آخرین اخبار

23. دى 1399 - 0:15   |   کد مطلب: 39321
سرپرست اداره راه و شهرسازی تویسرکان برای رفع وضعیت خطرناک تقاطع فرسفج وعده داده که در یکی دو روز آینده خطی کشی استاندارد و در یک ماه آینده روشنایی مسیر با امکانات لازم و حتی با ساخت برج نوری تأمین می شود، او گفته که نصب گاردریل و تعریض مجدد اصولی بخشی از مسیر منتهی به سه راهی هم هرچند زمانبر است اما در دستور کار قرار گرفته.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ 21 دی ماه جاری خبر با عنوان "سه راهی فرسفج یا جاده مرگ؟ آیا در تعریض و ساخت سه راهی فرسفج خطای مهندسی رخ داده؟" در سایت خبری رودآور منتشر شد مبنی بر این که "تعریض سه راهی فرسفج از تویسرکان به فرسفج از سمت راست انجام شده، اما از سه راهی فرسفج به بعد و به سمت کنگاور تعریض را از سمت چپ انجام داده اند! آیا در اجرای این پروژه خطای مهندسی رخ داده؟ در هر صورت استفاده از نیوجرسی، چراخ چشمک زن و خطی کشی استاندارد می تواند راه حلی موقت برای ایمن سازی این محور باشد و اگر خطایی رخ نداده مسئولان پروژه درخصوص تعیین تکلیف وضعیت خطرناک این تقاطع خود را پاسخگوی افکار عموم بدانند."

*سه راهی چه کنم؟! جانی نستاند

رانندگان در این بخش از مسیر فرسفج دچار سردرگرمی می شوند تا جایی که حالا دیگر به آن "سه راهی چه کنم؟!" می گویند، چرا که حتی اگر با سرعت مطمئنه در مسیری چهار خطه عبور کنند، به یک باره با پیچ جاده برای اتصال به بخشی دیگر از مسیر روبرو می شود و به اصطلاح آنان، قوس جاده برای پیچیدن بسیار بسیار اندک بوده و افزایش تصادف در این نقطه محتمل است.

با توجه به شنیده ها پیمانکار مربوط به تعریض سه راهی فرسفج از طریق شهرستان معرفی نشده و مزایده انتخاب پیمانکار هم همچنین، از این رو در پیگیری های نخستین نتوانستیم مهندس و پیمانکار پروژه را بیابیم.
* اصلاح نقطه حادثه خیز تقاطع فرسفج در دستور کار راه و شهرسازی
با این وجود به دنبال انتشار خبر رودآور و اینکه متولیان شهرستانی لااقل درخصوص تعیین تکلیف وضعیت خطرناک این تقاطع پاسخگو باشند؛ «حمیدرضا ظاهری» سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان که تنها در حدود چهار ماهی می شود در این سمت معرفی شده در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ از برگزاری جلسه ای در 22 دی ماه مبنی بر ارائه و بررسی راهکارهایی برای رفع خطرات سه راهی فرسفج خبر داد و گفت: در حال حاضر نامه نگاری های متعددی با متولیان استانی برای رفع مشکلات مربوط به سه راهی فرسفج انجام شده است.
با قول مساعد ظاهری تصمیم بر آن شده با اجرای راه حل های کوتاه مدت اما سریع تا حدودی از خطرات این محور کاهش یابد، بنابراین در یکی دو روز آینده خط کشی استاندارد در تقاطع فرسفج انجام می شود، همچنین او وعده داده که با کمک اداره برق و حتی شهرداری شهر فرسفج در یک ماه آینده روشنایی مسیر به صورت مناست تأمین شود.
سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان عنوان کرده که در یکی دو ماه آینده نیز یک برج نوری برای افزایش دید در شب در تقاطع فرسفج ساخته می شود، که وضعیت روشنایی مسیر را بهتر می کند.
ظاهری افزود: در حال حاضر برای آن که رانندگان دچار سردرگرمی نشوند از نصب استوانه های ایمنی یا همان کله قندی استفاده کرده اند و نصب گاردریل هم از پیشنهادی های بعدی است، اما برای رفع خطرات به صورت کامل، اقداماتی اصولی دیگری از جمله تعریض مجدد و مناسب بخشی از مسیر منتهی به سه راهی فرسفج هم در دستور کار قرار گرفته که این مسئله زمانبرتر است.
*مدعی العموم هم وارد شود
مجموعه خبری رودآور؛ مجددانه پیگیر این مسئله است که آیا در اجرای پروژه چهارخطه مسیر فرسفج در سه راهی آن خطای مهندسی رخ داده؟ یا نه، در حال حاضر نمی توان اظهار نظری در این خصوص انجام داد و باید کارشناسان امر و متولیات ساخت آن برای شفاف سازی به میدان بیایند.امید آن که دادستان تویسرکان به عنوان مدعی العموم جریان مربوطه را با روحیه انقلابی که از او سراغ داریم پیگیری کند.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان