰ درصد تخفیف و معافیت خواهند شد.»

با بررسی های اولیه و تحقیقات مقدماتی این مجموعه خبری به عنوان مجموعه بیرون آمده از دل مردم مشخص شد که این تخفیف بی سابقه می تواند پشت پرده هایی داشته باشد که دودش به چشمان همشهریان می رود.تخفیفی بی سابقه که در هیچ کجای کشور رخ نمی دهد و از عجائب تویسرکان است.بنابراین آنچه گفته می شود تنها مطالبه و خواست مردم مظلوم این شهر است تا دستگاه های قضایی و نظارتی  برای بررسی اینکه چه کسانی از این حاتم بخشی شورا استفاده کرده اند ، ورود کنند .‌

* تخفیف های عوارض شهرداری برای مردم عادی عایدی نداشت

به طور معمول این گونه تخفیف ها در مواقعی که شهرداری ها با مشکل تامین اعتبار مواجه هستند  در پایان با ابتدای سال انجام می شد  و هیچ دلیلی برای اعمال این تخفیف در این حجم بالا و در زمانی که شهرداری با مشکل مالی هم مواجه نیست، وجود ندارد.به عنوان مثال در شهر همدان تخفیف های این گونه ای نهایت ۲۴ درصد بوده است اما در تویسرکان این گونه نشد و از جیب بیت‌المال شاهد حاتم بخشی شورا با تأیید فرماندار به عنوان رئیس کمیته تطبیق هستیم!

مسئله را کمی بازتر کنیم؛ برای فردی كه به طور مثال مي خواهد يک سر پناه ٤٠-٥٠ متري بسازد و از اجاره نشينی نجات یابد، عوارضش در حدود ٣٠ میليون تومان می شود، ٤٠ درصد تخفيف او ١٢ میليون است، چنین فردی که ٣٠ میلیون تومان ندارد گرچه اعمال تخفيف در ظاهر برایش مناسب به نظر می رسد ولي همان ١٨ تومان هم سنگین است.

*تخفیف های نجومی شورای شهر؛ به اسم مردم به کام چه کسی؟!

و اما سوال اصلی اينجاست چه كسانی بيشترین سود از این تخفیف ها را می برند؟

 باز هم پای سرمايه دارها و بساز بفروش ها در میان است. فرض کنید یک بساز و بفروش می خواهد برای 30 واحد يا ٢٤ واحد مجوز بگیرد و حالا بايد چيزی حدود 2 تا 5/2 ميليارد تومان عوارض بدهد وتخفيف 40 درصدی چنین افرادی چيزی در حدود ٨٠٠ ميليون تا يك ميليارد تومان می شود.

بنابراین به نظر، شورا با این حاتم بخشی و با تصويب اين مصوبه آن و حمایت فرمانداری از این مصوبه! برای جلب نظر بساز بفروش ها گام برداشته است تا با تخفيف های نجومي پول خوبی هم جمع كند.ظاهر امر نشان می دهد سهم همشهریان رنجدیده  كم شده و سود كلانی نصيب سرمايه گذارها و بساز بفروش ها می شود . ارتباط این طیف با برخی از اعضای شورای شهر هم محل سوال است.

*تخفیف یکسان عوارض برای مردم عادی و بساز بفروش ها به دور از عدالت است

چنین تخفیف یکسانی از عدالت به دور است، چرا که باید تخفیف بالا را برای مردم عادی که تنها می خواهند برای سکونت خود سرپناهی کوچک بسازند در نظر گرفت و برای بساز و بفروش های پولدار تخفیف های حداقلی در نظر بگیرند، تا در نهایت قیمت مسکن، اجاره بها و تورم در این باره تا حدودی هم کنترل شود.

مردم شهر مشاهده کردند که در روز معارفه سرپرست شهرداری که آن هم طبق شنیده ها فرایند قانونی انتخابش محل ابهام بوده و با تأیید و حمایت فرماندار شهرستان صورت گرفته، بازهم بساز و بفروش ها در محل شهرداری حضور چشمگیر داشتند! 

مطالبه مردمی آن است که در این مدت چند نفر از اعضای شورای شهر فعلی و بستگان مرتبط با آنان در ساخت و ساز و خرید و فروش مسکن از تخفیفات بهره گرفته اند؟ و اینکه ضروری است تا شورای شهر برای شفاف سازی تمام پرونده هایی را که شامل تخفیف شدند را بی کم و کاست در دسترس رسانه ها برای انتشار و تنویر افکار عمومی قرار دهند.

*تحفیف های نجومی عوارض می تواند تورم قیمت مسکن را رقم می زند/نان خانه دار شدن مردم عادی را آجر نکنید

آیا خرید قیرهایی که امروز در کوچه پس کوچه ها ریخته می شود قرار است به قیمت فروش تراکم و بالا رفتن قیمت مسکن و در نهایت متضرر شدن مردم تویسرکان تمام شود؟ باور کنید مردم، این روزها بیشتر به سرپناهی برای زندگی کردن نیازمند هستند و به آن کوچه های خاکی قناعت می کنند. نان خانه دار شدنشان را آجر نکنید!

*آسفالت کوچه ها به قیمت امتیاز ساختن ساختمان های چند طبقه در کوچه های کم عرض!

آیا آسفالت امروز کوچه ها به قیمت امتیاز دادن های بسیار به بساز و بفروش ها رقم خورده است؟ به قیمت امتیاز ساخت ساختمان های چند طبقه در كوچه های كم عرض و ایجاد مشکلاتی همچون پنجره های روبروی هم، اشرافيت كامل و نداشتن امنيت و آزادی حتي با كنار زدن پرده خانه شان و تردد مشكل در كوچه ها! در چنین شرایطی اگر زلزله یا آتش سوزی رخ دهد و خودروهای امدادی نتوانند وارد کوچه ها شوند چه کسانی پاسخگو می شوند؟

و یا آینکه آیا همین بساز و بفروش هایی که از این تخفیف ها میلیاردی سود بردند، فردا روزی حاضر می شوند واحدهای مسکونی را با قیمت مناسب تر به مردم عرضه کنند یا آن که قیمت هر ساختمانی را به نرخ روز حساب کرده و پول روی پول می گذارند؟

* دستگاه های قضایی و نظارتی پشت پرده تخفیف نجومی عوارض در تویسرکان را فاش کنند

 به نظر ماجرای تخفیف 40 درصدی عوارض کمی بالاتر از حد معمول مشکوک است و مردم شهر تویسرکان را در نهایت متضرر می کند، درخواست های مکرر مردم از این مجموعه خبری آن است تا شرایطی فراهم شود که دستگاه های قضایی و نظارتی برای بررسی اینکه چه کسانی از این تخفیف ها استفاده کرده اند، به میدان بیایند و آن تخفیف ها و امتیازات کلان را به نفع مردم بازپس گیرند، چرا که برنده اصلی این تخفیف ها به طور قطع مردم نبود اما حق گرفتنی است.../عصر همدان

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان