آخرین اخبار

27. آبان 1399 - 7:09   |   کد مطلب: 39051
سایه سیاه کووید_۱۹ در کم توجهی به پروتکل های بهداشتی؛
تویسرکان همچنان در وضعیت بحرانی کرونا/کارنامه فرماندار زیر دست مردم می رود
تویسرکان ۶ ماهی می شود که مستمر یا در وضعیت قرمز یا بحرانی و یا فوق پر خطر کرونا قرار دارد، با توجه به اینکه از یکم آذر ماه محدودیت های کرونایی شدت می یابد بازهم کارنامه فرماندار زیر دست مردم می رود و عیارش سنجیده می شود؛ اینکه آیا انجام بند به بند مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا کامل در دستور کار قرار می گیرد یا خیر؟

به گزارش خبرنگار رودآور؛ نزدیک به 6 ماهی می شود که شهرستان 103 هزار نفری تویسرکان با‌ قرار گرفتن مستمر در وضعیت قرمز کرونایی روزهای سختی را می گذارد.از عدم توجه برخی مسئولان و اعضای شورای شهر تویسرکان به رعایت پروتکل های بهداشتی گرفته تا برگزاری مجالس عروسی و عزا که گاه گاهی همچنان پا برجاست.

روز گذشته «محمد طاهری» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا از ابتلای هشت هزار و ۱۶۴ نفر از اسفند سال گذشته تاکنون در استان خبر داد و گفت: شهرستان اسدآباد با ۲۵۱ نفر و تویسرکان با ۴۸۹ نفر مبتلا به کوویید_۱۹ در وضعیت بحرانی و سایر شهرستان ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

او همچنین عنوان کرده که؛ "در صورت توجه به قرنطینه خانگی و تعطیلی دو هفته‌ای استان همدان می‌توان یک بریدگی در زنجیره انتقال کرونا ایجاد کرد."

طاهری اعلام کرده که موج سوم بیماری در استان همدان بیش از ۵۰ روز است که روند افزایشی به خود گرفته و ضرورت دارد که همگان بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

از سویی دیگر هم شاهد هستیم که به تازگی عبدالرضا رحمانی فضلی ​ وزير کشور گفته که "اختيار تعطيلی شهرها بدست استانداران و فرمانداران است" همچنین وزیر کشور در جایی دیگر عنوان کرده که؛ "مصوبات ستاد ملی کرونا در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است".

و اما همان گونه که مطرح شد این تویسرکان است که نزدیک به ۶ ماه در وضعیت قرمز یا بحرانی کرونا قرار دارد و امروز این اختیار به فرماندار داده شده که راجع به تعطیلی شهرستان برای مهار کرونا چاره ای بیاندیشد.
باید منتظر ماند و دید که مدیر ارشد دولت روحانی برای بهره گیری از این اختیار چگونه استفاده می کند و چه برنامه هایی برای مبارزه با شیوع کرونا ارائه می دهد.
در ماه های اخیر فرماندار تویسرکان به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان با توجه به قرار گرفتن این شهرستان به صورت مستمر در وضعیت قرمز یا فوق پر خطر کرونایی عیارش به قضاوت مردم سنجیده شد! قرار است از شنبه یکم آذر ماه محدودیت های بیشتری در شهرستان هایی با وضعیت بحرانی یا قرمز کرونایی اعمال شود. تویسرکانی ها چشم به راه هستند تا ببینند در یکی دو هفته آینده آیا این شهرستان کوچک، لااقل از وضعیت بحرانی کرونا با اجرای صحیح و کامل مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا خارج می شود یا خیر.
بازهم کارنامه فرماندار زیر دست مردم می رود و عیارش سنجیده می شود!
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان