آخرین اخبار

14. اسفند 1399 - 7:08   |   کد مطلب: 39566
نمازگزاران مسجد النبی شهرک فرهنگیان تویسرکان این روزها پنجمین مرحله از کمک های مؤمنانه خود را تهیه و بین نیازمندان توزیع کردند، آنان حتی در پرداخت کمک هزینه اجاره بهای تعدادی از محرومان نیز پیشگام شده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ فلسفه کمک های مؤمنانه که رهبر انقلاب از ابتدای سال جاری بر آن تأکید کردند؛ دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه به ویژه اقشار آسیب دیده از کرونا است، اقشاری که زیر بار این ویروس منحوس یا به طور کامل یه موقت از کار بی کار شدند و توانایی تهیه ملزومات و مایحتاح اصلی معیشت زندگی خود را ندارند.

تنگناهای اقتصادی این روزها پس از گذشت بیش از یک سال از سایه شوم کرونا بر کشور، بیش از پیش شده است.

* مساجد پایگاه های حقیقی همدلی

در این بین نمی توان از نقش مساجد در کمک رسانی به محرومان غافل ماند، همان مساجدی که خانه خداست و روزگاری تصمیمات مهم اسلام در صدر اسلام در آن مکان مقدس توسط نبی مکرم اسلام (ص) اخذ می شد و روزی دیگر محل عدالت خواهی امام علی(ع) شد و بعدها مسلمانان بسیاری از دل همین پایگاه الهی به تاسی از آن بزرگان دین در طول تاریخ زمینه ساز اشاعه تفکر خداپرستی و کمک به محرومان و نیازمندان شدند.

هنوز مردم ایران اسلامی فراموش نکرده اند که انقلابیون در مساجد گرد هم جمع می شدند تا پایه های طاغوتی پهلوی را در هم شکنند، همان مساجدی که در دوران دفاع مقدس نیز محل اعزام نیروهای انقلابی به جبهه های نبرد حق علیه باطل بودند.

و اما این روزها نمازگزاران مسجدالنبی شهرک فرهنگیان تویسرکان باز هم سنت جمع آوری کمک های مردمی و در نهایت توزیع بین محرومان را در پیش گرفته اند.

*کمک های مؤمنانه نمازگزاران تویسرکانی؛ از توزیع سبد غذایی تا کمک به پرداخت اجاره مسکن نیازمندان

«علی سوری» عضو هیئت امنای مسجد می گوید: به تازگی پنجمین مرحله از تهیه و توزیع بسته های حمایتی به نیازمندان انجام شد. وی عنوان کرد: این بسته ها شامل مرغ، برنج، سویا، ماکارنی و روغن مایع بود و برای تهیه هر بسته نیز 300 هزارتومان هزینه و بین ۵۰ خانواده نیازمند توزیع شد.

عضو هیئت امنای مسجد النبی شهرک فرهنگیان افزود: نمازگزاران این مسجد به همراه اعضای کانون بعثت مسجد یا خود یا به واسطه معرفی تویسرکانی های مقیم قم و دیگر خیران نه تنها در تامین بسته های معیشتی بلکه در تهیه کمک هزینه اجاره بهای نیازمندان تا سقف پنج میلیون تومان نیز پیش قدم بوده اند.

سوری ادامه داد: در قرآن کریم و اسلام ناب محمدی (ص) بسیار سفارش به دستگیری از نیازمندان و ایتام شده و امیدواریم‌خیران دیگری نیز ما را در این کم رسانی ها یاری رساند. وی گفت: در حال حاضر هم خانواده های نیازمند این محله و هم تعدادی از محرومان دو شهرک دیگر از کمک های مردمی بهره مند می شوند و بنا بر آن داریم تا برای ماه رمضان آستین های همت خودمان در یاری رساندن به نیازمندان بالا بزنیم.

*اینجا در مسجدی با همدلی محبت تقسیم می کنند

به گزارش رودآور؛ نمازگزاران این مسجد از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان معتقد هستند جمع آوری کمک های مردمی برای خدمت رسانی به نیازمندان جامعه توفیق و نعمتی است که خدا به آن عطا کرده و در این زمینه از یکدیگر سبقت می گیرند. آنان مسجد را مکانی برای رسیدن به قرب الهی می دانند، پایگاهی مقدس که در آن با محبت همدلی تقسیم می کنند.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان